علل اصلی استخوان درد چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت علل اصلی استخوان درد چیست

درد استخوان کمتر از درد مفصل و درد عضله شایع است. گاهی علت درد استخوان واضح است مانند شکستگی و در مواردی هم ممکن است تشخیص علت آن نیاز به بررسی بیشتری داشته باشد. علت درد استخوان هرچه باشد مهم بوده و باید جدی گرفته شود. بسیاری از دردهایی که بیمار در استخوان یک اندام حس میکند ممکن است منشا استخوانی نداشته و از محل دیگری ارجاع شده باشد. مشکلاتی که در مفاصل نزدیک به یک استخوان وجود دارند ممکن است موجب دردی شوند که در ناحیه استخوان حس شود. استخوان درد می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که از آن جمله می توان به آرتریت، پوکی استخوان، کمبود مواد مغذی ناشی از یک رژیم غذایی نامتعادل، جراحات و فعالیت جسمانی اشاره کرد. با درمان مناسب، شما می توانید بدون این که به طور کامل سبک زندگی خود را تغییر دهید با این درد مقابله کنید. برخی بدن دردها به ویژه زمانی که مدت زیادی طول می کشند، نشان می دهند شرایط خاصی باعث بروز این مشکل شده است. در این موارد لازم است به پزشک مراجعه کنید.

در اینجا به بیان برخی از علل اصلی استخوان درد خواهیم پرداخت :

عفونت استخوان : استئومیلیت یا عفونت استخوان میتواند علت درد آن باشد. وقتی عفونت استخوان حاد است تشخیص آن راحت تر و واضح تر است. با این حال عفونت های مزمن استخوان میتواند موجب دردهایی شود که تشخیص آن مشکل تر است. آزمایشات پاراکلینیکی و روش های تصویربرداری میتواند به تشخیص علت درد کمک کند.

پوکی استخوان : پوکی استخوان یا استئوپروز، که بیماری‌ای است که در آن کمبود کلسیم و ویتامین D با قطع ذخیره‌ی خون در استخوان‌ها باعث شکننده شدن آن‌ها می‌شوند. (حالتی که در کم‌خونی داسی شکل هم مشاهده می‌شود)

آنفولانزا : سرماخوردگی و آنفولانزا هر دو عفونت های وریدی هستند که باعث التهاب می شوند. این عفونت ها بدن را مورد حمله قرار می دهند و سیستم ایمنی بدن سعی می کند با این عفونت ها مبارزه کند. التهاب به ویژه در گلو، قفسه سینه و ریه ها، می تواند منجر به درد شود. از آنجایی که بدن برای مبارزه با عفونت سخت تلاش می کند، بقیه قسمت های بدن نیز ممکن است درد بگیرند.

سرطان استخوان : افزایش شکنندگی استخوان، توده در زیر پوست، بی حسی یا سوزش (از زمانی که توموری عصب را تحت فشار قرار می دهد)     اختلال در جریان خون، درد مفاصل، از دست دادن عملکرد مفاصل و ضعف، عفونت، قرمزی، وجود رگه در محل عفونت، تورم، گرمی در محل عفونت، کاهش دامنه حرکت، تهوع و از دست دادن اشتها.

کم خوابی : کم خوابی بر روی سلامت کل بدن تاثیر می گذارد. شبانه به ۶ تا ۸ ساعت خواب نیاز دارید. بافت ها و سلول های بدن برای سلامت ماندن به خواب کافی احتیاج دارند و مغز نیز برای هوشیاری و عملکرد درست به خواب نیاز دارد.بدون خواب بدن زمان برای استراحت و دریافت انرژی و انجام فرایندهای ضروری ندارد. این کمبود انرژی باعث بدن درد می شود.

درد های استخوانی طبق باور عموم افراد طبیعی بوده و تاثیر شایانی ندارد، در صورتی که چنین نیست و بهتر است با مشاهده کوچک ترین علائم همچون درد خفیف به متخصصین فوق تخصص درد مراجعه نمایید و جهت درمان دردهای استخوانی اقدام نمایید.

منبع و ماخذ : nice-tn.com