بهترین روش های افزایش اعتماد به نفس چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت بهترین روش های افزایش اعتماد به نفس چیست

اعتماد به نفس یک جور طرز فکر مثبت راجع به خودتان و توانایی‌هایتان است و درست همان موقعی که همه چیز به‌ هم می‌ریزد، می‌تواند به فریادتان برسد و به شما کمک کند تا در برابر مشکلات‌تان قوی باشید. بزرگ‌ترین و موفق‌ترین آدم‌هایی که می‌شناسیم هم گاهی اوقات دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند. برای تقویت اعتماد به نفس، مثل هر توانایی و مهارت دیگری باید تمرین داشته باشید. اغلب افراد موفق اعتماد به نفس بالایی دارند. پر واضح است که آنها به خود و آنچه که انجام می دهند ایمان دارند. به یاد داشته باشید موفقیت آنها سبب افزایش اعتماد به نفسشان نشده؛ بلکه روحیه ی خودباوری این افراد، آنها را به سمت موفقیت سوق داده است. داشتن اعتماد به نفس یا افزایش اعتماد به نفس برای رسیدن به موفقیت، ضروری و لازم  می باشد. کسانی که اعتماد به نفس بالایی دارند نسبت به خود احساس بهتری داشته و از قابلیت ها و مهارت هایشان بهتر استفاده می کنند. شایدها، اگرها و کاش ها و به طور کل تردیدهای زیاد در زندگی می توانند نشانه هایی از اعتماد به نفس پایین در فرد باشند. این افراد خود را حقیر شمارده و احساس می کنند مورد قبول و علاقه هیچ کس نیستند. افراد موفق اعتماد به نفس را یکی از مهم ترین دلایل موفقیت خود می دانند.

در اینجا به بیان برخی از راه های موثر به منظور افزایش اعتماد به نفس خواهیم پرداخت :

مثبت فکر و عمل کنید : انرژی مثبت باعث نتیجه‌ی مثبت هم می‌شود، پس سعی کنید نیمه‌ی پر لیوان را ببینید و به مسائل منفی فکر نکنید. همیشه لبخند بزنید، بخندید و با آدم‌های مثبت معاشرت کنید تا هم خودتان حس بهتری داشته باشید و هم کسانی که دور و برتان هستند. یک دفترچه‌ی یادداشت داشته باشید و هدف‌ها و موفقیت‌های روزانه‌تان را در آن بنویسید. شکرگزاری و رضایت بابت هر کار مثبتی که انجام می‌دهید، باعث تقویت اعتماد به نفس و آرامش درونی شما خواهد شد.

ارزیابی منصفانه ای از خودتان داشته باشید : جانی یونایتس فوتبالیست معروف آمریکایی می گوید «بین غرور و اعتماد به نفس تفاوت وجود دارد؛ غرور زمانی است که شما در مورد خودتان دست به بزرگنمایی بزنید. در حالیکه اعتماد به نفس، به معنای باور داشتن به توانایی خود در انجام کارهاست. به عبارت دیگر اعتماد به نفس از طریق تلاش فراوان به دست می آید و آنهایی که این ویژگی را دارند، افرادی خودآگاهند. به یاد داشته باشید هنگامی که اعتماد به نفس شما از توانایی تان فراتر رود، دچار خود بزرگ بینی خواهید شد؛ بنابراین بین این دو تفاوت قائل شوید.

از قواعد اجتماعی به نفع خود استفاده کنید : اجتماع تا میزان زیادی می تواند به شما اعتماد به نفس بدهد. توجه داشته باشید که معیارها و قوائد اجتماعی بی دلیل به وجود نیامده اند و تمدن بی دلیل برای افراد شرایط و قوانین وضع نمی کند. اگر برای صحبت در یک کنفرانس یا مصاحبه کاری حضور پیدا می کنید؛ به نوع پوشش اجتماعی مورد انتظار توجه کنید. عدم توجه به این پوشش، می تواند عامل مقابله ای اجتماع برای قبول شما باشد و در کاهش اعتماد به نفس محیطی شما تاثیر بگذارد. به بیان دیگر متناسب لباس بپوشید، به حرکات و زبان بدن خود دقت کنید و سعی کنید مهارت های ارتباطی را به خوبی بیاموزید.

در حال زندگی کنید : درصورتی که در حال زندگی کنید و تمام انرژی خویش را متوجه زندگی در لحظه نمایید، فردای شما هم تضمین خواهد گردید. به دلیل آن که فردای شما محصول عملکرد درست امروز شما است. درصورتی که عمر خویش را در حسرت روز قبل با نگرانی فردا سپری کنید، لحظه ها را از دست خواهید داد و این به معنی از دست دادن فردا هم میباشد.

بهترینِ خودتان باشید : وقتی که تمام تلاش‌تان را برای انجام کارها و رسیدن به هدف‌هایتان به کار می‌بندید، علاوه بر به دست آوردن نتیجه‌ی مطلوب، احساسی فوق‌العاده نسبت به خودتان پیدا می‌کنید. یکی از راه‌های ساختن اعتماد به نفس تلاش برای بهترین بودن است. به کار بردن تمام توانایی و دانسته‌ها در راستای رسیدن به هدف به شما کمک می‌کند تا علاوه بر کسب نتیجه دل‌خواه، اعتماد به نفسی مضاعف را به دست بیاورید. این احساس مفید به شما امکان می‌دهد تا از خطر کردن نترسید و به سادگی پای خود را از منطقه‌ی امن عادت‌ها فراتر بگذارید.

ازخودتان مراقبت کنید : برای برخی افراد این جمله به معنای بهتر خوردن، تلاش برای بهتر خوابیدن و ورزش منظم است. خودتان را برای رسیدن به وضعیت ظاهری مناسب متعهد و ملزم کنید، این کار به شما نظم، پشت‌کار و مواجه شدن با چالش ها را می‌آموزد. بسیاری از ویژگی‌های خوب با تلاش برای رسیدن به یک هدف به وجود می‌آیند.

مهارت‌های ارتباطی خود را گسترش دهید : در واقع خود باوری و اعتماد به نفس ریشه در ارتباط با دیگران دارد. داشتن ارتباط اجتماعی به افراد کمک می‌کند تا واقعیت‌هایی را در مورد خود بدانند. این افراد می‌آموزند که در درون اجتماع برخی از افراد توانایی‌های بیشتر از آن‌ها و برخی دیگر توانایی‌های کمتر از آن‌ها دارندو در واقع آن‌ها می‌آموزند که کم توان‌ترین افراد جامعه در همه ویژگی‌ها نیستند.

تقویت اعتماد به نفس با ورزش کردن : ورزش کردن یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس است، بله درست خواندید. افرادی که در هفته چند جلسه ورزش منظم دارند، از لحاظ سلامت بدنی سالم تر هستند، هر چقدر بدن شما سالم تر باشد و خوش اندام تر باشید، اعتماد به نفستان در روابط بیشتر و بیشتر می شود. ورزش کردن باعث آزاد شدن هورمون اندروفین در مغز می شود.

منبع و ماخذ : nice-tn.com