چند راه طبیعی جهت سریع تر به خواب رفتن بیاموزیم

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت چند راه طبیعی جهت سریع تر به خواب رفتن بیاموزیم

احتمالاً بسیاری از شما با مشکل بی خوابی مواجه هستید و شاید حتی این مشکل زندگی تان را به شدت تحت تأثیر قرار داده باشد. گاهی پشت سر هم خمیازه می کشید، اما خبری از روی هم رفتن پلک ها نیست. همه می خواهند خواب با کیفیت داشته باشند، اما بسیاری از ما، غَلت زدن در رختخواب و ساعت ها پهلو به پهلو شدن را تجربه می کنیم تا سرانجام به خواب برویم. با این حال همه سزاوار خوابی خوش هستند. همه عوامل موثر بر کیفیت خواب را نمی توان کنترل کرد اما با برخی ترفندها می‌توان خواب شیرین و خوبی داشت. روش های موثری غیر از دارو درمانی وجود دارد تا شما در هنگام استراحت سریع به خواب عمیق فرو روید. گر برای شما بی‌خوابی یک مشکل مزمن است، همه‌ی کارشناسان توصیه می‌کنند که به دکتر مراجعه کنید؛ یک خواب بد می‌تواند روی تمام روز شما تاثیر منفی بگذارد و این شاید بیشتر از بیماری‌های ساده بر روی سلامت زندگی شما تاثیر منفی بگذارد.

یکی از مشکلات اساسی جوامع امروز بی‌خوابی و نامنظم بودن ساعت خواب و استراحت افراد است که دامن‌گیر افراد بسیاری از جامعه است. رژیم غذایی نامناسب، خیره شدن طولانی‌مدت به صفحه‌ی مانیتور یا گوشی تلفن همراه هوشمند و البته استرس و اضطراب از جمله دلایل مهم بی‌خوابی هستند. در اینجا به بیان برخی روش هایی که به خواب سریع و راحت می تواند کمک کند خواهیم پرداخت :

قبل از خواب کتاب بخوانید : یکی از بهترین و معروف ترین ترفندهای خوابیدن، خاموش کردن چراغ های اضافه، رفتن زیر پتو و خواندن کتاب قطور است. نیاز نیست کتابی روشنفکرانه انتخاب کنید، بلکه گاهی کتابی خسته کننده یا کسالت بار ممکن است به خوبی شما را به عالم خواب ببرد. خواندن، شما را وادار می کند تا از لوازم الکترونیکی تان و وسایلی که ذهن شما از نظر دیداری تحریک می کنند، جدا شوید و در نتیجه راحت تر بخوابید. بنابراین دفعه ی بعد که در خوابیدن مشکل داشتید، یکی از کتاب های کتابخانه تان را بردارید. شاید این کار بهترین راه حل برای خوابیدن باشد.

سیر یا گرسنه نخوابید : باید به یاد داشته باشید که گرسنگی یا شکم ‌پر خوابیدن بر کیفیت خواب تاثیر منفی می گذارد،  همچنین برخی مواد مانند  نیکوتین و کافئین در روند خواب اختلال ایجاد می کنند، افزون بر این میزان مصرف نوشیدنی‌ را قبل از خواب کاهش دهید تا نیمه شب برای رفتن به دستشویی  مجبور شوید، از رختخواب بلند  شوید.

خودتان را تقویت کنید : اگر در طول روز نیاز به تقویتی دارید، پیاده‌روی، تنفس عمیق، نوشیدن آب یا خوردن تنقلات سالم مثل آجیل را امتحان کنید. خیلی‌وقت‌ها که عصرها می‌خوابیم، بدنمان کم‌آب می‌شود و به آب یا هوای بیشتری نیاز پیدا می‌کند. به دنبال تنقلات شیرین و قندی نروید چون اینها هم می‌توانند مضر باشند. همچنین سعی کنید چرتتان خیلی طول نکشد چون همین هم باعث می‌شود شب نتوانید به‌موقع بخوابید.

ساعت مشخصی برای خوابیدن داشته باشید : تعیین زمان خاصی برای رفتن به رختخواب، شما را وادار می‌سازد که هر شب در آن ساعت بخوابید و این کار به دلیل اینکه سریع‌تر به رختخواب می‌روید، بسیار مفید خواهد بود. عمل به این نکته، نه تنها از نظر فیزیکی، بلکه از نظر روانی هم به شما کمک می‌کند. تنظیم ساعت برای خواب، به ذهن‌تان یادآوری می‌کند تا تشخیص دهد که این زمان برای شما به معنای دست از کار کشیدن و آرامش یافتن است. هم‌چنین این کار باعث تنظیم سطوح سروتونین و ملاتونین مغزتان خواهد شد و ساعت بدن‌تان را متعادل می‌سازد. به طور خلاصه، این کار فواید بسیاری دارد و برای اینکه سریع‌تر به خواب بروید، قطعا ضروری است.

نگرانی را از سر خود دور کنید : اگر ذهن شما درباره آنچه که ممکن است فردا، هفته آینده و یا سال آینده رخ دهد، درگیر است، آن را کنار بگذارید. سعی کنید تمام نگرانی‌های خود را بر روی یک تکه کاغذ بنویسید تا آن را از سر خود بیرون کنید، این کار یک رویکرد بسیار عالی برای تسکین اضطراب است.

در تاریکی بمانید : وقتی نیمه های شب بیدار می شوید هرگز به دستگاه های الکترونیکی مثل موبایل یا تبلت نگاه نکنید. همه نورها مانع خواب می شوند، بخصوص نور آبی که تولید هورمون ملاتونین که باعث آرامش و خواب می شود را سرکوب می کند. یک چشم بند با کیفیت کنار رختخوابتان گذاشته و از آن استفاده کنید تا مغز ملاتونین تولید کند.

استفاده از رژیم غذایی سالم‌ : همه می‌دانیم و حتی باور داریم که، رژیم غذاییِ سالم مزایای بسیاری دارد، اما واقعا به آن عمل نمی‌کنیم. با این حال بدانید برای داشتن خوابی بهتر، ارزش دارد که رژیم غذایی‌تان را تنظیم کنید. تحقیقات نشان داده است که افزایش مصرف میوه و سبزیجات، باعث افزایش کیفیت خواب شده و مدت زمان به خواب رفتن را، به طور چشم‌گیری کاهش می‌دهد، زیرا باعث بالا رفتن سطح منیزیم، پتاسیم و سایر مواد معدنی مورد نیاز بدن‌تان می‌شود. حتی اضافه کردن مقدار بیشتری گوشت بوقلمون که سرشار از تریپتوفان است، باعث القای حس خواب‌ آلودگی در شما شده و فاصله‌ی زمان بیداری تا خوابیدن را کمتر می‌کند.

منبع و ماخذ : nice-tn.com