روش مناسب جهت گرفتن ناخن نوزاد چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت روش مناسب جهت گرفتن ناخن نوزاد چیست

فکر گرفتن ناخن‌های دست و پای نوزاد کم‌سن ممکن است ناراحت‌کننده باشد.اما مهم است ناخن‌های کودک را کوتاه نگهدارید تا از خراشیده شدن پوست در حین پوست یا بازی‌ کردن جلوگیری به عمل آید. برای کوتاه کردن ناخن کودک به این طریق عمل کنید:

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، برای گرفتن ناخن نوزاد یا هر کار دیگری مربوط به او معمولا از یک فرد با تجربه مثل مادر یا مادر همسرتان کمک بگیرید. کم کم خودتان دستتان می آید چه باید بکنید.اگر از خانواده هایتان دور هستید از همسرتان بخواهید در حالیکه شما ناخن کودک را کوتاه می‌کنید، او را بگیرد.

مکانی یا موقعیتی را برای کوتاه کردن ناخن کودک انتخاب کنید که کودک در آن وضعیت آرامتر است، مثلا روی پاهای‌تان یا در گهواره.

اگر کودکتان نا آرام است و یا دستش را مشت می کند اصرار به گرفتن ناخن ها نکنید و این کار را به زمان دیگری موکول کنید. می‌توانید صبر کنید تا کودک به خواب رود.

سعی کنید به جای استفاده از ناخن گیر از سوهان ناخن برای کوتاه کردن ناخن کودکان استفاده کنید.

اگر شما سرانگشت نوزادتان را بریدید خیلی خودتان را نگران نکنید چون این اتفاق برای خیلی از پدر و مادر ها رخ می دهد. به راحتی سرانگشت بریده را با آب سرد شستشو دهید سپس یک پارچه دورش بپیچید و با کمی فشار آن را نگه دارید. خونریزی معمولا ظرف چند دقیقه متوقف می شود. برای بانداژ کردن دست بچه وسوسه نشوید چون این احتمال وجود دارد زمانی که او انگشتش را در دهانش فرو می کند آن را دربیاورد که در نهایت منجر به خفگی نوزاد شود.

ناخن‌های کودک را دست کم هفته‌ای یک بار بگیرید،‌ یا اگر سرعت رشد ناخن بیشتر است، با فواصل کمتر این کار را انجام دهید.

بهتر است در هفته‌های اول زندگی نوزاد، تنها از یک سوهان استفاده کنید چون ناخن ها خیلی نرم هستند و کسانی که به تازگی پدر و مادر شده اند هم خیلی تصادفی پوست نوزاد شان را می گیرند.اگر تصمیم گرفتید زمانی که نوزادتان بیدار است به ناخنش شکل بدهید، از همسر یا دوست تان بخواهید که او را محکم نگه دارد تا در هنگام کارتان تکان تکان نخورد یا کسی باشد و حواسش را پرت کند. در این صورت شما فرصت پیدا می کنید دستانش را برای گرفتن ناختن و سوهان زدن آن نگه دارید.

منبع و ماخذ : pezeshk.us