ویژگی های افراد درون گرا و برون گرا چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت ویژگی های افراد درون گرا و برون گرا چیست

آشنایی با ویژگی‌های شخصیتی اطرافیان و پذیرش تفاوت‌های آن‌ها موجب می‌شود تا در برخورد با دیگران منطقی‌تر رفتار کنیم. هر انسانی شخصیت متفاوتی دارد و این تفاوت‌ها موجب شده تا افراد در موقعیت‌های یکسان، رفتارهای مختلفی را از خود بروز دهند و این مسئله باعث پیدایش دو نوع شخصیت برون گرا و درون گرا در میان اشخاص می‌شود. معمولا افراد برون‌گرا، علاقه‌مند به وقایع پیرامون، رو راست و پر حرف، اهل عمل و پیشقدم در کارها، خونگرم و اهل معاشرت، علاقه‌مند به بیان افکار خود هستند و تنهایی برای آنان بسیار آزار دهنده استافراد درون گرا خوش مشرب هستند، اما زیاد احساساتی نیستند، اغلب آن‌ها ریسک پذیر و اجتماعی هستند و سریع تصمیم می‌گیرند و همچنین درک این افراد آسان و شخصیت آن‌ها در خلوت و حضور دیگران یکسان است.

در اینجا به بیان مشخصات و همچنین مقایسه مختصری مابین افراد درون گرا و برون گرا خواهیم پرداخت :

فعالیت های گروهی : افراد درون‌گرا و برون‌گرا به طور متوسط در دو انتهای مخالف یک خط قرار دارند. افراد درون‌گرا چون ترجیح می‌دهند به تنهایی کار کنند، ممکن است در فعالیت‌های گروهی دچار اضطراب شوند. البته این به آن معنا نیست که افراد درون‌گرا به هیچ‌وجه نباید کار گروهی انجام دهند و یا افراد برون‌گرا نباید به تنهایی فعالیت کنند. آنچه مسلم است، این است که افراد باید یاد بگیرند که در موقعیت‌های مختلف انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند.

ارتباطات : افراد برون گرا دارای خصوصیاتی از جمله ترجیح ارتباط رو در رو در صورت امکان، تمایل به دیدن واکنش ها و رفتارهای غیرکلامی، نیاز به بازخورد فوری، عدم علاقه به نوشتن خاطرات روزانه یا ایمیل های طولانی، جستجو برای یافتن فرصت هایی جهت گفتگو و فعالیت های اجتماعی هستند. در صورتیکه افراد درون گرا دارای خصوصیاتی از جمله، ترجیح دادن ایمیل و پیام های صوتی، اجتناب از تعاملات غیرضروری، عدم علاقه به هدر دادن وقت با بحث و گفت و گو، تمایل به فکر کردن قبل از عمل، عدم علاقه به جلسات و ملاقات های طولانی مدت، جستجو برای یافتن فرصت هایی جهت تنهایی و سکوت هستند.

بررسی ازدواج درون‌گراها و برون‌گراها : شخصيت، مجموعه‌اي از خصوصيات سرشتي و اکتسابي ماست. براي مثال، يک فردي را مي‌بينيد که خيلي منزوي و درون‌گراست. بعد فرد ديگري را مي‌بينيد که خيلي شاد و برون‌گراست. گفته مي‌شود که اين دو نفر نمي‌توانند با هم ازدواج کنند. چون هر کدام ساز خودش را مي‌زند. يک کسي که از نظر ويژگي‌هاي شخصيتي، حد وسط باشد بسيار مناسب است. آيا درون‌گرايان مي‌توانند با هم ازدواج کنند؟ شايد بد نباشد! چون هر دو ساکت يک گوشه‌اي مي‌نشينند و ممکن است خودشان راضي باشند. ولي آدم احساس مي‌کند که چه خانه ساکت و سردي! برون‌گرايان چه‌طورند؟ اين‌قدر حرف دارند که هيچ‌کدام حاضر به ساکت شدن نيستند. ولي مردم متعادل و عادي چه‌طور؟ آد‌م‌هايي که حد وسط اين دوتا ويژگي هستند. از ويژگي‌هاي مهم شخصيتي که تاثير قابل توجه در اين زمينه دارند مي‌توان به درون‌گرايي و برون‌گرايي اشاره کرد. افراد درون‌گرا تمايل زيادي به گذراندن اوقات خود به تنهايي دارند، در حالي که براي افراد برون‌گرا تحمل چنين شرايطي بسيار سخت و آزاردهنده است. افراد درون‌گرا سرگرمي‌هايي چون مطالعه و تفکر دارند، در حالي که افراد برون‌گرا در شرايط جمعي و سرگرم‌کننده لذت مي‌برند؛ مثل بازي‌هاي دسته جمعي. چنين ويژگي‌هايي به تعداد زيادي وجود دارند که البته گاه همسان بودن ويژگي‌هاي طرفين و گاه ناهم‌ساني آنها مي‌تواند فاکتوري براي ازدواج موفق باشد.

افراد برون گرا دارای تعامل و ارتباط بالایی با دیگران هستند : بزرگ‌ترین وحشت آنها آن است که نکند پس از یک فاجعه هولناک آخرین بازمانده بشر روی زمین باشندیعنی تنهایی برای آنها بسیار آزار دهنده است.از تعامل و ارتباط برقرار کردن با دیگران انرژی می‌گیرند.خوش مشرب بوده اما زیاد احساساتی نیستند.

افراد درون گرا می توانند مدیر خوبی باشند : برخلاف این دیدگاه که درون‌گرایان آدم‌های ساکتی هستند که از عهدۀ کارهای مدیریتی برنمی‌آیند؛ تحت شرایط مناسب، درون‌گرایان می‌توانند به بهترین رهبران ممکن تبدیل شوند. اگر گروه آمادۀ هدایت ‌شدن باشد، در این صورت رهبر درون‌گرا می‌تواند بیشینه بهره‌برداری را در امر هدایت داشته باشد. مشکل فقط این‌جاست که شاید گروه به یک جرقه جهت آغاز کار نیاز داشته باشد که فرد درون‌گرا از تأمین آن ناتوان است؛ در این صورت به یک همکار برون‌گرا احتیاج خواهیم داشت.

افراد درون گرا شنوندگان خوبی هستند : از آنجا که آنها طبیعتا آرام هستند، درونگرایان ذاتا شنونده متولد می شوند. آنها به دقت در مورد همه اطلاعات و نظرات گوش می دهند، و تنها پس از هضم آنها، یک پاسخ متفکرانه ارائه می دهند. در واقع، یک مطالعه از مدرسه بیزینس هاروارد نشان داد که درونگراها می توانند رهبران بهتری از برونگراها باشند، به ویژه هنگامی که اعضای تیم شان به طور طبیعی فعالیت می کنند.

منبع و ماخذ : nice-tn.com