مناسب ترین ورزش برای بانوان چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت مناسب ترین ورزش برای بانوان چیست

تمام خانم‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که انجام همه ورزش‌ها برای آن‌ها مناسب نیست و تنها انجام برخی تمرین‌ها برای سلامتی آنها مفید است. برخی پژوهش‌ها از خطرساز بودن طناب‌زدن برای جسم خانم‌ها می‌گویند و گروه دیگری از محققان هم ادعا می‌کنند که هاکی و برخی از ورزش‌های رزمی سلامت مغز زنان را تهدید می‌کنند. همه افراد به ویژه بانوان دوست دارند که اندامی متناسب و زیبا داشته باشند. با انجام تمرینات ورزشی می توان به این آرزو دست یافت. تناسب اندام می تواند به هر زنی اعتماد به نفس بدهد و این احساس خوب  ممکن است با هیچ چیز دیگری به دست نیاید.اسرار موفقیت شما یک برنامه ورزشی خوب و حرکات منظم است که قادر است شما را به اندام دلخواهتان برساند.

در اینجا به بیان و بررسی برخی از ورزش های مفید برای بانوان خواهیم پرداخت :

ورزش‌های کششی : ورزش‌های ریلکسی و کششی مناسب‌ترین گزینه برای خانم‌ها هستند. درحالی که این حرکات عضلات بدن خانم‌ها را تقویت می‌کنند، فشاری به هیچ یک از ارگان‌های بدن آنها نمی‌آورند. البته اگر فردی در ناحیه خاصی آسیب دیده باشد باید با مشورت پزشک متخصص و کارشناس ورزشی حرکات مناسب را تعیین کند. در دوره بارداری ممکن است خانم‌ها بسته به شرایط جسمی خود برای انجام برخی حرکات محدودیت داشته باشند. اما به طور کلی، یوگا و دیگر ورزش‌های کششی نه تنها به آرامش ذهن خانم‌ها کمک می‌کنند بلکه سلامت و قدرت عضلانی را هم برای‌شان به ارمغان می‌آورند.

ورزش های هوازی و قدرتی : مطالعات جدیدی که در مجله پزشکی و علم ورزش منتشر شده است نشان می‌دهد که ورزش هوازی و ورزش قدرتی هر دو تاثیراتی بر سلامت زنان دارند. انجام ورزش قدرتی حجم عضلات و تراکم استخوان‌ها را در بانوان افزایش می‌دهد. بررسی‌های جدید نشان داده است که ورزش‌های قدرتی در کاهش BMI بدن نیز تاثیرگذار است. افزایش عضلات بدن و کاهش چربی‌ها باعث می‌شود که بدن بهتر انسولین مصرف کند و سطح گلوکز خون نیز متعادل شود. بررسی‌ها نشان داده است که انجام ورزش ‌های قدرتی ۳۰ درصد از احتمال دیابت و ۱۷ درصد از احتمال بیماری های قلبی – عروقی می کاهد. با این حال در صورتی که ورزش های هوازی نیز به برنامه ورزش بانوان ‌اضافه شوند، یعنی آنها حداقل ۱۲۰ ‌دقیقه در هفته‌ ورزش هوازی در کنار ورزش قدرتی انجام دهند، میزان ابتلا به دیابت ۶۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. به ‌این‌ ترتیب بهتر است که زنان تنها بر یک نوع ورزش تمرکز نکنند و ورزش هوازی را با ورزش قدرتی تلفیق کنند.

حرکت Lunges : برای انجام حرکت لانگ از پیاده رو و یا زمین چمن اطراف وسایل بازی استفاده کنید. حرکت لانگ:برای انجام تمرین لانگ صاف بایستید، پاها را باز کنید، پنجه پاها را به سمت بیرون قرار دهید، زانوی پای راست را خم کنید و سعی کنید روی زانو بنشینید، پای دیگر کمی خم می شود، مکث کوتاهی کنید. زانوی خود را خم کنید و به وضعیت شروع برگردید،حرکت را برای پای دیگر نیز انجام دهید. زمانی که احساس کردید این حرکت برای شما ساده شده است و دیگر فشار قبلی را به شما نمی آورد میتوانید از چند دمبل سبک نیز استفاده کنید.

اسب سواری : بسیاری از خانم‌ها بر این باور هستند که اسب سواری سبب افتادگی رحم می‌شود، اما باید به این نکته توجه داشته باشند که اسب سواری سلامت خانم‌هایی که با مشکل و بیماری خاصی روبه‌رو نیستند را تهدید نمی‌کند و بعید است که یکی، ۲ ساعت سوارکاری در هفته مشکل خاصی را به وجود بیاورد بلکه آنچه احتمال ابتلا به افتادگی رحم را بالا می‌برد، یبوست مزمن، زایمان مکرر و انجام ندادن حرکات ورزشی کف لگن است که می‌تواند باعث شل شدن عضلات مرتبط با آن ناحیه شود.

حرکت شانه : این تمرین برای کاهش سلولیت (تجمع چربی) مفید می‌باشد. نحوه انجام ورزش: به پشت دراز کشیده و پا‌ها و باسن خود را از زمین بلند کنید، پاهایتان را به سمت سر خود برده تا انگشتان تان زمین را لمس کنند. دست‌ها را پشت کمر قرار داده و پا‌ها را به سمت بالا بکشید به طوری که خطی مستقیم از شانه تا مچ پا به وجود آید.

هاکی، بوکس، کشتی، شیرجه و ورزش‌های برخوردی برای اغلب ورزشکاران این حوزه‌ها آسیب‌هایی را به همراه دارد، اما این مشکلات در خانم‌ها به دلیل توان بدنی پایین‌تر شایع‌تر است. با این وجود نمی‌توان ورزش‌های رزمی را برای خانم‌ها مضر دانست. عده‌ای به اشتباه می‌گویند که ضربات وارد شده به شکم و لگن در این ورزش‌ها به تخمدان‌ها آسیب می‌زند و درد‌های قاعدگی را بیشتر می‌کند، اما واقعیت این است که تخمدان‌ها درون لگن قرار دارند و توسط لگن مخافظت می‌شوند، بهتر است قبل از انجام ورزش با مشاور و کارشناس ورزش مشورت کنند. برنامه ورزشی بدون یک رژیم غذایی مناسب هیچ معنایی ندارد.برای داشتن اندامی متناسب و همچنین کاهش وزن، رژیم غذایی مناسب و ورزش دست به دست هم می دهند.رژیم غذایی مناسب مقدار مناسبی از کربوهیدرات های خوب، پروتئین، مواد معدنی و مواد مغذی می باشد.مصرف مقدار کافی آب را هم فراموش نکنید.سعی کنید در طول برنامه ورزشی هر ۲۰ دقیقه یکبار چند جرعه آب بنوشید.

منبع و ماخذ : nice-tn.com