بهترین روش ها جهت بهبود ترک های لب چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت بهترین روش ها جهت بهبود ترک های لب چیست

احساس خشکی در لب ها ناراحت کننده است، اما شرایط زمانی وخیم می شود که علائم دیگر مانند ترک ها، پوسته پوسته شدن و درد نیز با این احساس همراه می شوند. زخم عمیق لب ها را جدی بگیرید. با کاهش رطوبت در لب ها، خشکی و در ادامه ترک و شکاف همراه با درد و خونریزی در آن آشکار می شود. لب ها عضو آسیب پذیرتری نسبت به دیگر اعضای بدن هستند، بخصوص آن که لب از پوست و مخاط تشکیل شده است. عواملی متعددی می توانند منجر به خشکی و ترک خوردن لب شوند، اما مواردی همچون استرس، خستگی، سوء تغذیه، زندگی در مناطق گرم و مناطق سرد و خشک، عفونتهای باکتریایی، استفاده مکرر از صابون و محصولات آرایشی غیر استاندارد، کمبود ویتامین B، تنفس از دهان، خشکی هوای خانه، کم شدن آب بدن و عادت لیسیدن و جویدن لبها از مهمترین عواملی هستند که می توانند باعث تبخیر رطوبت و نهایتاً خشک شدن لبها گردند.

در اینجا به بیان برخی از بهترین روش ها جهت بهبود ترک های لب خواهیم پرداخت :

درمان ترک لب با شکر : شکر، یکی از پرکاربردترین مواد غذایی موجود در آشپزخانه است که می تواند برای ایجاد یک اسکراب بدن و لب موثر استفاده شود.بافت دانه دانه ای آن می تواند سلول های مرده پوست را از روی لب ها بیرون بکشد. برای اسکراب لب، بهتر است از شکر قهوه ای استفاده کنید، که کمی نرم تر از شکر سفید است. اگر لبان حساس و یا زخمی دارید، پودر شکر را امتحان کنید که دانه های کوچک و ملایمی دارد.  کمی شکر را با چند قطره عسل مخلوط کنید تا به این ترتیب بتوانید اسکراب تهیه کنید. این مخلوط درشت را روی لبهای خود بمالید و به آرامی به مدت ۱ تا ۲ دقیقه مالش دهید.آن را با آب گرم بشویید و سپس مرطوب کننده خود را بزنید. متناوبا، مقادیر مساوی شکر، روغن زیتون و آب لیمو و مخلوط را به طور کامل باهم ترکیب کنید و از این مخلوط برای تمیز کردن آرام لبهای خود استفاده کنید.

استفاده از موم : از طرف دیگر، اگر لبه های شما خوب به نظر می رسند، زمانی که می خواهید برای مدتی بیرون باشید از موم استفاده کنید (موم به عنوان مانعی بر ضد آب بدن کار می کند). موم زنبور عسل را امتحان کنید – هم لب را در مرطوب نگه می دارد و هم طعم خوبی دارد.

رژ لب های مرغوب : ‎ متخصصان پوست معتقدند که زنان مسن کمتر از مردان دارای پوست آسیب دیده و لبهای شکاف خورده هستند. شاید دلیل آن استفاده از رژلب باشد. ‎رژلب ساختار حفاظتی متوسطی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد. برای اثر بخشی ببشتر، بهتر است از رژلب های مرغوب مرطوب کننده و حاوی ضدآفتاب استفاده کنید.

استفاده از روغن نارگیل : روغن نارگیل، یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی است که به درمان ترک لب‌های شما که در اثر سرما و خشکی هوا ایجاد شده، کمک می‌کند. خیلی راحت می‌توانید روغن نارگیل خالص را چند بار در روز به لب‌های خود بمالید تا مرطوب بمانند. همچنین می‌توانید از روغن زیتون برای حفظ رطوبت لب‌ها استفاده کنید.

نوشیدن آب کافی : یکی از عوامل تأثیرگذار بر خشکی داخلی و خارجی بدن، کم آب شدن بدن است. پوست لب‌ها به‌عنوان یکی از نازک‌ترین و حساس‌ترین قسمت‌های پوست صورت شدید و سریع نسبت به کم آب شدن بدن واکنش نشان می‌دهد و خشک می‌شود. هرچه آب بدن کمتر باشد، میزان خشکی و پوسته‌ریزی پوست لب نیز بیشتر افزایش خواهد یافت.

آلوئه ورا : در حالی که آلوئه ورا، به عنوان چیزی که برای پوست و مو مفید است، شناخته شده است، انتظار می رود که برای لب هایتان نیز مفید باشد. دلیلش این است که آلوئه ورا دارای اجزای مرطوب کننده ای است که می تواند لب ها را مرطوب نگه دارد.

ماسک گل سرخ و شیر : یک مشت پر، برگ گل سرخ شسته شده را در مقدار کمی شیر به مدت چند ساعت، خیس کنید. سپس با مخلوط کردن برگ های گل و شیر، خمیر یکنواختی درست کنید و آن را روزی ۲ بار روی لب های پوسته پوسته شده یا ترک خورده بگذارید. قرار دادن این خمیر روی لب ها، پیش از رفتن به رختخواب، کمک زیادی به نرم تر شدن پوست لب می کند.

پرهیز غذایی : برای پیشگیری از خشکی لب ها بهتر است غذاهای سرشار از اسید یا محرک های دیگر را مصرف نکنید. به عنوان مثال، گوجه فرنگی یک محصول بسیار اسیدی است، از این رو، اگر به طور مکرر با خشکی لب های خود مواجه می شوید از مصرف آن پرهیز کنید. از دیگر محرک های غذایی می توان به فلفل ها، پوست انبه و سس ها اشاره کرد که باید آنها را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید.

منبع و ماخذ : nice-tn.com