چند راهکار سالم جهت اضافه کردن وزن بیاموزیم

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت چند راهکار سالم جهت اضافه کردن وزن بیاموزیم

توجه کنید که اگر به کمبود وزن جدی دچار هستید یا به دنبال یک برنامه غذایی صحیح هستید، باید به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید. همان طور که چاقی خطرناک است، لاغری زیاد هم ممکن است در بردارنده ی بیماری باشد ،  افراد را مستعد ابتلا به بیماری های متعدد کند که یکی از آن ها ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است و بدن را مستعد ابتلا به عفونت ها و مشکلات می کند. علاوه بر آن بیماری افراد لاغر نسبت به بقیه دیرتر بهبود پیدا می کنند. فردی که ۱۰ تا ۲۰درصد زیر وزن نرمال و طبیعی متناسب با قد قرار می گیرد، کم وزن تلقی می شود. بانوانی که وزن کمی دارند یا شاخص توده بدنی (BMI) آن‌ها کمتر از ۱۸.۵ است، شاید در فکر افزایش سریع وزن بدن و دنبال راهی برای ارتقا سلامت و تندرستی باشند. کمبود وزن در بانوان می‌تواند باعث مشکلاتی از قبیل ضعف ماهیچه‌های بدن، ضعف استخوان‌ها، ضعف سیستم ایمنی بدن، عدم توانایی در دوران عادت ماهانه و مشکلات مو، ناخن و پوست شود. افزایش وزن و سبک زندگی سالم می‌تواند از به‌وجود آمدن این مشکلات جلوگیری کند. بانوان باید بر خلاف افزایش وزن از طریق چربی و روش‌های ناسالم، به دنبال راهی سالم برای افزایش وزن طبیعی باشند.

در اینجا به بیان چند راهکار برای بهبود در اشتها خواهیم پرداخت که می تواند به افزایش وزن مناسب کمک کند :

با دیگران غذا بخورید : خوردن غذا به همراه دیگران، به افزایش اشتها و بالا رفتن مقدار غذایی که می خورید کمک می کند. در یک تحقیق که سال ۲۰۰۷ صورت گرفت محققان متوجه شدند کودکان در گروه های بزرگتر نسبت به گروه های کوچکتر غذای بیشتری می خورند. همچنین در تحقیقی دیگر مشخص شد افراد وقتی با کسی که مقدار زیادی غذا می خورد غذا می خورند خود به خود مصرف غذای خودشان نیز افزایش می یابد. اگر کسی در پی کاهش وزن باشد این تاثیر منفی در نظر گرفته می شود اما در صورتی که بخواهید وزن اضافه کنید این تاثیر می تواند کمکتان کند. اگر سعی در تقویت اشتهای خود دارید تنها غذا نخورید.

افزایش اشتها با تزیین غذا : یکی از بهترین راههای افزایش اشتها  سفره ارایی و تزین غذا به مدل های مختلف است. شاید برخی سخت باشد ولی بسیاری هم اگر با دقت نگاه کنید اصلا کاری ندارد. با رنگ خوراکی غذا ، فلفل دلمه ای رنگی ، قالب های ریز شیرینی و … میتوانید براحتی هر غذایی را تزیین کنید. یک راه پیشنهادی قرار دادن غذا در بشقاب سفید بزرگ و تزیین کردن آن با انواع سبزی‌های بخارپز رنگی و سس‌های مختلف میباشد. وقتی بشقاب غذا بزرگ باشد، حجم غذای داخل آن کم به نظر می‌ر سد و افراد کوچک و بزرگ، تمایل بیشتری به خوردن همه ان غذا دارند. حتی با سس های موشکی میتوانید در گوشه ظرف نقاشی کنید یا چیزی بنویسید.

افزایش وزن با ورزش : ورزش کردن هم باعث می شود که شما خسته شویدو اشتهایتان زیاد شود. بلافاصله بعد از ورزش شروع به خوردن کنید. ورزش های قلبی و عروقی سبب ساخت عضلات می شود و همچنین می تواند باعث شود که وزن از دست بدهید. با این حال، بلند کردن وزنه یک راه برای تبدیل وزن اضافی خود به عضله خالص است که وزن آن از چربی بیشتر است. این کار به مراتب سالمتر است و سوخت و ساز بدن را برای داشتن عضلات حجیم تر افزایش می دهد. وزنه برداری یکی از بهترین راه ها برای بهبود سلامت و کمک به افزایش حجم عضلات است.

مصرف بیشتر پروتئین : در هنگام افزایش وزن، وعده‌های غذایی حاوی پروتئین دوست شما حساب می‌شود. پروتئین بر خلاف افزایش چربی در بدن به افزایش ماهیچه و عضلات کمک می‌کند. اگر شما به‌دنبال مقاومت جسمی بالا و ورزش هم هستید، مصرف پروتئین در رژیم غذایی جای ویژه‌ای دارد. مواد حاوی پروتئین عبارتند از: گوشت کم‌چرب، ماهی، مرغ‌سانان، تخم‌مرغ، غلات سبوس‌دار، لبنیات و حبوبات.

خوابیدن به قدر کافی : بدن بزرگسالان به ۷ الی ۹ ساعت خواب شبانه نیاز دارد. خواب کافی باعث می شود که بدن شما به صورت خودکار بهبود یافته و خود را بازیابی کند. در نتیجه کم خوابی باعث می شود بدن شانس خود را برای انجام این اعمال حیاتی از دست بدهد.

پرهیز از مصرف سیگار : مصرف سیگار و قلیان دشمن چاقی می‌باشد زیرا اشتها را به شدت سرکوب می‌کند. اگر فردی سیگاری هستید و یا هر از گاهی مصرف می‌کنید، دست از این عادت بردارید. زیرا سیگار یکی از بدترین دشمنان سلامت است. نه‌تنها اشتها را کور می‌کند بلکه ضررهای دیگری همچون نابودی شش‌ها، کاهش انگیزه و کمبود اکسیژن در سلول‌های بدن که منجر به پوست و ظاهری بد می‌شود را به همراه دارد.از رفت و آمد با افرادی که شما را دعوت به دود می‌کنند و یا نشستن کنار دود سیگار دیگران پرهیز کنید.

از آب مرکبات غافل نشوید : یکی از راه‌های افزایش اشتها، گنجاندن آب انواع مرکبات، به عنوان نوشیدنی همراه وعده‌های اصلی غذا میباشد. مرکبات حاوی انواع مختلفی از ویتامین‌ها از جمله ویتامین C و اسیدفولیک میباشند. اسیدفولیک یکی از ترکیب‌های افزایش‌دهنده اشتها میباشد. با این توصیف شما می‌توانید برای افزایش اشتهای خود یا فرزند بدغذایتان، یک لیوان آب پرتقال، نارنگی، گریپ‌فروت، لیمو شیرین یا حتی شربت آب‌لیموی خنک را کنار بشقاب غذا قرار دهید و کمی از آن را قبل و کمی از آن را هم بین غذا مصرف نمایید. ضمن اینکه کالری دریافتی از طریق مصرف آب‌میوه‌های طبیعی و تازه می‌تواند به روند افزایش وزن افراد لاغر هم کمک نماید. سبزی‌های برگ سبز تیره مانند اسفناج و بروکلی، لوبیا، نخود، عدس، کرفس تازه، هویج، بامیه و مارچوبه هم جزو بزرگ‌ترین منابع طبیعی دریافت اسیدفولیک میباشند، که گنجاندن آن‌ها در کنار غذای اصلی می‌تواند باعث افزایش اشتها گردد.

منبع و ماخذ : nice-tn.com