راه های کاهش استرس و اضطراب کدامند

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت راه های کاهش استرس و اضطراب کدامند

ما همه استرس را به طور منظم تجربه می کنیم، نوع و شدت استرس می تواند از چالش های جزئی تا بحران های بزرگ متفاوت باشد. زمانی که استرس بیش از حد فشرده، مزمن و مدیریت نشده باشد، می تواند بر سلامت و حال خوب ما تاثیر بگذارد به همین دلیل است که در احیای آرامش درونی و سلامت جسمی، رهایی استرس ضروری است. آنچه برای فردی تحمل‌ناپذیر و طاقت‌فرساست ممکن است برای دیگری موجب موفقیت شود؛ اما فارغ از اینکه چه عاملی استرس را در فرد ایجاد می‌کند، هر کسی می‌تواند یاد بگیرد که این فشار را از خود دور سازد. نگرانی برای رسیدن به اهداف در زندگی، می تواند تعادل سیستم عصبی ما را مختل کند و برای سلامتی زیان آور است. توصیه‌های پزشکی نحوه مقابله و حتی غلبه بر استرس را به شما نشان می‌دهند.

در اینجا با برخی از راهکارهای مهم کاهش استرس آشنا خواهیم شد :

برای خود ارزش قائل شوید : این مهم‌ترین نکته در کنترل استرس است. معنایش این است که یاد بگیرید به دیگران اجازه ندهید که شما را گول بزنند، تهدید کنند. اگر نمی‌دانید که چگونه با این مشکل روبه‌رو شوید از افرادی که آنها را تحسین می‌کنید، کمک بگیرید. دقت کنید که آنها چگونه بر اوضاع تسلط پیدا می‌کنند و به چه نحو با آنچه شما دشوار می‌دانید کنار می‌آیند.

طرز فکر خود را تغییر دهید : دکتر پل ج. راش می‌گوید: به نظر من مهم‌ترین نکته راجع به استرس این است که در بسیاری از موارد، استرس مشکل را نشان نمی‌دهد بلکه در واکنش شما، استرس را نشان می‌دهد و نحوه درک شماست که موجب این واکنش می‌شود. اگر در کار خود با وظیفه دشواری روبرو شدید با تغییر عقیده آن را به فال نیک بگیرید که از این طریق مهارت‌های شما تقویت می‌شود. می‌توان یک زندگی پر از استرس و ناراحتی را به یک زندگی پر تکاپو و مهیج تبدیل کرد.

انجام مدیتیشن : یکی دیگر از روشهای کاهش استرس مدیتیشن است.این کار شامل یک استراحت فوق العاده بدنی و روحی است .مستقیم بنشینید، چشمان خود را ببندید و خود را رها کنید. فکر خود را روی یک چیز متمرکز کنید. چهار مرتبه نفس عمیق بکشید ، سپس به شعله شمع یا گلی نگاه کنید یا کلمه ای مثل صلح یا غیره …را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تکرار کنید.

بازی کردن : لذت بردن از بازی های خوب با گروهی از دوستان، یا حتی چیزی آرامش بخش، می تواند ذهن شما را از استرس دور کند و می تواند منجر به وضعیت آرام تری شود.در این میان بازی ها می تواند به خوبی جواب دهند، چون مردم آن قدر لذت می برند که به طور مرتب از آن ها استفاده می کنند.

تفکر مثبت را تمرین کنید : اگر احساس اضطراب می‌کنید، حرکت کنید. بله، منظور این است که واقعاً حرکت کنید: بیرون بروید و هوای تازه تنفس کنید. هدفون را در گوش خود بگذارید و آهنگ آرامش‌بخش مورد علاقه‌تان را گوش کنید (فعلاً به آهنگ‌های متال یا رپ اگرسیو مرخصی بدهید!) و سعی کنید سرعت پیاده‌روی خود را کم‌کم افزایش دهید. سعی کنید ذهنتان را از هرچه آزارتان می‌دهد، دور کنید. بر افکاری تمرکز کنید که به شما احساس امنیت، آرامش، پذیرفته شدن و دوست داشته شدن می‌دهد.

ورزش کردن : ورزش یکی از بهترین راه‌های کاهش استرس است. شاید به نظر متناقض بیاید اما ایجاد استرس فیزیکی در بدن با استفاده از ورزش، باعث کاهش استرس ذهنی می‌شود. فواید ورزش برای کاهش استرس با تمرین منظم و روتین حتی بیشتر هم می‌شود. افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، به چند دلیل کمتر از کسانی که ورزش نمی‌کنند دچار اضطراب می‌شوند.

خواب کافی داشته باشید : برای درمان اضطراب باید خوب بخوابید. خواب نامناسب می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی داشته باشد. کمبود خواب نه تنها بر سلامت جسمانی تأثیر می‌گذارد، بلکه اضطراب و استرس را تشدید می‌کند. گاهی اوقات خواب ناکافی می‌تواند به یک چرخه‌ی معیوب تبدیل شود چرا که اضطراب غالبا به اختلال در خواب منجر می‌شود. علی‌الخصوص در مواقعی که اضطراب دارید، برای خواب کامل ۷ تا ۹ ساعته برنامه‌ریزی کنید. آن موقع خواهید دید که چطور داشتن خواب شیرین در چند شب، بر میزان اضطراب شما در طول روز تأثیر مثبت می‌گذارد.

بپذیرید که کنترل همه چیز دست شما نیست : خیلی وقت‌ها اضطراب از این موضوع ناشی می‌شود که ما می‌خواهیم افراد، موضوعات یا شرایطی را کنترل کنیم که واقعاً فراتر از کنترل ما هستند. درک این حقیقت که شما نمی‌توانید و نباید همه‌چیز را در کنترل خود داشته باشید به شما کمک می‌کند احساستان را بهتر مدیریت کنید. بر چیزهایی تمرکز کنید که در کنترل شما هستند، خودتان را کمی آرام کنید و در آن‌ِ واحد، فقط به یک موضوع فکر کنید نه مسائل مختلف. حالا می‌توانید به چیزی که روبروی شما است یا با آن مواجهید نگاه کنید و سپس از آن بگذرید. کنار گذاشتن تلاش برای کنترل شرایط، به شما کمک می‌کند از برخی ناراحتی‌های ناشی از اضطراب، خلاصی یابید.

منبع و ماخذ : nice-tn.com