مهمترین علائم و دلایل قارچ پوستی چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت مهمترین علائم و دلایل قارچ پوستی چیست

قارچ پوست یک عفونت بسیار مسری است که می تواند با تماس فرد دیگری منتقل شود. درمان این بیماری بسیار مهم است زیرا ممکن است در تمام بدن گسترش یابد و منجر به عوارض دیگری شود. انواع مختلفی از قارچ پوستی یا عفونت های پوستی مانند عفونت قارچی، غذاهای ورزشکاران، خارش جک و غیره وجود دارد ؛ قارچ پوستی یک عفونت پوستی انسانی است که توسط یک قارچ که یک میکرو ارگانیسم است و اغلب مواد مرده را مصرف می کند، به انسان منتقل می شود. قارچ‌ها میکرو‌ارگانیسم‌هایی هستند که تقریبا همه جا حضور دارند. این دوستان میکروسکوپی در خانه یا محیط بیرون به وفور یافت می‌شوند. در واقع حدود ۵۰۰۰۰ گونه‌ی مختلف قارچی در طبیعت وجود دارد. بعضی از این قارچ‌ها سالیان طولانی روی پوست شما جا خوش می‌کنند و مشکلی هم ایجاد نمی‌شود اما وای به روزی که تحت تأثیر محرک‌ها، رشد کنند و تکثیر بشوند. اینجاست که مشکل عفونت قارچی پیش می‌آید.

در اینجا به بیان برخی از دلایل و همچنین علائم قارچ های پوستی خواهیم پرداخت :

بخش هایی از بدن که عرق میکند و آلوده است : قارچ پوست محیط گرم و مرطوب را دوست دارد ؛ برای پای ورزشکاران، قارچ باعث ایجاد این وضعیت در جوراب و کفش هایی که تمیز نیست می شود. کفش ها پر از عرق، خاک و باکتری هستند و در نتیجه باعث عفونت می شوند. عفونت های قارچی نیز می توانند توسط قارچ های میکروسکوپی که بر روی بافت های مرده پوست، مو و ناخن های پا وارد می شوند ایجاد شوند.

قرص‌های ضدبارداری و آنتی بیوتیک‌ها و برخی داروها : مصرف قرص‌های ضدبارداری و آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند موجب تشکیل قارچ پوستی در افراد شود. اگر از این قرص‌ها استفاده می‌کنید، پوست خود را به‌طور مداوم زیر نظر داشته‌ باشید و به‌محض مشاهده‌ی علائم قارچ پوستی، اقدام به درمان کنید. آن دسته از افرادی که تحت درمان طولانی مدت با کورتون قرار گرفته اند نیز می توانند بیش از سایرین به قارچ های پوستی مبتلا شوند. برخی مشاهدات نشان می دهد که قارچ های پوستی در برخی نژادها بیشتر شیوع دارند ولی ارتباط نژاد و قارچ، مسئله ای کاملا ثابت شده و حتمی محسوب نمی شود.

مکان های عمومی : مناطق عمومی مانند اتاق کمد در ورزشگاه ها، دوش های عمومی یا استخرهای شنا، شایع ترین مکان برای رشد قارچ پوست است. ؛ بدون توجه به علل ابتلا به قارچ پوستی، شناخته شده که مسری است فقط تماس می تواند باعث قارچ پوستی شود.

قارچ های پوستی روی دست : دست های یک دیگر از قسمت های بدن است که به قارچ مبتلا می شوند. ضایعات قارچی دست ها به شکل ضخیم شدن کف و انگشتان دست بروز می کنند. در نیمی از موارد، ابتلا تنها در یک دست و در نیمی دیگر در هر دو دست ایجاد می شود. گاهی پوسته های هلالی و فلسی شکلی هم بر روی این نواحی ضخیم پوستی، ظاهر می شوند.

پوسته پوسته شدن و سفید شدن پوست : عفونت قارچی ممکن است به عنوان یک شکل دایره ای در اندازه های مختلف ظاهر شود با این وجود، عفونت های قارچی ممکن است همیشه ضایعات دایره ای شکل را ایجاد نکنند، اما سبب تیره شدن و قرمزی پوست با پوسته پوسته شدن و سفید شدن می شود.

ریزش مو : عفونت قارچی پوست سر می‌تواند منجر به ریزش مو شود. بثورات پوستی ناشی از قارچ ممکن است با علائم سایر مشکلات پوستی مانند پسوریازیس و اگزما اشتباه شود.

قارچ های پوستی در ریش : قارچ همچنین می تواند در ریش نیز به وجود بیاید، این نوع قارچ بیشتر از گونه های قارچی حیوانی ایجاد می شود و کارگران مزارع و دامداران به آن مبتلا می شوند. موی ریش و سبیل دچار ضایعات التهابی سرخ و ملتهب می شود و روی موها دلمه زردرنگی شکل می گیرد. همچنین احتمال حالت پوسته ریزی در پوست وجود دارد. علاوه بر این گاهی ضایعات برجسته یا تاولی نیز ممکن است به وجود آیند. این نوع قارچ ها معمولا به درستی درمان نمی شوند که این مسئله مشکلاتی ایجاد می کند، معمولا تشخیص این نوع قارچ بدون انجام آزمایش قارچ شناسی سخت یا غیرممکن است.

منبع و ماخذ : nice-tn.com