بهترین شیوه جهت درمان سوختگی چیست

بهترین شیوه جهت درمان سوختگی چیست

سوختگی پوست مسئله شایعی است که برای هر فرد رخ می دهد و بسته به شدت آن به سوختگی درجه یک یا دو یا سه تبدیل می شود. در اکثر موارد افراد می توانند با راهکارهای صحیح بدون عوارض به طور کامل بهبود یابند. نباید فراموش کرد که در مواردی که سوختگی به طور جدی و عمیق باشد، می بایست حتما از مراقبت پزشکی و اورژانس فوری برای بهبود کامل و صحیح بهره مند شویم. در اینجا چند روش سریع و خانگی را برای بهبود عارضه سوختگی های جزئی بیان خواهیم کرد.

یک روش استفاده از سیب زمینی خام است که باعث تسکین پوست و مانع از تحریک شدن آن می شود. روش دیگر استفاده از عسل برای جلوگیری از عفونت ناشی از سوختگی است. به لحاظ پزشکی نیز ثابت شده است که استفاده از عسل مانع از عفونت بعد از سوختگی می گردد. همچنین استفاده از شیر به دلیل وجود چربی و پروتئین که در آن موجود است، کمک بسزایی در بهبود عارضه سوختگی می کند. جوش شیرین نیز یکی از مواردی است که می تواند جلوی تاول زدن ناحیه ای که دچار سوختگی می شود را بگیرد.

همچنین روش های دیگری مانند استفاده از ژل آلوئه ورا، آب سرد، چای کیسه ای، خمیر دندان، گل همیشه بهار، استفاده از زردچوبه جهت کاهش التهاب ناشی از سوختگی، پمادهای آنتی بیوتیک و روش های خانگی دیگری برای درمان سوختگی های جزئی می توانند موثر باشند. البته نباید فراموش کرد که در صورت سوختگی شدید مراجعه به پزشک و انجام درمان های پزشکی جهت جلوگیری از عفونت و عوارض های بعدی آن، فورا می بایست صورت گیرد.

منبع و ماخذ : nice-tn.com