علت اصلی ایجاد جوش های چرکی چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت علت اصلی ایجاد جوش های چرکی چیست

اگر خوب دقت کنیم میبینیم که برای همه ی ما پیش آمده است که جوش های چرکی ، جوش های سرسیاه و یا جوش های زیر پوستی بزنیم. در این شرایط اولین چیزی که ذهنمان را درگیر میکند این است که علت جوش زدن صورت چیست و چطور میشود از شر آنها خلاص بشویم. بسیاری از ما در زندگی بارها جوش چرکی یا آکنه را تجربه می‌کنیم. این برآمدگی‌های بزرگ و قرمز که دردآور نیز هستند، در ۸ تا ۵۰ سالگی و بیشتر در ناحیه‌ی صورت ظاهر می‌شوند. با این حال، قفسه‌ی سینه، پشت، بالای بازوها و شانه‌ها نیز ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند. احتمال ابتلا به جوش در هر دو جنس (زن و مرد) یکسان است. جوش های سر سفید یا همان کمودون های مسدود شده نوعی از آکنه هستند که به دلیل آلودگی ها و سلول های مرده پوست به وجود می آیند و به آن جوش چرکی نیز گفته می شود . جوش های سر سفید اغلب روی گونه ، گردن، بینی و پیشانی ظاهر می شوند.

در اینجا به بیان برخی از علت های مهم ایجاد جوش های پوستی خواهیم پرداخت :

تغییرات هورمونی : علت اصلی ایجاد آکنه (از جمله جوش سرسیاه) تغییرات هورمونی در بدن تان است. درواقع این تغییرات باعث تولید بیش از حد چربی در منافذ پوست تان می شوند و یک توده در زیر پوست تان شکل می‌دهد. تغییرات هورمونی یک فرایند طبیعی به ویژه در دوران بلوغ است. دلیل جوش زدن بیشتر نوجوانان مبتلا به خصوص جوش سرسیاه همین است.

سیستم گوارشی : اگر بر روی پیشانی جوش می زنید، باید نگاهی به سیستم گوارشی خود بیندازید.احتمالا ً شما درست غذا نمی خورید یا به فست فودهای پر چرب، شکر دار و غیره علاقه دارید.میزان متابولیک شما نیز ضعیف است و بر این اساس، رفع مشکل آکنه براساس نقشه صورت آکنه، باید بر خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر و قطع تمام خوراکی های هله هوله تمرکز کنید ؛ هم چنین به طور منظم ورزش کنید تا متابولیسمتان را بهبود ببخشد.

مشکلات کلیوی : اگر شما روی دو طرف چشم انتان و در زیر پیشانی خود آکنه دارید، آنگاه عوامل احتمالی اش، عدم تعادل در کلیه ها است.برای کاهش آن، حتما مقدار زیادی آب بنوشید و سعی کنید خوراکی هایی مانند هندوانه، خیار و کدو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

استرس : استرس به خودی خود باعث ایجاد همه مشکلات پوستی به ویژه جوش است. علاوه بر این، موجب آزاد شدن هورمون هایی می شود که جوش ها را بدتر می کنند. هر چه آرامش بیشتری داشته باشید، پوست زیباتر و درخشان تری نیز خواهید داشت. برای دست یافتن به آرامش می توانید از روش های طبیعی مانند مدیتیشن، نوشیدن قهوه و دمنوش و … استفاده کنید.

لوازم آرایش نامرغوب : این موارد میتواند منجر به ایجاد یا بدتر شدن جوش بشود. علت جوش زیر پوستی میتواند استفاده از روغن یا ژل هم باشد. وقتی موی چرب شده ( با مواد حالت دهنده ) با پوست پیشونی تماس پیدا میکند، در نهایت باعث به وجود آمدن جوش زیر پوستی میشود. در مورد این مدل جوش‌ها یک نکته جالب این است که این جوش‌ها چون التهاب ندارند، بعد از تخلیه از خودشان اثری به جا نمی گذارند.

منبع و ماخذ : nice-tn.com