ورزش مناسب برای کاهش فشار خون چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت ورزش مناسب برای کاهش فشار خون چیست

خون در رگ های بدن تحت اثر فشار مناسب جریان دارد. عامل ایجاد این فشار و حفظ آن، ضربان مداوم (انقباض) قلب می باشد. ورزش منظم و پایدار سبب تقویت قدرت انقباض قلب خواهد شد. این امر موجب می شود که قلب در هر بار انقباض، خون بیشتری را به داخل رگ های بدن پمپ کند. درمان بیماری فشار خون  به ‌صورت کامل و دائمی ‌قابل درمان نیست بلکه به وسیله دارو فقط قابل کنترل است و می‌توان به این وسیله از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد. علاوه بر دارو درمانی، روش دیگری نیز برای درمان فشارخون بالا وجود دارد که بدون دارو و بدون عوارض است و اثرهای بسیار مهمی‌ را روی فشارخون می‌گذارد. این روش درمانی همان ورزش است. فشار خون بالا و ورزش نکردن ارتباط نزدیکی با هم دارند؛ از طرف دیگر ورزش کردن می‌تواند به پایین آوردن فشار خون در افراد دچار پرفشاری خون کمک کند.

خطر دچار شدن شما به فشار خون بالا (بیماری پرفشاری خون) با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد، اما اندکی ورزش کردن می‌تواند تفاوت بزرگی را از لحاظ پیشگیری از این بیماری ایجاد کند. و اگر از پیش دچار فشار خون بالا باشید، ورزش کردن به کنترل آن کمک می‌کند. البته فکر نکنید که از همان اول می‌توانید مسافت‌های طولانی بدوید یا یک برنامه فشرده را در یک سالن ورزشی انجام دهید؛ به جای آن به آهستگی ورزش را شروع کنید و به تدریج میزان فعالیت جسمی را در زندگی روزانه‌تان افزایش دهید.

با نوع و میزان ورزش و برخی توصیه های لازم جهت کاهش فشار خون بیشتر آشنا شویم :

فعالیت هوازی می تواند یک راه موثر برای کنترل فشار خون بالا باشد. اما انعطاف پذیری و تمرین های تقویت عضله از قبیل بلند کردن وزنه نیز بخش مهمی از یک برنامه کلی تناسب اندام می باشند. اصلا لازم نیست هر روز ساعت ها در باشگاه بدنسازی فعالیت های هوازی انجام دهید. به سادگی اضافه کردن فعالیت بدنی متوسط ​​به زندگی روزمره باعث کنترل فشار خون خواهد شد. رای دستیابی به مزایای ورزش باید روزانه ٣٠ دقیقه فعالیت کرد. دوچرخه سواری با بچه ها، انجام کارهای خانه، باغبانی، استفاده از پله ها و حمل مواد غذایی از جمله تمرین هایی هستند که برای سلامت قلب شما مفید خواهند بود. همیشه سعی کنید ماشین خود را از مقصد مورد نظر دورتر پارک کرده تا با این کار مجبور به پیاده روی شوید.

دویدن آرام، پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و بسکتبال از جمله ورزشهای هوازی می باشند.اگر ورزش های هوازی حداقل سه بار در هفته و هر بار ۳۰ دقیقه انجام شوند، اثر خوبی را بر فشار خون خواهند گذاشت. اگر سن و توان شما اجازه‌ ورزش ملایم را به شما نمی‌دهد و یا سابقه‌ بیماری قلبی در سنین پایین تر و یا هر گونه مشکل جسمی ‌دارید، قبل از ورزش کردن حتما با پزشک مشورت کنید.

همچنین باید گفت، اگر فشار خون شما در حد مطلوب است ، ورزش می‌تواند مانع از بالا رفتن آن از این حد طبیعی با افزایش سن‌تان شود. ورزش منظم همچنین به حفظ وزن شما در حد سالم کمک می‌کند که این هم راه دیگری برای کنترل فشار خون است.برای اینکه فشار خون‌تان را پایین نگهدارید، باید به ورزش کردن ادامه دهید. حدود یک تا سه ماه طول می‌کشد تا اثر ورزش منظم بر پایین آوردن فشار خون خود را نشان دهد. اما این اثر تا هنگامی ادامه خواهد یافت که شما ورزش‌تان را قطع نکنید. انجمن قلب آمریکا انجام دست کم ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش با شدت بالا یا ترکیبی از این دو را در هر هفته توصیه می‌کند. هدف این است که در اغلب روزهای هفته روزانه دست کم سی دقیقه فعالیت هوازی انجام دهید. اگر نمی‌توانید این مقدار زمان را در روز را به ورزش اختصاص دهید، می‌توانید آن را به دوره‌های کوتاهتر هم تقسیم کنید. برای مثال می‌توانید سه بار در روز هر بار ۱۰ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید. همچنین، اگر برای چند ساعت در روز می نشینند، سعی کنید میزان زمانی که می نشینید را کم کنید. تحقیقات نشان داده است که کم تحرک بیش از حد می تواند به بسیاری از مشکلات و بیماری ها کمک می کند. اما کاهش وزن نیز می تواند مزایای طولانی مدتی برای فشار خون داشته باشد. می تواند جنبه های دیگری از سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد و به کاهش خطر کلی بیماری های قلبی عروقی کمک کند. وزارت بهداشت و خدمات انسانی توصیه می کند که ترکیبی از تمرین های قدرتی برای همه ی عضلات را در برنامه ی مداوم تناسب اندام حداقل دو بار در هفته قرار دهید. امروزه برنامه هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا بر روی هدف خود تمرکز کنید.ساعتهای نشان دهنده ی ضربان قلب این امکان را فراهم کرده اند که مردم به راحتی میزان ضربان قلب خود را اندازه گیری کنند. این اندازه گیری دقیق بوده و جایگزین مناسبی برای گرفتن پالس شما به صورت دستی است.

منبع و ماخذ : nice-tn.com