عوارض پرخوری در شب چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت عوارض پرخوری در شب چیست

ازدیاد چربی خون به علت خوردن غذاهای متنوع و رنگارنگ بیش از اندازه، به وجود می‏‌آید. روزانه این مقدار چربی اضافی به انبار ذخیره چربی بدن اضافه می‏‌شود و سنگینی وزن را به وجود می‏‌آورد. سنگینی وزن هم یکی از عوامل سکته‏‌های قلبی است، زیرا این‏ بار اضافی را قلب باید تحمل کند.

در پرخوری و بدخوری عوارض آن بیشتر در زمان کهولت و پیری خود را نشان می‏‌دهد که مهمترین عوارض آن شامل دردهای مفصلی از قبیل زانوها، کمر، مهره‏‌های گردن، مچ پاها و سایر مفاصل دیگر بدن است و علت این چاقی و زیادی چربی خون بیشتر مربوط به خوردن غذاهای پختنی در وعده‏‌های متوالی است. زیرا غذای قبلی هنوز هضم و جذب نشده که غذای بعدی خورده می‏‌شود.

دانشمندان برای بررسی نحوه پاسخ مغز به عکس غذاهایی با کالری بالا و یا کم در طول شبانه روز، از MRI استفاده کردند. آنها به این نتیجه رسیدند که عکس غذا‌ها و خوراکی‌های دارای کالری بالا خصوصا در طول روز باعث می‌شود تا  جهش‌هایی در فعالیت‌ مغز ایجاد شود که میزان این جهش‌ها در طی شب کمتر گزارش شده است.

کارشناسان اعتقاد دارند مصرف انواع خوراکی و تنقلات در ساعت‌های پایانی شب سبب چاقی و اضافه وزن در افراد می‌شود.پژوهش‌ها نشان می‌دهند؛ شب ها به دلیل در اختیار قرارداشتن مواد غذایی در آشپزخانه یا رستوران‌ها و آزاد بودن وقت، فرد کمتر می‌تواند در مقابل وسوسه خوردن مواد غذایی مقاومت کند.همچنین در شب، دگرگونی‌های هورمونی بیشتر است و به دلیل ترشح هورمون کورتیزول افراد تمایل بیشتری به مصرف غذا پیدا می‌کنند.پژوهش درباره اثر هورمون‌های ایجاد کننده گرسنگی در شب به وسیله دانشمندان دانشگاه جان هاپکیز انجام شده و در یک مجله معتبر به چاپ رسیده است.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد وعده صبحانه و نهار مقوی و شام سبک در ساعت‌های اولیه شب میل کنند.

نکات هشدار دهنده برای مصرف میوه در شب :

خوردن میوه برای سلامتی بدن بسیار مهم است چون میوه ها علاوه بر انواع ویتامین های مورد نیاز بدن کمک بسیاری به شادابی و جوانی بدن می کنند. اما فقط خوردن میوه ملاک نیست و اینکه میوه چه موقعی و چگونه مصرف شود بسیار مهم است مثلا خوردن میوه پس از غذا نه تنها فایده ای ندارد بلکه در بدن تولید سم می کند.میوه

یک کارشناس ارشد تغذیه زیاد خوردن میوه ها را در آخر شب مضر دانست و گفت:توصیه می کنیم که افراد میوه را در طول روز و در ساعت های مختلف مصرف کنند و به یکباره در آخر شب، چند میوه را با هم نخورند.خش زیادی از ویتامین ها، کالری، پتاسیم، منیزیم و املاح ها توسط خوردن میوه ها تامین می شود و با توجه به اینکه فصل گرما را در پیش داریم، درصد زیادی از آب بدن به واسطه مصرف برخی میوه هایی که آب زیاد دارند اصلاح می شود. وی زیاد خوردن میوه ها را در آخر شب مضر دانست و گفت:توصیه می کنیم که افراد میوه را در طول روز و در ساعت های مختلف مصرف کنند و به یکباره در آخر شب، چند میوه را با هم نخورند.

چراکه بیشترین هضم غذاهای مصرفی در طول شبانه روز در شب هنگام یا حتی صبح انجام می‌شود و درصورتی که شخص با معده خالی بخوابد این هضم صورت نگرفته و درپی آن رسوبات مفید و موادی که برای بدن ضروری هستند به جای مواد غذایی تجزیه شده و مشکلاتی را برای بدن به وجود می‌آورند. پس بهتر است افراد در برنامه غذایی خود تغییراتی را ایجاد کنند و از خشکبار، سبزیجات و فیبرها در طول شبانه روز استفاده کنند. ساعت خوردن شام را دو ساعت قبل از خواب تنظیم کنند تا هم هضم بهتر صورت گیرد و گرسنگی بی دلیل شبانه به سراغمان نیاید.

منبع و ماخذ : nice-tn.com