برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش‌ چند راه طبیعی عالی بیاموزیم

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش‌ چند راه عالی بیاموزیم

بدن شما یک کار را بدون آنکه حتی متوجه شوید، هر روز انجام می‌دهد: هضم غذا! بله، تمام غذاهایی که مصرف می‌کنید، باید هضم شوند تا ویتامین‌ها و مواد مغذی آنها مورد استفاده‌ی بدن‌تان قرار بگیرد. متأسفانه ممکن است دستگاه گوارش به مرور زمان ضعیف شود یا در سلامت آن مشکلاتی ایجاد شود. به همین دلیل، آگاه بودن و انتخاب مواد غذایی طبیعی برای حفظ سلامت دستگاه گوارش، بسیار مهم است.

حفظ سلامت دستگاه گوارش‌تان

با به‌کار گیری نکات و استراتژی‌های مناسب، سلامت دستگاه گوارش شما تا حد زیادی بهبود می‌یابد.

قندها و کربوهیدرات‌ها
از قندها و کربوهیدرات‌های تصفیه شده اجتناب کنید.

قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده، طعم خوبی دارند اما برای سلامت دستگاه گوارش شما بسیار مضرند. این مواد، احتمال رشد باکتری‌های مضر روده را افزایش می‌دهند و موجب نفخ می‌شوند، بویژه قند به نوسانات خلقی و افزایش وزن منجر می‌شود. همچنین از عوامل اصلی ابتلا به دیابت است.

گلوتن
از محصولات بدون گلوتن استفاده کنید.

گلوتن در محصولات گندم و سایر گونه‌های غلات مانند جو و گندم سیاه وجود دارد. گلوتن به غذا بافتی کش‌دار و جویدنی می‌دهد اما برای افراد مبتلا به بیماری کرون، بیماری سلیاک سایر مشکلات مربوط به گوارش، بسیار مضر است. کینوآ و برنج قهوه‌ای، جایگزین مناسبی برای گلوتن در رژیم غذایی روزانه هستند.

محصولات پروبیوتیک
از محصولات پروبیوتیک، بیشتر استفاده کنید.

غذاهای حاوی پروبیوتیک، تعداد باکتری‌های مفید را در بدن افزایش می‌دهند. این باکتری ها، سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کنند و به درمان مشکلاتی مانند اسهال، گاز و نفخ، عدم تحمل لاکتوز و کلسترول بالا نیز کمک می‌نمایند. برخی از مواد غذایی حاوی پروبیوتیک عبارتند از ماست، ترشی سبزیجات، ساور کراوت (کلم رنده‌شده و آبپز با سرکه)، پنیر نرم و … . اضافه کردن مقدار بیشتری از محصولات حاوی پروبیوتیک به رژیم غذایی قطعا می‌تواند سلامت سیستم ایمنی‌تان را نیز افزایش دهد.

پرخوری
از پرخوری اجتناب کنید.

اولین چیزی که با فکر کردن به آخر هفته‌ها به ذهن‌تان می‌رسد، چیست؟

اکثر ما آخر هفته‌ها در خوردن غذا زیاده‌روی می‌کنیم و پس از آن دچار شکم درد می شویم. با کاهش حجم غذای مصرفی‌تان، نه تنها می‌توانید از دل درد جلوگیری کنید بلکه احتمال سوزش سردل یا ریفلاکس اسید را نیز کاهش می‌دهید.

مصرف کافئین
مصرف کافئین را محدود کنید.

این کار می‌تواند سخت باشد. قهوه، بخش ثابتی از صبحانه‌ی اکثر افراد است و یک نوشیدنی عالی برای سرحال شدن در بعدازظهر می‌باشد. با این حال فواید سلامتی آن معدود هستند. قهوه و سایر نوشیدنی‌های کافئین دار برای دستگاه گوارش و مری شما بیش‌ازحد سنگین هستند. اگر نمی‌توانید کاملا آنها را کنار بگذارید، بجای نوشیدن آن با شکم خالی، آن را به همراه غذا مصرف کنید.

مدیریت استرس‌
میزان استرس‌تان را مدیریت کنید.

در دنیایی که هر روز پراسترس‌تر می‌شود، ضروری است که برای سلامت بدن‌تان، لحظاتی از روز را به پاک کردن ذهن و آرام کردن اعصاب‌تان اختصاص دهید.

سطوح ناسالم استرس می‌تواند به شدت بر سلامت دستگاه گوارش شما تأثیر منفی بگذارد – تا به‌حال توجه کرده‌اید که وقتی افراد عصبانی می‌شوند، بیشتر به دستشویی می‌روند! ورزش و مدیتیشن، بهترین روش‌ها برای تخلیه‌ی استرس هستند.

اگر این نکات را به‌کار بگیرید، متوجه خواهید شد که بدن‌تان نسبت به غذا واکنش‌ بهتری از خود نشان می‌دهد. حتی ممکن است متوجه شوید که بجای مصرف نوشابه و قهوه در سر کارتان، خوردن یک سیب آبدار را ترجیح می دهید.

منبع و ماخذ : rastineh.com