مهمترین علائم سکته مغزی چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت مهمترین علائم سکته مغزی چیست

اگر خونرسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال شده و متوقف گردد، این قسمت از مغز دیگر نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد. این وضعیت را اصطلاحاً سکته مغزی می‌نامند. سکته مغزی می‌تواند به عللی مانند بسته شدن یا پاره شدن یکی از رگ‌های خون رسان مغز ایجاد شود. به نظر برخی پزشکان و متخصصان، خطر بروز سکته مغزی در زنان به علت بیماری های ژنتیک، موارد هورمونی، مصرف برخی داروها و پیامدهای ناشی از زایمان بیشتر از مردان است. سکته مغزی هنگامی رخ می‌دهد که یک لخته خونی باعث انسداد شریان‌ خون‌رسان به مغز می‌شود و یا یک رگ خونی مغز پاره شده و خونرسانی به بخشی از مغز متوقف می‌شود.

در اینجا به بیان برخی از مهمترین نشانه ها وعلائم سکته مغزی خواهیم پرداخت :

سردردی شبیه سردرد میگرن : افرادی که میگرن دارند چنین احساسی رادارند اگر درمعرض چنین سردردی هستید امکان دارد اتفاق دیگری بیفتد. رالف پروفسور مغز و اعصاب دانشگاه میامی می گوید :سردردهای میگرنی می تواند زمینه ساز سکته مغزی باشد چون همان نشانه های اعصاب را دارد به همین منظور به افرادمبتلا می گوییم این بیماری را مثل سکته مغزی جدی گرفته و درمان کنند.

به هم خوردن تعادل : به هم خوردن تعادل بدن به طور ناگهانی که احتمالا با حالت تهوع، استفراغ کردن، تب، سکسکه و یا قورت دادن غذاها به سختی همراه است.

کرختی و ضعف : فرد ممکن است در صورت، بازو یا پا احساس کرختی و بی‌حسی را تجربه کند. معمولا این ضعف در یک طرف بدن تجربه می‌شود. همچنین ممکن است در اطراف دهان احساس بی‌حسی کنید.

مشکل در تکلم : ممکن است برای حرف زدن مشکل داشته باشد. فرد ممکن است بریده بریده حرف بزند و قادر به بیان واضح کلمات نباشد یا به کلی توانایی حرف زدن نداشته باشد.

مشکلات بینایی : خستگی باعث اختلال دربینایی می شود همچنین کهولت سن و نزدن عینک یکی ازمشکلات دربینایی است اما این ضعف بینایی اگر با مشکلات دیداری مثل گیجی ،دوبینی ،ازبین رفتن نور چشم همراه شود نشانه سکته مغزی است .

اگر متوجه هرگونه علامت و یا نشانه‌ای از سکته مغزی در خود شدید، حتی اگر این علامات بی‌ثبات ، زودگذر باشد به‌دنبال رسیدگی و مراقبت فوری پزشکی باشید. فوراً با شماره اورژانس تماس گرفته، و به خاطر داشته باشیم حتی یک دقیقه برای شما بسیار با ارزش و حیاتی است. در رابطه با زمان طلایی پس از سکته مغزی می توان گفت وقتی خون رسانی مغز مختل می شود در واقع رگی در مغز مسدود شده است ، یک زمان طلایی در اینجا به مدت ۳ساعت وجود دارد که اگر بتوانیم در این مدت آن رگی را که مسدود شده است را باز کنیم عاقبت بیماران خیلی بهتر می شود و حتی بیمار به زندگی عادیش باز گردد اصطلاح زمان طلایی در اینجا به این خاطر گفته می شود .

منبع و ماخذ : nice-tn.com