هنگام خرید لباس نوزاد به چه نکاتی باید توجه کرد

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت هنگام خرید لباس نوزاد به چه نکاتی باید توجه کرد

هنگام خرید لباس کودک لازم است نکات زیادی را مورد توجه قرار داد تا لباسی که انتخاب می کنید علاوه بر زیبایی و راحتی، سلامت و ایمنی را هم برای کوچولوهای دوست داشتنی به همراه داشته باشد. نوزادان بی زبان که نمی توانند لباس خود را انتخاب کنند باید تابع سلیقه و نظر پدر و مادر خود باشند. والدین زمانی که محو تماشای رنگ و مدل های زیبای لباس کودک و نوزاد می شوند بدون توجه به اینکه این لباس ها ممکن است به پوست فرزندشان آسیب بزند یا خیر، آنها را خریداری می کنند و وقتی نوزاد در آن احساس راحتی نکند یا پوستش در اثر برخورد با لباس دچار قرمزی یا کهیر شود آنگاه دیگر آن لباس به چشمشان دیگر زیبا نمی آید. تحقیق و داشتن آگاهی قبلی در مورد ویژگی‌های لباس نوزاد می‌تواند به خرید مناسب شما و پرهیز از خریدهای اضافی کمک زیادی کند. همچنین شما لباس کودک خود را چند بار در طول روز عوض خواهید کرد، پس دقت کنید لباس‌هایی که می‌خرید ساده باشد، برای تعویض پوشک یا عوض کردن کهنه راحت باز شود و قابلیت شست‌وشوی زیاد را با ماشین لباسشویی داشته باشد.

در اینجا با برخی از نکات مهم هنگام خرید لباس کودک بیشتر آشنا می شویم :

لباس گشاد و راحت : از آنجایی که کودکان در حال رشد هستند، اندازه هایشان به سرعت تغییر می کند و لباس های شان زود به زود کوچک می شود. بنابراین بهتر است برای او لباس های راحت و گشاد خریداری کنید تا علاوه بر اینکه بتوانید مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کنید، کودک هنگام پوشیدن و یا درآوردن لباس ها اذیت نشود. دقت کنید، قسمت یقه ها، سر آستین و مچ پاها، نرم و راحت باشد و کش های سرآستین و دمپای شلوار تنگ نباشد. همچنین می توانید لباس هایی با سگک های قابل تنظیم که امکان بزرگ تر و کوچک تر شدن دارند بخرید تا مدت زمان بیشتری استفاده شوند.

شستشوی لباس : کودکان لباس های شان را زود کثیف می کنند. بیشتر مواقع لکه های غذا، شکلات و بستنی روی لباس هایشان دیده می شود و از آنجایی که همیشه مشغول بازی هستند و لباس هاشان را خاکی و کثیف می کنند، بهتر است هنگام خرید لباس، جنس هایی را انتخاب کنید که شستشوی آنها راحت باشد و یا امکان شستشو در ماشین لباسشویی را داشته باشد.

اندازه لباس نوزاد : لباس تنگ به تن نوزاد می‌چسبد و او را اذیت خواهد کرد. لباس گشاد هم به او آویزان می‌شود و علاوه بر این‌که جلوی حرکت نوزاد را می‌گیرد، موقع در آغوش گرفتن شما را اذیت خواهد کرد. پس لباسی انتخاب کنید که درست اندازه نوزاد باشد. آستین لباس باید گشاد و راحت باشد. لباس‌هایی که آستین آن‌ها کشبافت‌های سفت دارد نوزاد را آزار خواهند داد. همچنین اگر برای بچه‌ای که چهار دست و پا می‌رود لباس می‌خرید باید دقت کنید که پاچه شلوارش بلند باشد تا زانوهایش موقع حرکت‌کردن آسیب نبیند و خراش بر ندارد. به اندازه جوراب هم باید دقت کنید. اگر جوراب گشاد باشد در کفش جابه‌جا می‌شود و کودک را آزار خواهد داد و اگر تنگ باشد، خون‌رسانی به پای بچه را مختل خواهد کرد.

کفش : نوزادان به کفش نیازی ندارد، مگر اینکه بخواهید نوزاد را در آب و هوای سرد جابجا کنید. علاوه بر مشکل قرار دادن کفش بر پای نوزاد، آنها به سختی در جای خود ثابت می‌ماند. وقتی نوزاد خود را به خارج از خانه می‌برید از کفش‌هایی استفاده کنید که کف پارچه‌ای و نرم داشته باشد تا هم پای نوزاد گرم شود و هم راحت باشد.

جنس لباس نوزاد : لباس خریدن برای نوزادان با لباس خریدن برای بزر‌گ‌سالان تفاوت زیادی دارد. نوزادان مثل شما نیستند كه بتوانید هر لباس شیكی برای آنها بخرید و انتظار داشته باشید در آن لباس احساس راحتی کنند. تحمل بچه‌ها به اندازه شما نیست به همین دلیل زیبایی لباس، آخرین فاكتور انتخاب آن است. قبل از این كه به زیبایی لباسی كه برای فرزندتان می‌خرید توجه كنید، باید نكات سلامت آن را در نظر بگیرید. به خاطر پوست حساس و لطیف نوزادان در این سن، باید به جنس لباس دقت كنید. لباس نوزادان باید حتما نخی باشد و ایجاد حساسیت نكند. چون پوست لطیف تن او احتمال دارد به الیاف پلاستیکی یا مصنوعی دیگر حساسیت نشان دهد. به علاوه ممکن است در اثر عرق کردن پوست او عرق سوز شود. پس در انتخاب لباس مخصوصا لباس‌های زیر که مستقیم با تن نوزاد در ارتباط هستند صرفه‌جویی و سلیقه و رنگ را کنار بگذارید و فقط به انتخاب جنس خوب فکر کنید.

مدل لباس نوزاد : لباس‌های بچه هر چه ساده‌تر باشد بهتر است. بنابراین بهتر این است که دکمه، زیپ یا اضافات دیگر نداشته باشد و باعث آزار بچه نشود. بهترین دکمه‌ برای لباس نوزاد، دکمه‌های چفتی و ظریف هستند. درضمن لباس باید به اندازه کافی دکمه داشته باشد تا راحت بتوانید آن را به تن او بپوشانید یا درآورید. لباس‌هایی که جلوی آن‌ها دکمه دارد بهتر از لباس‌هایی است که دکمه آن‌ها پشت لباس است. لباس نباید به تن نوزاد بچسبد. لباس چسبان یا کش شلوار تنگ، نوزاد را اذیت می‌کند. یقه، کشبافت‌های سردست یا مچ پای نوزاد نباید تنگ باشد. قبل از خرید حتما آن‌ها را چک کنید.

منبع و ماخذ : nice-tn.com