دلایل اصلی سفید شدن زود هنگام مو چیست

دلایل اصلی سفید شدن زود هنگام مو چیست

سفید شدن موها یکی از مواردی است که توجه هر فردی را به خود جلب می کند و برای وی مسئله مهمی است. سفید شدن مو در سن بالا مسئله طبیعی است ولی این اتفاق در سن پایین یعنی دهه ۳۰ و یا زودتر یعنی دهه ۲۰ مورد نگران کننده برای فرد محسوب می گردد. سفید شدن مو از دست رفتن رنگدانه های مو است. وقتی رنگدانه ها به مقدار قابل توجهی کاسته شوند، مو خاکستری و هنگامیکه کاملا فاقد رنگدانه باشند، موها سفید خواهند شد.

علت اصلی این اتفاق هنوز به طور دقیق معلوم نیست ولی برخی از عواملی که باعث سفید شدن مو می گردد، را در اینجا بیان خواهیم کرد. کمبود ویتامین یکی از علت هایی است که می تواند باعث ایجاد موی سفید در سر گردد. همچنین کشیدن طولانی سیگار نیز یکی از مسائل مهمی است که در سفید شدن زود هنگام مو اثر گذار می باشد. استرس مزمن نیز یکی از عواملی است که در برخی از تحقیقات نشان داده است که بر سفید شدن زود هنگام مو تاثیر می گذارد.

عوامل مختلف دیگری نیز مانند ژنتیک، عدم تعادل هورمون ها، مواد شیمیایی، استفاده از برخی داروها، چاقی، برخی بیماری های خود ایمنی نیز از عواملی هستند که بر سفیدی زودرس مو در سنین پایین موثر می باشند. رعایت برخی از این نکات و تغییر در سبک زندگی می تواند در کاهش زمان سفید شدن مو در فرد موثر باشد.

منبع و ماخذ : nice-tn.com