فواید چغندر برای سلامتی چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت فواید چغندر برای سلامتی چیست

داستان های زیادی درباره چغندر قرمز و بعد هم شکل پخته شده و خوشمزه آن یعنی لبو در سراسر دنیا وجوددارد. مثلا یک باور وجود دارد که اگر یک مرد و یک زن از یک لبو بخورند، مقدر است که عاشق یک‌دیگر شوند. گذشته از خاصیت عاشقانه ای که این سبزی دارد نباید از خواص لبو غافل شویم. لبو به عنوان گونه زیبایی از سبزیجات واقعا جالب‌ترین چیزی است که مادر طبیعت خلق کرده‌است و همچنین یکی از مغذ‌یترین خوراکی‌ها است. چغندرفوایدی شگفت‌انگیز برای سلامتی و جایگاهی مهم در یک رژیم غذایی سالم دارد. چغندر ریشه‌ای خوراکی و شیرین، و مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. از ریشه‌ی قرمز چغندر و هم‌چنین از برگ‌های سبز آن به صورت خام یا پخته در انواع سالادها، سوپ‌ها، و غذاهای خوشمزه استفاده می‌شود. هم‌چنین می‌توانید آب چغندر را بگیرید و با نوشیدن یک لیوان از این نوشیدنی سرشار از مواد مغذی، از خواص قدرتمند آن برای سلامتی بهره‌مند شوید. مطالعات نشان داده‌اند خواص چغندر موارد زیادی از قبیل سم‌زدایی بدن، کاهش فشار و کلسترول خون، بهبود سلامت قلب و بنیه بدن و تقویت عملکرد مغز را دارا می باشد. مصرف میوه و سبزیجات مدت طولانی است که با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از شرایط پزشکی مرتبط با شیوه زندگی مرتبط است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف غذاهای گیاهی مثل چغندر باعث کاهش خطر و افزایش انرژی و به طور کلی کاهش وزن است.

با برخی از خواص درمانی مصرف چغندر آشنا شویم :

خواص ضد التهابی چغندر : مصرف مرتب چغندر می‌تواند به حفظ سلامتی‌تان کمک کند. چغندر به این دلیل دارای تاثیر مثبت بر سلامتی است که دارای تاثیرات ضد التهابی در بدن است که به این ترتیب می‌تواند از بروز بیماری‌های گوناگون در بدن پیشگیری نماید. به گفته‌ی پزشک‌ها چنان‌چه التهاب‌ها در بدن از بین نروند، می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌های مزمن التهابی شوند. به گزارش نشریه‌ی نیوترینتس، ترکیبات ضد التهابی موجود در چغندر به کاهش التهاب در بسیاری از نواحی بدن کمک می‌کند. این نشریه با نقل قول از چندین پژوهش، نشان داد عصاره‌ی چغندر می‌تواند حقیقتا تاثیراتی مشابه‌ی تاثیر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) داشته باشد. برای افزایش قدرت ضد التهابی چغندر می‌توانید آن‌ را با زنجبیل مخلوط کنید و یک نوشیدنی بسازید. زنجبیل نیز یکی از خوراکی‌های گیاهی است که به عنوان کاهش دهنده‌ی التهاب شناخته می‌شود و هم‌چنین برای حفظ سلامتی دستگاه گوارش نیز بسیار مفید است. این نوشیدنی به کاهش علائم دردناک بیماری‌های آرتروز و رماتیسم مفصلی کمک می‌کند.

سلامت قلب و فشار خون : یک مطالعه که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد اثرات فشار خون بالا با خوردن ۵۰۰mls آب چغندر در افراد سالم مورد بررسی قرار گرفت و نشان داد که فشار خون را به طور قابل توجهی پس از مصرف کاهش یافت محققان فرض می کنند این به احتمال زیاد به دلیل سطح نیترات بالا، موجود در آب چغندر و سبزیجات دارای نیترات بالا است و می تواند کم هزینه و راه موثر برای درمان بیماری های قلبی و عروقی و فشار خون باشد. در سال ۲۰۱۰ پژوهشگران UK نشان دادند که نیترات ماده خاص در چغندر فشار خون را کاهش می دهد و ممکن است به مبارزه با بیماری قلبی کمک کند.

مبارزه با سرطان : «بیتاسیانین» رنگدانه ای که رنگ زیاد چغندر از آن نشات می گیرد یک آنتی اکسیدان قوی است که معلوم شده است دارای خواص ضد سرطانی است. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۱ توسط محققان دانشگاه «هاروارد» در واشنگتن انجام شد نشان داد که بیتاسیانیین رشد تومورهای سرطان پروستات و سینه را تا ۱۲.۵ درصد کند می کند.

کاهش خطر ابتلا به زوال عقل : چغندر اسید نیتریک تولید می کند، که به افزایش جریان خون در سراسر بدن انسان از جمله مغز، کمک می کند. تصویربرداری های MRI صورت گرفته روی افراد مسن نشان داده اند که پس از مصرف یک رژیم غذایی با محتوای نیترات بالا که شامل چغندر می شده است، سوژه ها افزایش جریان خون به ماده سفید لوب های پیشانی مغز خود را تجربه کرده اند.

بالا بردن سطح انرژی : پژوهش‌ها نشان داده‌است لبو باعث می‌شود مصرف انرژی در عضلات بهینه شود و به این طریق استقامت را بالا می‌برد. یکی از این پژوهش‌ها شامل ۱۰ مرد ۱۹ تا ۳۸ ساله بود که روی دوچرخه‌های ثابت رکاب می‌زدند. مصرف حدود نیم لیتر آب لبو آنها را قادر می‌ساخت بدون این‌که خسته شوند ۱۶ درصد بیش‌تر رکاب بزنند. و یک بار دیگر نیترات شایسته‌ی تحسین است. دانشمندان باور دارند نیترات موجود در لبو به بهبود جریان خون، نشانه‌گذاری یاخته، و هورمون‌ها کمک می‌کند که همه‌ی این‌ها در افزایش سطح انرژی نقش دارد. هم‌چنین مشاهده شده‌است لبو مصرف آدنوزین تری‌فسفات را در عضلات کاهش می‌دهد که منبع اصلی انرژی در بدن است. این ویژگی سبب ذخیره شدن انرژی می‌شود و کمک می‌کند فرد مدت طولانی‌تری فعال بماند.

منبع و ماخذ : nice-tn.com