روش های مناسب جهت از بین بردن جوش صورت چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت روش های مناسب جهت از بین بردن جوش صورت چیست

آکنه و جوش یکی از ضایعات پوستی است که باعث می شود زیبایی صورت تان را تحت تاثیر قرار دهد. از بین جای جوش های روی صورت یکی از بهترین کارها و روشها برای داشتن پوستی صاف و شفاف است. با راهکارهای ساده زیر به راحتی جای جوش های صورت تان را از بین ببرید. برای درمان جوش های صورت روش های بسیاری وجود دارد. یکی از بهترین روش ها استفاده از روش های طبیعی برای درمان جوش است. جوش بیماری پوستی است كه در اكثر موارد نوجوانان و جوانان را مبتلا می كند. به رغم وجود داروهای مختلف برای بهبود این مشكل اما می توان روی بعضی از روش های طبیعی حساب ویژه ای باز كرد.برخی جوش ها در دوران نوجوانی که معروف به جوش غرور جوانی هستند نمایان می شوند. اما به طور کلی عواملی هستند که پایه واساس جوش صورت به شمار میروند که از بین آنها اصلی ترین شان هورمون ها و اختلالات آنها , مصرف داروهای خواص که حاوی آندروژن و.. هستند, داشتن رژیم غذایی نامناسب حاوی چربی و فست فودها , استفاده از لوازم آرایشی چرب و نامناسب و بدتر از تمام این عوامل استرس به وجود آورنده جوش صورت هستند.

در اینجا به معرفی چند راهکار در خصوص رفع این مشکل خواهیم پرداخت :

از بین بردن جای جوش با ویتامین E : پوست هایی که پر از جای جوش و آکنه هستند، باید مداوا شوند. برای این منظور باید غشای میانی پوست را هیدراته کنیم و یا به عبارت بهتر، آب کافی به پوست برسانیم و ویتامین های مورد نیاز آن را تامین نماییم. برای احیا و بازسازی سلول های پوست، ویتامین E گل سرسبد همه ویتامین هاست. ویتامین E  به شکل پماد در بازار موجود است، جای جوش های سطحی را کم رنگ تر می کند و پوست را برای یک معالجه طولانی مدت، آماده می سازد.

هر چه سریع‌تر از یخ استفاده کنید : اولین درمان سریع جوش یخ است. برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ به کاهش التهاب کمک می‌کند و غدد چربی را تشویق می‌کند منقبض شده و چربی اضافه و میکروب‌های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.

نحوه‌ی استفاده:

  • یخ را در تکه ای پارچه گذاشته و روی بخشی که در حال جوش زدن است به مدت چند ثانیه نگه دارید.
  • چند دقیقه فاصله بگذارید و مجدد مرحله‌ی قبل را تکرار کنید.

نکته: این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید، جوش در عرض یکی دو روز از بین می‌رود.

از بین بردن جوش صورت با گلاب : استفاده از گلاب هم یکی از راه های پیشگیری و همچنین درمان جوش های صورت است. برای این کار خوب است صورت خود را هر روز با گلاب شست وشو دهید. البته بهتر است این کار قبل از خواب انجام شود تا گلاب مدت زمان بیشتری روی پوست باقی بماند. افرادی که نگران جوش های صورت خود هستند بهتر است بدانند بخور دادن می تواند در برطرف شدن جوش های آن ها بسیار موثر باشد؛ بنابراین از بخور دادن مرتب و مداوم در طول هفته غافل نشوید.

ویتامین های ضد جوش : برخی از ویتامین ها خواصی دارند كه موجب حفظ سلامت پوست می شوند كه از جمله می توان به ویتامین های A،‌ B و E اشاره كرد. ویتامین های A و E تاثیر آنتی اكسیدانی دارند و به دلیل مقابله با تشكیل رادیكال های آزاد از پیر شدن پوست محافظت می كنند. همچنین موجب دفع مواد سمی پوست نیز می شوند. ویتامین A نیز تشكیل سبوم كه زمینه ساز خشكی پوست می شود را كاهش می دهد و از ایجاد جوش های پوستی پیشگیری می كند. همچنین تاثیر ویتامین E در كنار وجود سلنیوم بیشتر خواهد بود. ویتامین B6 حاوی عناصر غذایی است به حفظ سلامت روزانه پوست كمك می كند و از همین رو نباید مصرف آن را نادیده گرفت. البته ویتامین B می تواند در بعضی افراد بروز جوش را تشدید كند. دیگر ویتامین مفید برای بهبود جوش ویتامین C است. این ویتامین در حفظ خاصیت كشسانی پوست مؤثر است زیرا برای سنتز كلاژن؛ عنصر ضروری برای این عملكرد استفاده می شود.

آبمیوه ها مفید برای جوش و آکنه : میوه ها و سبزیجات به طور طبیعی باعث برطرف شدن آکنه می شوند. بسیاری از آن ها دارای بتاکاروتن هستند که به طور طبیعی چربی پوست را کاهش می دهند. میوه ها و سبزیجات به طور طبیعی ضدالتهاب هستند. سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج و بروکلی باعث می شوند سموم از بدن دفع شوند و انواع توت ها با رنگ های تیره مثل شاتوت دارای فیتونوترینت هستند و برای پوست بسیار مناسب می باشند.

سیر : سیر گیاهی است که به علت مزه‌ی عالی و فایده‌های پزشکی مورد توجه است. سیر دارای خواص اثبات شده‌ی قوی ضدباکتریایی، تقویت سلولی و ضدویروس است و به عوامل بیماری‌زای مسری حمله‌ می‌کند. سیر همچنین در تقویت قوای جسمی نقش دارد. سیر خام در طب قدیمی هند، آیوروِدا، یکی از بهترین درمان‌ها برای جوش‌های رسیده برشمرده می‌شود و طبیبان آیورودا بر سر خواص سیر در درمان جای جوش‌ها و همچنین در جلوگیری از عود مجدد جوش قسم می‌خورند. بدون در نظر گرفتن گزارش‌های طب آیورودا درباره‌ی سیر، به اندازه‌ای افراد مختلف به فواید خوردن سیر خام در پیشگیری و درمان جوش‌ صورت اشاره‌ کرده‌اند که می‌توان آن را درمانی عالی برشمرد. سیر این ماده‌ی ضدویروس، ضدقارچ و ضدسرطان برای درمان سریع جوش‌ها کارساز است. همچنین سولفور موجود در سیر به تسریع فرایند بهبودی جوش کمک می‌کند.

نحوه‌ی استفاده :

یک حبه سیر را دو نیم کنید.

سیر را روی جوش بمالید و بعد از ۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

منبع و ماخذ : nice-tn.com