مزایای شگفت‌انگیز ماست را بیشتر بشناسیم

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت مزایای شگفت‌انگیز ماست را بیشتر بشناسیم

ماست، یک ماده‌ی لبنی با غلظتی مشابه خامه‌ی ترش است که از تخمیر طبیعی شیر توسط باکتری‌ها ساخته می‌شود. ماست در فرهنگ‌ها و کشورهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا آن را به عنوان یک میان‌عده، یک غذای صبحانه یا بعنوان یک دسر یخ‌زده مصرف می‌کنند.

اکثر مردم به‌خاطر طعم خوشمزه‌ی ماست از آن استفاده می‌کنند اما مصرف منظم ماست، مزایای زیادی برای سلامتی دارد. این فواید عبارتند از پیشگیری از فشار خون بالا، ریکاوری سریع‌تر پس از تمرین، سلامت دندان‌ها و حتی پیشگیری از سرماخوردگی. این مقاله از راستینه را بخوانید تا متوجه شوید که ماست چه کارهایی می‌تواند برای سلامتی شما انجام دهد.

فشار خون بالا ماست می‌تواند به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کند.

مصرف روزانه‌ی محصولات لبنی کم‌چرب با کنترل وزن مطلوب، پیشگیری از فشار خون بالا و بیماری های قلبی مرتبط دانسته شده است. تحقیق جدیدی از دانشگاه توفست در بوستون نشان داده است که ارتباط خاصی بین مصرف منظم ماست و کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا وجود دارد.

دکتر هویفن وانگ و همکارانش مشخص کردند که مصرف فقط ۱۷۰ گرم ماست، حداقل هر ۳ روز یکبار خطر فشار خون بالا را تا ۳۱ درصد کاهش می‌دهد. این مطالعه که روی بیش از ۲ هزار فرد بزرگسال انجام شد، دریافت که اگر حداقل ۲ درصد از کالری مصرفی روزانه‌ی افراد از ماست تأمین شود، خطر ابتلای آنها به فشار خون بالا کمتر خواهد شد.

تمرین
یک فنجان ماست یونانی می‌تواند به ریکاوری سریع‌تر پس از تمرین کمک کند.

ماست یونانی همان ماست معولی است اما با بافتی غلیظ‌تر و خامه‌ای تر. آب پنیر اضافی از ماست بیرون کشیده می‌شود و به شما محصولی واقعا غلیظ و خامه‌ای می‌دهد که در هر وعده، محتوای پروتئینی بالایی دارد. در نتیجه، ماست یونانی یک غذای ایده‌ال برای پس از تمرین است که باعث ترمیم سریع‌تر و رشد عضلانی مطلوب می شود.

داگ کالمن، دارای مدرک RD و مدیر تغذیه در معاونت تحقیقاتی میامی به مجله‌ی سلامت مردان گفت که ماست یونانی «ترکیب ایده‌آلی از پروتئین و کربوهیدرات‌ها برای رشد عضلانی و ریکاوری پس از تمرین است.» کربوهیدرات‌های موجود در آن به شما کمک خواهند کرد که انسولین را متعادل کنید و پروتئین موجود در آن نیز باعث عضله‌سازی بیشتر می‌شود.

سلامت دندان‌هاماست به سلامت دندان‌های شما کمک می‌کند.

ماست برای سلامت دندان‌ها مفید است و در افزایش استحکام مینای دندان و کاهش پوسیدگی دندان نقش دارد. علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهند که به پیشگیری از بوی بد دهان نیز کمک می‌کند. همان باکتری‌هایی که شیر را به ماست تبدیل می‌کنند، در صورتی که چند بار در هفته از ماست استفاده کنید، می‌توانند میزان سولفید هیدروژن (علت اصلی بوی بد دهان) را کاهش دهند.

سرماخوردگیمصرف روزانه‌ی ماست از سرماخوردگی پیشگیری می‌کند.

شاید هنوز چاره‌ای برای سرماخوردگی نداشته باشید اما مصرف روزانه‌ی ماست می‌تواند باعث شود که کمتر سرما بخورید. این خاصیت ماست به‌خاطر پروبیوتیک‌های موجود در آن است. ثابت شده است که این باکتری‌های مفید، قدرت قابل‌توجهی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. داشتن یک سیستم ایمنی سالم، بهترین راه برای پیشگیری از سرماخوردگی است.

اما شما در یک ماست باید به دنبال چه چیزی باشید؟ اگر به بخش لبنیات فروشگاه‌های مواد غذایی سر بزنید، ماست‌های متنوعی را مشاهده می‌کنید. اما همه‌ی ماست‌ها مثل هم نیستند. هنگامی که به دنبال یک ماست مناسب برای اضافه کردن به رژیم غذایی‌تان هستید، به دنبال گزینه‌های کم‌چرب با کمترین تعداد مواد تشکیل‌دهنده باشید. به عنوان یک قاعده‌ی کلی بهتر است از ماست‌های طعم دار اجتناب کنید.

آیا شما هیچ یک از این مزایای شگفت‌انگیز ماست برای سلامتی را تجربه کرده‌اید؟ در مورد سایر مزایای ماست که به آنها اشاره نکردیم، چه نظری دارید؟ برند ماست مورد علاقه‌ی شما چیست؟

منبع و ماخذ : rastineh.com