نکاتی در خصوص جلوگیری از سفید شدن مو بیاموزیم

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت نکاتی در خصوص جلوگیری از سفید شدن مو بیاموزیم

سفید شدن مو هم مانند چین و چروک پوست از علائم پیری به شمار می‌رود و البته ظاهر شدن این موهای سفید هیچ مشکلی هم ندارد. گاهی در سنین جوانی هم به دلایل مختلف ممکن است موهای سفید زودتر ظاهر شوند. سفید شدن مو به دلیل افزایش سن یکی از مراحل زندگی و البته یکی از زیباترین مراحلی است که به گفته بسیاری از افرادی که به این مرحله رسیده‌اند پر از تجربه و دنیادیدگی است. بسیاری از مردم تصور می کنند که تار موهای سفید آنها تنها نشانه ای از سن و سال آنهاست اما درمانگران طب سنتی بر این عقیده اند که عوامل بسیاری باعث سفیدشدن موها خواهد شد. برخی از مواد غذایی، گیاهان و ویتامین‌ها می‌توانند با سفیدی زودهنگام موها مقابله کنند.

در اینجا به بیان برخی از نکاتی در خصوص جلوگیری از سفید شدن مو خواهیم پرداخت :

مواد غذایی مفید برای جلوگیری از سفید شدن مو : مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است و برای اینکه قوی، محکم و سالم باشد باید میزان این پروتئین به اندازه کافی وجود داشته باشد. انواع مواد غذایی مانند تخم مرغ و ماهی از منابع غذایی خوبی هستند که در رده اول پروتئین قرار دارند. در واقع پروتئین از آمینواسید ساخته شده است که برخی از آنها ضروری و برخی دیگر غیرضروری هستند. آمینو اسیدهای ضروری در پروتئین‌های حیوانی به میزانی بیشتری وجود دارند و به راحتی هم جذب می‌شوند. کمبود موادی مانند آهن، کلسیم، روی، ویتامین دی، ویتامین ب ۱۲و ب۶ در بدن بسیار رایج است و البته آنچه اهمیت دارد، خوردن آن دسته از مواد غذایی است که این مواد و ویتامین‌ها را به میزان کافی دارا باشند. اگر هم گیاهخوار هستید، این مواد ضروری و ویتامین‌ها را به شکل مکمل‌ها مصرف کنید.

ژل آلوئه‌ورا برای مقابله با سفیدی موها : درست است که سفید شدن موها عوامل مختلفی دارد (مثل وراثت، استرس، فشارهای روزمره و غیره) اما با این حال می‌توان با استفاده از برخی گیاهان جلوی سفیدی زودهنگام آن‌ها را گرفت. یکی از این گیاهان موثر آلوئه‌ورا است. ژل گیاه آلوورا حاوی ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی متعددی است برای همین هم مانند یک آنتی‌اکسیدان عمل کرده و باعث تقویت بدن می‌شود. باید بدانید که این ژل نمی‌گذارد که به این زودی‌ها چین و چروک روی پوستتان عرض اندام کند و علاوه بر این از پیری موها نیز پیشگیری می‌کند. برای بهره‌مندی از خواص این گیاه مفید توصیه می‌کنیم که یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را در مقدار آب حل کرده و به مدت یک ماه هر روز سه مرتبه از این ترکیب میل کنید. سپس به مدت سه ماه و هر ماه بیست روز این کار را تکرار کنید. توصیه می‌کنیم از ژل‌هایی استفاده کنید که معتبر بوده و دارای مهر استاندارد باشد.

حنا : حنا یک رنگ طبیعی فوق‌العاده برای مو است. این ماده علاوه بر تیره‌تر کردن موهای شما، آنها را قوی می‌کند و حالت می‌دهد. مقداری برگ حنا را لِه کنید تا به صورت یک خمیر در آید. سه قاشق چای‌خوری پودر انگورفرنگی هندی، یک قاشق چای‌خوری پودر قهوه و کمی ماست ساده به آن اضافه کنید. مواد را یک‌دست روی موهایتان پخش کنید. آن را بشویید و به صورت معمول موهایتان را شامپو بزنید. هر دو تا چهار هفته یک بار این کار را تکرار کنید. روش دیگر این است که برگ‌های حنا را در روغن نارگیل یا روغن خردل بجوشانید تا سیاه شوند و سپس آن را به موهایتان بمالید. ماسک موی حنا را می‌توانید همچنین از طریق مخلوط کردن قهوه‌ی سیاه داغ با پودر حنا تا هنگامی که به غلظتی مانند ماست برسد به دست آورید. بگذارید چند ساعت در ظرف بماند. بعد آن را به موهایتان بمالید و بگذارید یک تا سه ساعت بماند. بعد موهایتان را با شامپو بشویید.

ورزش یوگا : متاسفانه نسل جوان سفید شدن زود رس موها را  زودتر از نسل های قبل از خودشان تجربه می کنند. علاوه بر سفیدی موها مشکلات دیگری از قبیل ریزش و شکنندگی و … نیز گریبانگیر افراد زیادی شده است. احتمالا این مشکلات به سبک زندگی و رژیم غذایی افراد باز می گردد. آن چه که مسلم است این است که با تغییر شیوه های زندگی و ورزش منظم می توانیم مشکلات موهایمان را حل کنیم. یوگا یک ورزش معجزه آسا است. حتی اگر تا به حال این ورزش را امتحان نکرده اید به شما پیشنهاد می کنم برای حفظ سلامتی موهایتان برخی از تمرینات آن را انجام دهید و نتایج باور نکردنی آن را ببینید.

استرس را از خود دور کنید : باید بدانید که موها مستقیماً از طریق خون تغذیه می‌شوند و استرس و نگرانی هم باعث کند شدن جریان خون می‌شود. برای همین هم استرس تعادل موها را برهم زده و باعث سفید شدن موها می‌شود. برای پیشگیری از استرس تا جایی که می‌توانید مواد غذایی ضداسترس میل کنید. آرامشتان را حفظ کنید. ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی و یوگا را دریابید. خواهید دید که روزبه‌روز وضعیت موهایتان بهتر شده و جوانی‌شان را بازمی‌یابند.

منبع و ماخذ : nice-tn.com