چگونه باعث افزایش وزن نوزاد شویم

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت چگونه باعث افزایش وزن نوزاد شویم

مادران نیاز دارند که وضعیت صحیح در آغوش گرفتن و به پستان گذاشتن شیرخوار، روش مطلوب تغذیه با شیرمادر، دوشیدن شیر، راه های حفظ تداوم و افزایش شیرمادر، مقابله با مشکلات پستانی و… را بدانند، تمرین و کسب تجربه کنند، مورد حمایت قرار گیرند و به نگرانی ها و سوالات آنان پاسخ کاربردی و صحیح داده شود. اغلب والدین در انتخاب غذا برای کودکان نو پای خود با مشکل مواجه میشوند اما باید در نظر داشته باشند که باید مواد مغذی را به آنها بدهند تا رشد خوبی داشته باشند. حقیقت این است که اگر یک نوزاد سالم باشد و تغذیه خوبی داشته باشد به هیچ وجه جای نگرانی نیست ،  اما اگر  نگران کمبود وزن فرزند خود هستید، با غذاهای پر کالری و مغذی می توا نید وزن بچه ر ا افزایش دهید.

در اینجا به بیان برخی از روش های مفید جهت افزایش وزن نوزاد خواهیم پرداخت :

شیر مادر : بهترین غذا برای کودک ۶ یا حداقل ۱ ساله ، شیر مادر است بعد از آن ،برای افزایش وزن باید غذا های غنی از پروتئین ،ویتامین ها و مواد معدنی را نیز به مصرف شیر کودک اضافه کرد و به مادران شیرده توصیه می شود که در روز پودر های دارچین ، دانه های رازیانه ،برگ های زغال اخته و برگ های شوید مصرف کنند.

میان وعده ها را قطع نکنید : میان وعده ها باعث میشوند کودک بین وعده های اصلی نیز غذا بخورد و در نتیجه در طول روز کالری بیشتری جذب کند. سعی کنید وعده های اصلی را منظم به کودک خود بدهید تا با میان وعده ها تداخلی نداشته باشند. برای صبح یا عصر که فرزندتان به مدرسه میرود میان وعده درست کنید و در کیف او بگذارید ، مطمئن شوید که در زمان مشخص میان وعده را استفاده میکند. حتی اگر احتیاج بود از معلم فرزند خود اجازه بگیرید تا میان وعده در بین کلاس بخورد. قبل از مدرسه یا قبل از ناهار سعی کنید یک میان وعده هرچند کوچک هم شده به کودک خود بدهید. میتوانید چنین مواردی را به کودک بدهید نصف ساندویچ ، میوه ، سیب زمینی پخته با پنیر و یا دیگر غذاهایی که کودکان دوست دارند. کلوچه کشمشی با شیر پر چرب هم یک میان وعده پر انرژی و سالم برای کودکان است. هرگز اجازه ندهید کودکتان یک وعده اصلی غذایی را از دست بدهد. صبحانه یک وعده ی الزامی برای کودک است و برای فعالیت در طول روز به او انرژی میدهد همینطور به کودک برای اضافه کردن وزن سالم کمک میکند.

مواد غذایی مغذی حاوی کالری و انرژی بالا : استفاده از غذاهای پر کالری با انرژی بالا به جای استفاده از غذاهای چرب، سبب افزایش وزن آن هم بدون افزایش چربی بد در کودک می شوند. اگر غذاهای چرب دارای کالری بالا ولی فاقد ارزش غذایی (مانند بستنی، شکلات و غذاهای فرآوری شده) به کودک داده شود، عادت های خوردن غذاهای ناکارآمد ایجاد می شود که تغییر آن بعداً دشوار خواهد بود.

موز : موز را می توان به نوزادان پس از ۶ ماهگی  داد. سرشار از فیبر، پتاسیم، و ویتامین C و B6 است. موز  انرژی دهنده و مغذی است. موز را پوره کرده  پس از هشت ماهگی به کودک بدهید، می توانید آنها را ساده یا با کوکتل های شیری مخلوط کنید.

پنیر : شما میتوانید با استفاده از شیر پر چرب،در منزل پنیر تهیه کنید و در قطعات کوچک ، به وعده غذایی کودکانتان اضافه کنید.پنیر غنی از کلسیم است و به جذب چربی سالم کمک میکند.پنیر را میتوان به تنهایی سرو کرد و یا ساندویچ و یا حتی ماکارانی اضافه کرد و باعث طعم و مزه فوق العاده میشود.

آوکادو : شما می توانید آوکادو  را به کودک  پس از شش ماهگی بدهید . آوکادو غنی از فیبر  است و چربیهای سالم دارد. اگر برای اولین بار استفاده میکنید به صورت  پوره استفاده شود، و پس از یک سال، شما می توانید آنها را با کوکتل های شیری  مخلوط  کنید.

تخم مرغ  : تخم مرغ ماده غذایی سالمی است، زیرا حاوی مقدار کمی از مواد مغذی مورد نیاز است. یک تخم مرغ بزرگ حاوی ۷۷ کالری و همچنین پروتئین و چربی با کیفیت بالا است. همچنین حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. تخم مرغ یک منبع عالی کولین هستند. کولین برای بسیاری از فرآیندهای بدن ضروری است، از جمله رشد مغز و سلامت. یک نظرسنجی رژیم غذایی در ایالات متحده نشان داد بیش از ۹۰ درصد افراد کمتر از مقدار توصیه شده کولین مصرف می کنند. مصرف کم کولین در دوران بارداری ممکن است خطر نقایص لوله عصبی را افزایش دهد و احتمالا منجر به کاهش عملکرد مغز شود. یک تخم مرغ کامل حاوی حدود ۱۱۳ میلی گرم کولین است که حدود ۲۵ درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای زنان باردار (۴۵۰ میلی گرم) است. تخم مرغ فوق العاده مغذی است و یک راه عالی برای افزایش مصرف مواد مغذی می باشد. همچنین حاوی کولین، مواد مغذی ضروری برای سلامت و رشد مغز است.

منبع و ماخذ : nice-tn.com