مناسب ترین روش جهت افزایش وزن چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت مناسب ترین روش جهت افزایش وزن چیست

همانطور که اضافه وزن میتواند مشکلات زیادی برای بدن بوجود آورد، لاغری بیش از اندازه هم برای بدن مضر است. اکثر مردم هنگامی که در مورد افزایش وزن صحبت می‌کنند، با دید منفی به آن می‌نگرند، چاقی و نگرانی‌های مربوط به سلامتی مشکلی جدی در فرهنگ مدرن امروزه می‌باشد. با این حال، بخش کوچکی از جمعیت نیز وجود دارد که به دلایل بسیاری با لاغری مفرط در حال مبارزه هستند. گاهی بیماری ها یا آسیب دیدگی می توانند موجب کاهش وزن شدید شود. با این که چاق شدن از نظر بسیاری از افراد امری ساده و شاید لذت بخش باشد اما باید بدانید که انتخاب یک روش اصولی و سالم برای افزایش وزن به دور از مضرات چربی های اضافی آسیب به قلب و کبد و سایر ارگان های بدن هم امری پیچیده است.

در اینجا به بیان برخی روش ها و نکات در خصوص افزایش وزن اصولی خواهیم پرداخت :

یک میان وعده در نظر بگیرید : آجیل ، کره بادام زمینی،پنیر،میوه های خشک شده و آووکادو ، گزینه های مناسبی برای میان وعده میباشد.گاه به گاه میتوانید از شکر و چربی بیشتری استفاده کنید.اما سعی کنید بیشتر درمان ها سالم باشد که علاوه بر کالری ، مواد مغذی هم داشته باشد.کلوچه های سبوس دار ، ماست و میوه های گرانولا، انتخاب مناسبی است.

ورزش کنید : با وزنه تمرین کنید. در حالیکه کاردیو، برخی از عضلات شما را پرورش خواهد داد، اما تمرین با وزنه به احتمال بیشتری باعث افزایش وزن شما خواهد شد، چون عضلات، سنگین‌تر از چربی هستند. این بدان معنا نیست که شما مجبورید به یک باشگاه ملحق شوید (هر چند این کار قطعا موثر است). در خانه خودتان و در حال تماشای تلویزیون، شنای سوئدی، کرانچ، لانژ و اسکات انجام دهید. ورزش کردن، اشتهای شما را نیز افزایش می‌دهد. پس از یک تمرین، یک پروتئین بار یا شیک پروتئین مصرف کنید تا مواد مغذی مورد نیاز عضلاتتان را به آنها برسانید.

مقدار کالری مصرفی خود را محاسبه کنید : هر شخص با دیگری متفاوت است، بنابراین تلاش کنید بفهمید که چه مقدار کالری نیاز دارید، روش‌ها و اندازه‌گیری‌های مختلفی در اینترنت برای محاسبه این کار وجود دارد، بنابراین شما می توانید با دقت اندازه گیری کنید که چقدر بدن شما کالری نیاز دارد، اطلاع پیدا کردن از مقدار کالری مورد نیاز راه خوبی برای افزایش وزن است.

رژیم غذایی سالم : افزایش وزن الزاما به‌معنای مصرف غذاهای حاوی چربی ترانس نیست. کیفیت مواد غذایی مصرفی به‌اندازه‌ی کمّیت آنها مهم است. بهتر است برای چاق شدن غذاهای پرکالری مانند دانه‌ها، مغزها، کره‌ی بادام‌زمینی، سبزیجات نشاسته‌ای (مانند سیب‌زمینی، ذرت، کدو حلوایی، حبوبات)، لبنیات کم‌چرب، تخم‌مرغ، حبوبات و غلات کامل را بیشتر مصرف کنید. تلاش برای چاق شدن در یک هفته به‌معنای آزادی برای خوردن هر غذایی نیست. باید خودتان را از غذاهایی مانند برگر، چیزکیک، سیب‌زمینی سرخ‌شده و آبنبات دور نگه دارید. شاید این غذاها وسوسه‌‌برانگیز باشند، ولی برای سلامتی مضرند.

نوشیدنی ها را با دقت بیشتری انتخاب کنید : سعی کنید کوکی ها،نوشابه و نوشیدنی های دیگر که ارزش غذایی کمی دارند را با نوشیدنی ها یا شیرینی های سالم با شیر و میوه های یخ زده عوض کنید.قبل ار هر وعده غذایی از نوشیدنی های انرژی زا استفاده کنید ،زیرا باعث افزایش اشتها میشود. برای افراد دیگر نوشیدنی ها ۳۰ دقیقه قبل از خوردن غذا تجویز میشود.

برنامه غذایی پیوسته‌ای داشته باشید : بدن شما از بودن در چرخه لذت می برد. فراموش نکنید که اگر شما به یک الگوی پایدار از غذا خوردن، هضم، و فعالیت برسید، بدن شما به احتمال زیاد در مسیر درستی قرار می‌گیرد و تعدیل هورمون به درجه خاصی می‌رسد. سوخت و ساز بدن می‌تواند الگوهای شما را یاد بگیرد. بدیهی است که پیروی از یک روال کامل غیر ممکن است، اما سعی کنید که یک ثبات ادامه دار در برنامه خود داشته باشید.

بیشتر غذا بخورید : اگر می‌خواهید به هدف‌تان یعنی چاق شدن در یک هفته برسید، باید بیشتر بخورید. شاید این حرف به نظرتان جالب باشد، ولی عملی کردن این توصیه کار سختی است. فراموش نکنید که هر ۵۰۰ کالریِ اضافه‌ای که در هر روز دریافت می‌کنید، می‌تواند وزن‌تان را در طول یک هفته نزدیک به نیم کیلوگرم افزایش بدهد. بهتر است هر ۲ یا ۳ ساعت غذا بخورید. وعده‌های غذایی‌تان باید حاوی پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده (مانند غلات و حبوبات) باشند. در بین زمان ناهار تا شام نیز می‌توانید دو میان‌وعده داشته باشید. به‌جای مصرف سوپ‌های آبکی، سوپ‌هایی بخورید که در تهیه‌شان از خامه استفاده شده است.

منبع و ماخذ : nice-tn.com