عوارض، علائم و علل کف پای صاف چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت عوارض، علائم و علل کف پای صاف چیست

کف پای صاف مشکل شایع و مادرزادی و بدون درد است که بیماران مبتلا به این عارضه فاقد خمیدگی و قوس کف پا هستند و هنگامی که می ایستند کف پای آنان مماس بر زمین می شود. افرادی که دارای کف پای صافی هستند معمولا از درد پاشنه پا و یا زانو دارد گله می کنند.برای اینکه متوجه شویم کف پاهای ما هم صاف است یا نه کافی است پای خود را روی زمین بگذاریم اگر کف پا را به طور کامل بتوانید لمس کنید و قوس و انحنا در کف پا نباشد نشان دهنده این است که کف پاهای شما صاف است. معمول‌ترین نشانه‌ای که افراد مبتلا به صافی کف پا گزارش داده‌اند، وجود درد در پاها به‌خصوص پس از پیاده‌روی‌های طولانی مدت است. این درد معمولاً تحت تأثیر تنش‌های عضلانی و تاندون‌ها و رباط‌ها به وجودمی‌آید. فشارهای غیرعادی روی استخوان پا در نواحی ران و زانو، معمولاً به افزایش این دردها منجر می‌شود و انحنای پاها رو به داخل را افزایش می‌دهد.

مهم‌ترین نشانه صافی کف پا احساس درد در پا است. این درد ناشی از خستگی عضلات و تنشی است که به رباط‌های پا وارد می‌شود. پای افرادی که بدون قوس است، ممکن است هنگام ایستادن به داخل متمایل شود.دردهای حاصل از صافی کف پا ممکن است در قسمت های زیر احساس شود،    کف پا، ساق پا، زانو، لگن، پایین کمر، بین زانو تا مچ پا، مفاصل پا، احساس سفتی در یک یا هر دو پا. کودکانی که از عارضه کف پای صاف رنج می برند در کودکی نمی توانند مسافت های طولانی را راه بروند و زود خسته می شوند. کسانی که به صافی کف پا دچار هستند راه رفتن و دویدن متفاوتی دارند به این طریق که در راه رفتن این افراد حرکات انفجاری جلو برنده وجود ندارد و دچار محدودیت در حرکت هستند. کودکانی که از عارضه کف پای صاف رنج می برند در کودکی نمی توانند مسافت های طولانی را راه بروند و زود خسته می شوند. کسانی که به صافی کف پا دچار هستند راه رفتن و دویدن متفاوتی دارند به این طریق که در راه رفتن این افراد حرکات انفجاری جلو برنده وجود ندارد و دچار محدودیت در حرکت هستند.کسانی که از عارضه کف پای صاف رنج می برند بیشتر دچار پیچ خوردگی پا می شوند. عدم درمان صافی کف پا موجب کوتاهی تاندون آشیل و محدودیت در حرکت مچ پا و در نهایت اختلال در مفاصل مچ پا می گردد.

همان طور که قبلا توضیح داده شد، بسیاری از افراد به صورت مادرزادی با کف پای صاف یا صافی کف پای انعطاف پذیر کودکان به دنیا می آیند، یا در سنین بزرگسالی به مشکل صافی کف پای اکتسابی بزرگسالان دچار می شوند. دلایل کمتر معمول ایجاد مشکل صافی کف پا به شرح زیر هستند، اتصال غیرعادی مفاصل پشت پا:  شرایطی است که در آن مفاصل پا به شکل غیرعادی به یکدیگر متصل شده یا رشد می کنند و به این ترتیب محدودیت در حرکت های مفصل ایجاد می شود، استخوان ناویکلور فرعی: یک زائده استخوانی در ناحیه تاندون تیبیال خلفی است که باعث ضعیف شدن مقدار حمایت لازم از انحنای کف پا می شود، شل شدن رباط در نتیجه بیماری هایی مثل سندرم مارفان یا سندرم اهلرز- داتلوس، ]رتروپاتی شارکو، وارد شدن آسیب، چاقی، دیابت، نوروپاتی، بالارفتن سن، بارداری، به خاطر تغییرات هورمونی همچون بالارفتن سطح الاستین،  پوکی استخوان، استفاده بیش از حد پا.

اگر صافی کف پا درمان نشود ،مفاصل مچ پا به طرف داخل پا متمایل می شوند و زانوها به مرور زمان ضربدری می شوند. درمان کف پای صاف در صورتی که دارای کف پای صاف هستید اما مشکل ودردی در راه رفتن ندارید ، به درمان نیاز ندارید اما اگر دچار درد هستند باید نکاتی را رعایت کنید و درمان شوید. کفش های مخصوص که موجب حفظ قوس پا را می شود، بپوشید. در صورتی که کف پایتان دچار درد است و سفت شده بستگی به علت ایجاد این عارضه درمان باید صورت گیرد. یکی از مراحل درمان کف پای صاف استراحت و عدم انجام فعالیت های بدنی است اما اگر این مورد تاثیر گذار نبود جراحی می تواند آخرین راه حلی باشد که موجب کاهش درد پا می شود. برای درمان پیوستگی قوزک پا،استراحت و انجام ندادن فعالیت های بدنی لازم است.

منبع و ماخذ : nice-tn.com