روش های مناسب تمدد اعصاب چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت روش های مناسب تمدد اعصاب چیست

متخصصان می گویند روابط اجتماعی به مغز شما کمک می کند بهتر فکر کند و شما را تشویق کند که برای مسائلی که قبلا حل آنها غیر ممکن می نمود، راه حل مناسب پیدا کنید. مطالعات نشان داده روابط فیزیکی مثل نوازش یا بغل کردن ، به کاهش فشار خون و استرس کمک می کند. استرس کم ذهن شما را متمرکز کند؛ اما اگر زیاد شود، آسیب های فکری و جسمی زیادی به شما می زند. ولی آرمیدگی و تمدد اعصاب می تواند توازن را به زندگی شما بازگرداند و حتی ممکن است برخی از خطرات مربوط به استرس را کاهش دهد. اگر زندگی پر از استرس آرامش را از شما گرفته، روش های تمدد اعصاب می تواند شما را به زندگی عادی برگردانند.هدف از تمدد اعصاب دست یافتن به آرامش فکری، لذت و تفریح و وضعیت جسمانی مطلوب است.

در اینجا به بیان برخی از روش های تمدد اعصاب خواهیم پرداخت :

مدیتیشن : اگر فکر می کنید مدیتیشن انجام یک سری حرکات سخت و در آوردن صداهای عجیب است، کاملا در اشتباهید. انجام هر حرکت یا کار تکراری که موجب آرامش شما شود، می تواند نوعی مدیتیشن باشد مثل: پیاده روی، شنا، نقاشی،  بافندگی و حتی رانندگی. وقتی ذهن شما درگیر کار، روابط دوستانه یا خانوادگی است، بهتر است برای ۵ تا ۱۰ دقیقه به هیچ چیز فکر نکنید و اجازه دهید ذهنتان کمی آرام شود. اگر این کار را هر روز انجام دهید ،متوجه خواهید شد که به مرور زمان استرس شما کم می شود.

ماساژ : وقتي امکانش را نداريد که پيش ماساژور حرفه‌اي برويد، مي‌توانيد براي آرام کردن ضربان قلبتان با دست خودتان، پا يا گردن خود را ماساژ دهيد. همچنين ماساژ براي افرادي که زماني زيادي را صرف کارکردن با کيبورد مي‌کنند هم کمک خوبي است. مقداري لوسيون به دست‌هايتان بماليد و ماهيچه‌هاي شانه، گردن و سر خود را ماساژ دهيد تا استرستان کاهش يابد.

احساسات خود را برانگیزید : به موسیقی موردعلاقه تان گوش دهید. کلاسیک، پاپ، راک یا هر چیز دیگر. فقـط سـعـی کنیـد از کـارهایی که باعث ایجاد هیجان و تنش در شما میگردد، اجتناب نمایید. بکار بردن یک هدفون می تواند از شنیده شدن صداهای دیگر جلوگیری کرده و باعث آرامش بیشتر گردد. مطابق با ذائقه خود یک فنجان چای سرد، آب میوه خنک یا آب سرد میل کنید. حس بویائی را فراموش نکنید.بوی عود، یک شمع معطر و یا عطر مورد علاقه همسرتان میتواند شما را آرام کند. حتی می تـوانید به حـمام رفـته با صـابونهای مایع و معطر بدن خود را بشویید.

ورزش منظم : کلید یک ذهن آرام، بدن آرام است. نتایج تحقیقات دانشگاه پزشکی هاروارد نشان میدهد که بدن آرام به نوبه خود سیگنال های ارامش وکمک به کاهش تنش های روانی را به بدن ارسال میکند. یکی از راه های آرامش بدن، ورزش است. ممکن است در نگاه اول متناقض باشد. اما ورزش میتواند هورمون های مرتبط با خلق و خوی بدن مانند اندورفین را بالا ببرد و سطح هورمون استرس مانند آدرنالین و کورتیزول را کاهش دهد.

قرارگیری در معرض نور خورشید : حالا که روزها کوتاه‌تر شده‌اند، تاریک شدن زودهنگام هوا سبب می‌شود تا شما زودتر از تابستان به خانه بروید و به دنبال خوردن غذاهای پر کالری باشید. بهتر است تا در طول روز اندکی پیاده روی کنید و در زیر نور خورشید قرار گیرید. حتی اگر هوای بیرون ابری و یا بارانی است، ترکیب نور روزانه و اندکی حرکات ایروبیک می‌تواند شما را سرحال کند.

ایجاد واکنش آرامش : تکنیک‌های مختلف آرامش اعصاب وجود دارند که به شما کمک می‌کنند با ایجاد واکنش آرامش، سیستم عصبی خود را به حالت توازن برگردانید. واکنش آرامش دراز کشیدن روی کاناپه یا خوابیدن نیست، بلکه فرآیند فعال ذهنی است که در بدن شما حالت آرامش، تمرکز و راحتی را ایجاد می‌کند. یادگیری اصول کلی تکنیک‌های ایجاد آرامش سخت نیست، اما نیاز به تمرین دارد. بیش‌تر متخصصین برای رهایی از استرس محیطی جداگانه، مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه را برای تمرینات آرامش توصیه می‌کنند. اگر رهایی بیشتری از استرس‌ها می‌خواهید، می‌توانید این زمان را به ۳۰ دقیقه تا یک ساعت افزایش دهید. اگر این برای شما شبیه تعهدی ترسناک است، می‌توانید بسیاری از این تکنیک‌ها را با برنامه‌ی روزمره‌ی خود تلفیق کنید. می‌توانید این کارها را پشت میزتان، هنگام ناهار یا در اتوبوس انجام دهید.

تجسم : در این تکنیکِ ریلکسیشن، شما تصاویری را در ذهنِ خود تصور می‌کنید و به وسیله آن‌ها به یک سفرِ آرامبخشِ خیالی می‌روید. در طولِ تجسم تا جایی که می‌توانید حواسِ مختلف را به کار بگیرید، مانندِ مزه، تصویر، صدا و لامسه. برای مثال اگر استراحت در ساحلِ اقیانوس را تصور کرده‌اید، طعمِ شورِ آب، صدایِ امواجِ کوبنده و گرمایِ لذتبخشِ خورشید را بر بدنتان حس کنید. در این روش بهتر است چشمان‌تان را ببندید، در نقطه‌ای آرام بنشینید و لباس‌های تنگ و ناراحت را از بدنتان در بیاورید.

تماشاي منظره بيرون : قرار نيست منزل روبرويي را ديد بزنيد يا در رفت و آمدهاي توي خيابان كنجكاوي کنيد. وقتي اوضاع کمي پيچيده شد، کار را فقط براي ۵ دقيقه رها کنيد و از پنجره نگاهي به بيرون بيندازيد. نگاه کردن به مناظر طبيعي مانند درخت‌ها، پارک‌هاي عمومي و رفت و آمد مردم خيلي بيشتر از نگاه کردن به تلويزيون مي‌تواند فکر شما را آرام كند و اضطرابتان را کاهش دهد.

منبع و ماخذ : nice-tn.com