نکات و روش هایی برای کنترل و کاهش استرس بیاموزیم

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت نکات و روش هایی برای کنترل و کاهش استرس بیاموزیم

درمان های غیردارویی زیادی برای برطرف کردن اضطراب و تشویش وجود دارد. از جمله می توان به تکنیک های کنترل ذهن برای آرام شدن اشاره کرد. البته برخی از این تکنیک ها در لحظه پاسخگو هستند در حالیکه برخی دیگر در طول زمان خاصیت درمان گر دارند.ذهن و بدن به طور مستمر با هم در حال بده‌ بستان هستند، بنابراین استرس بر سلامت کلی شما نیز تاثیر می‌گذارد. استرس در درازمدت تغییرات قابل‌ توجهی را به بدن تحمیل می‌کند و حتی استرس‌های کوتاه‌ مدت هم می‌توانند موقتا باعث کاهش میزان سلامتی شوند. با اینکه خلاصی کامل از شر استرس موضوعی چالش‌ برانگیز است، اما در این دنیای تند و سریع، کسب مهارت‌های کاهش استرس که می‌توانند در پس زدن تاثیرات مخرب آن روی سلامتی به شما یاری برسانند، بسیار مهم و حیاتی است.

علت استرس می تواند ریشه در مسائل مختلفی از قبیل مشکلات خانوادگی، مشکلات شغلی، مشکلات مالی، ضعف در سلامت  و یا مرگ نزدیکان و یا حتی استرس امتحان داشته باشد. تشخیص علت استرس برای کاهش استرس و مقابله با استرس بسیار اهمیت دارد. باید در نظر داشته باشید که بعضی استرس ها طبیعی هستند. برای درمان قطعی استرس باید علت را به درستی شناسایی کرده تا بتوانید به مقابله با علت استرس بپردازید. مهم تر از همه اینکه استرس می تواند باعث افسردگی شود. برای درمان استرس حتما از یک دوست و در صورت لزوم یک روانشناس و متخصص کمک بخواهید.

چند راه برای آرامش اعصاب و مقابله با استرس :

مدیتیشن : مدیتیشن روشی عالی برای رهایی از چیزهایی است که باعث بوجود آمدن فشار و استرس می شوند.

پیاده روی : پیاده روی کنید و به اطراف نگاه کنید. وقتی از وضعیتی استرس زا دور می شوید، چیزهای بسیاری برای قدردانی وجود دارند و می توانند به شما کمک کنند تا بدون مشکل بر روی راه حل های عملی تمرکز کنید.

تمرین تنفسی : ۱۰ نفس عمیق، به شما کمک می کند تا برای یک لحظه بر روی چیزی متفاوت تمرکز کنید و به پاک سازی ذهن از استرس نیز کمک می کند و به ریشه چالش های خود خواهید رسید.

محیطتان را پاک و پاکیزه نگه دارید : حتی پایدار ترین روح ها هم در یک محیط شلوغ و درهم و برهم فرو می ریزند و دچار استرس و پریشانی می شوند. اگر خانه، دفتر، ماشین، یا محیط کار شما بیش از حد کثیف یا شلوغ باشد، مطمئنا در رفاه ذهنی و میزان استرس و اضطراب تاثیر خواهد داشت.

به خودتان زمان کافی بدهید : آماده شدن برای مهمانی و یا جلسه بدون داشتن زمان کافی سخت و استرس آور است. صبح که از خواب بیدار شدید چند دقیقه بیشتر صرف آماده شدن برای رویدادهای روزانه خود کنید. حمام طولانی بگیرید، لباس مورد علاقه خود را بپوشید و تا کاملا برای آن روز آماده شوید.

محیط خود را کاملا تغییر دهید : اگر تغییرات کوچک به سرحال شدن شما کمکی نکرد، سعی کنید برای مدتی کاملا محیط خود را تغییر دهید. اگر کار یا مطالعه در دفتر و یا در خانه برایتان دشوار شده است ، به یک کافی شاپ دنج و یا پارک بروید.

ورزش منظم : ورزش منظم کليد يک ذهن آرام، بدن آرام است. نتايج تحقيقات دانشگاه پزشکي هاروارد نشان ميدهد که بدن آرام به نوبه خود سيگنال هاي ارامش وکمک به کاهش تنش هاي رواني را به بدن ارسال ميکند. يکي از راه هاي آرامش بدن، ورزش است.

نقاشي و يا رنگ کردن چيزي : رنگ آميزي کتاب بزرگسالان راهي براي تمدد اعصاب است. تحقيقات نشان داده است که نقاشي کردن و يا رنگ آميزي يک تاکتيک تسکين استرس است و ورزشي است که ميتواند ذهن شما را آرام و بدون اضطراب نگاه دارد.

به خود پاداش بدهید : پس از گذراندن وضعیتی استرس زا و چالش برانگیز، به خود رسیدگی کنید. بعضی روزها سخت تر از بقیه هستند، اما اگر بدانید در انتها پاداشی در انتظار شما است، می توانید متمرکز باقی بمانید و سخت تر کار کنید.

منبع و ماخذ : nice-tn.com