بایدها و نباید‌های تغذیه‌ای که بهتر است بیماران گرفتار سنگ کلیه رعایت کنند

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت بایدها و نباید‌های تغذیه‌ای که بیماران سنگ کلیه رعایت میکنند

جراح کلیه و مجاری ادراری با بیان اینکه مبتلایان به سنگ کلیه باید غذاهای کم چربی و پرفیبر بخورند، گفت: افرادی که سنگ کلیه دارند، در صورت افزایش درجه حرارت بدن تا ۳۸٫۳ درجه سانتیگراد حتما در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سیمین وحیدی ، با تأکید بر اینکه برای دفع همه انواع سنگ‌های کلیه، نوشیدن روزانه حداقل ۸ لیوان مایعات و بیشتر از همه آب خالص ضروری است گفت: اگر نوع سنگ کلیه کلسیمی یا فسفری باشد، از مصرف فرآورده های لبنی، شکلات و نارگیل خودداری کنید.

وی گفت: افرادی که سنگ‌های کلیوی از نوع فسفاته دارند، باید رژیم غذایی حاوی مواد اسیدی مصرف کنند. اسیدها به اسیدی نگه داشتن مختصر ادرار کمک می‌کند.

جراح کلیه و مجاری ادراری به افرادی که دچار سنگ کلیوی اسیداوریکی یا سیستینی هستند، توصیه کرد: مصرف رژیم غذایی حاوی مواد قلیایی به قلیایی نگه داشتن ادرار کمک می‌کند.

وحیدی رعایت رژیم غذایی کم چربی و پرفیبر را برای مبتلایان به انواع سنگ های کلیوی ضروری دانست و گفت: انواع میوه‌های حاوی سیترات نیز از حلال های سنگ هستند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که سنگ کلیه دارند، در صورت افزایش درجه حرارت تا ۳۸٫۳ درجه سانتیگراد حتما در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در صورت بروز علایم عفونت کلیه (سوزش و ناراحتی هنگام ادرار کردن یا احساس مکرر نیاز فوری به ادرار کردن)، یا علایم جدید و غیرقابل توجیه با پزشک معالج خود مشورت کنید. داروهای تجویزی ممکن است با عوارض جانبی همراه باشند و پزشک بر اساس شرایط بیماری و نشانه‌های جدید، ممکن است داروی دیگری برای بیمار تجویز کند.

منبع و ماخذ : salamatnews.com