با روش های طبیعی درمان نقرس آشنا شویم

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت با روش های طبیعی درمان نقرس آشنا شویم

اغلب این بیماری را با اسید اوریک بالا می شناسند چرا که یکی دیگر از نشانه های نقرس اسید اوریک بالاست. برحسب تحقیقات مشخص شده یکی از عوامل بروز نقرس در افراد مبتلا به این بیماری، عدم عادت به نوشیدن آب یا به بیان بهتر، مصرف کم مایعات در طول روز است.به کلیه برای کارکرد بهتر باید آب به مقدار کافی برسد و وقتی که این میزان کم باشد علاوه بر بروز اختلالات متعدد کلیوی، زمینه ابتلا به نقرس هم تشدید می‌شود. علت دقیق این بیماری ناشناخته است، اما مقدار بالای اسید اوریک در بدن یکی از دلایل اصلی بروز این بیماری محسوب می شود. اما برخی علل مانند ژنتیک، عدم فعالیت بدنی، مصرف بیش از حد پروتئین مانند گوشت و استرس بیش از حد برای ابتلا به این بیماری ذکر شده اند. نقرس با انواع بیماری ها مانند فشار خون بالا، دیابت، وسنگ کلیه های اسید اوریک مرتبط بوده به همین دلیل  درمان پزشکی آن بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر درمان های شیمیایی برخی درمان های خانگی  وجود دارد که می توان به بهبود بیماری و تسکین دردها کمک کنند. نقرس معروف به بیماری پادشاهان است، نوعی ورم و درد است که در مفصل به وجود می‌ آید، علامتش این است که شروعش از صبح و از شست پا است و همراه با ورم و قرمز شدن و براق شدن مفصل است و کم‌ کم کل مفاصل را درگیر می‌ کند. در پزشکی امروز عامل نقرس مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز و بالا رفتن میزان اسید اوریک یا اوره است ولی در روایات خوردن تخم مرغ و ماهی و هم چنین خوردن نبیذ و شیر علت ابتلا به نقرس معرفی شده. نبیذ، آب انگور جوشیده است که حرام می‌ باشد، البته بعضی می‌ گویند نبیذ شامل سرکه هم می‌ شود.

نکاتی در مورد شناخت علائم نقرس:

علائم این عارضه به شکل تورم، قرمزی و درد شدید مفصل شستپا بروز پیدا می‌کند؛ البته ممکن است این نشانه‌ها در زانوها، مچ و قوزک پا هم دیده شود. این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: در مبتلایان به نقرس رسوبات بلوری اسید اوریک در بافت‌های دیگر مانند زیر پوست، آرنج و مچ دست به صورت برجستگی مشاهده می‌شود که به شکل التهاب و درد بروز پیدا می‌کند.

با چند راه برای درمان بیماری نقرس آشنا شویم :

  • افرادی که دچار نقرس هستند باید ساق پا و پاهایشان را از بالا به پایین با روغن گل محمدی ماساژ دهند همچنین ماساژ محل درد، ساق پا و کف پا‌ها با ترکیب روغن بابونه و زیتون برای مبتلایان به نقرس مفید است؛ برای تهیه این ترکیب افراد باید پنج گرم روغن بابونه را با ۴۰ گرم روغن زیتون با هم مخلوط کنند.
  • مصرف آب شاتوت، هویج و خیار برای مبتلایان به نقرس مفید است،افرادی که دچار این عارضه هستندباید در رژیم غذایی روزانه خود سیب درختی زرد را بگنجانند، سیب درختی زرد به علت داشتن اسید مالیکباعث خنثی شدن اسید اوریک خون می‌شود، همچنین مصرف میوه‌های حاوی ویتامین C مانند نارنگی، پرتقال،لیمو ترش و کلم بنفش برای مبتلایان به نقرس ضروری است.
  • سرکه سیب طبیعی خاصیت پاکسازی زیادی دارد و اسید اوریک بدن را کاهش میدهد چون حاوی مالیک اسید است . سرکه سیب خاصیت قلیایی بدن را متعادل و خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد.
  • اگرچه به نظر می رسد آبلیمو بدن را اسیدی تر می کنند اما خاصیت قلیایی دارد و به علاوه ویتامین ث موجود در ان اسید اوریک راکاهش میدهد. برای کنترل و کاهش اسید اوریک بالا مقداری آبلیمو را داخل آب گرم بریزید و صبحها ناشتا بنوشید. این کار را حداقل دو هفته انجام دهید همچنین می توانید به عنوان مکمل ویتامین ث مصرف کنید البته برای مصرف با پزشک مشورت کنید.
  • شیر و محصولات لبنی کم چرب حاوی پلاسمای پایین هستند که ریسک نقرس را کاهش میدهند، شیر بدون چربی حاوی اورتیک اسید است که جذب اسید اوریک را پایین می آورد.
  • مصرف منظم روزانه (به مقدار کم) آب سبزیجات و صیفی‌هایی همچون چغندر، هویج هم تا حدی برای افراد مبتلا به نقرس مفید است و به پیشگیری از ورود آن به فاز حاد کمک می‌کند اما حتما باید توجه داشت تمام آن مواد غذایی که گفته می‌شود برای بیماران دچار نقرس مفید محسوب می‌شود در واقع وقتی مفید است که در حد بسیار کم و متعادل استفاده شود.
  • خواص ضد التهابی موجود در ریشه زنجبیل می تواند در تسکین درد و التهاب موثر باشد. راه های بسیاری برای استفاده از ریشه زنجبیل در درمان نقرس وجود دارد.
  • پیامبر (ص) می‌ فرمایند: انجیر بخورید، چه خشک باشد چه تازه، زیرا عمل هم بستری را زیاد می‌ کند و بواسیر را قطع می‌ کند و برای نقرس مفید است و برای سردی مفصل. مقدار مصرف انجیر حداقل هفت دانه در روز است. در روایت دیگر پیامبر (ص) می‌ فرمایند: «انجیر بخور، زیرا این بواسیر را قطع می‌ کند و نقرس را قطع می‌ کند».
  • ماليدن اسانس پرتقال به محل درد مفيد مي‌باشد.
  • يك عدد سيب را در ۵۰۰ سي‌سي آب جوشانده هر ۸ ساعت يك فنجان ميل شود و يا هر شب يك عدد سيب خورده شود.
  • گیلاس و تمشک حاوی مواد شیمیایی و فلاونوئید هستند که اوریک اسید را کاهش و در پی آن التهاب و خشکی هم پایین می آید. افراد مبتلا به اسید اوریک بالا روزانه نصف فنجان گیلاس بخورند ، همچنین می توانند یک یا دو فنجان آب گیلاس را ۴ هفته بنوشند. علاوه بر تمشک و گیلاس از توت فرنگی گوجه فلفل و سبزیجات میوه های دیگر که غنی از آنتی اکسیدان هستند استفاده کنید.
  • بیماران مبتلا به نقرس علاوه بر اینها باید از خوردن برخی مواد غذایی که در آنها پورین وجود دارد، بپرهیزند. به عنوان مثال، انواع ماهی (بویژه شاه‌ماهی، ساردین، سالمون و قزل‌آلا)، نان‌های شیرین، قند و آبنبات، دل و جگر، نخود، لوبیا، انواع گوشت، گل‌کلم، اسفناج و قارچ‌های خوراکی از جمله این مواد به شمار می‌رود.
  • تمام روغنهای گیاهی وقتی حرارت می بینند به چربی های ناسالم تبدیل می شوند این چربی ها ویتامین هایی را تخریب می کنند که برای کنترل اوریک اسید لازم است پس به جای استفاده از روغن های گیاهی یا کره از روغن های زیتون که سالم هستند استفاده کنید ، به علاوه روغن زیتون حاوی ویتامین ایی و خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

منبع و ماخذ : nice-tn.com