راه هایی ساده جهت جلوگیری از خشکی پوست بیاموزیم

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت راه هایی ساده جهت جلوگیری از خشکی پوست بیاموزیم

از دست رفتن آب بدن را دی هیدریشن می نامند که علت خشک شدن پوست است . برای حل کردن این مشکل ابتدا باید علت اصلی آن را فهمید. چندین فاکتور در خشک شدن پوست موثرند از جمله محیط،آب و هوا، موقعیت سلامتی و یا نوع زندگی . بعضی از آنها به آسانی قابل علاج هستند ولی بعضی دیگر زمان و تلاش بیشتری را برای درمان نیازمندند. وستهای خشک همواره خشن و پوسته پوسته می شوند و این خشکی می تواند تمام بدن را شامل شود. زمانی که رطوبت طبیعی پوست از بین می رود بازیابی رطوبت از دست رفته بسیار دشوار است. اما جلوگیری از خشکی و حفظ رطوبت با رعایت برخی نکات، در کنار مراقبتهای روزانه از پوستتان کاری به مراتب آسانتر است. در فصل های سرد، افرادی که در مناطق سرد و خشک زندگی می کنند ممکن است با قرمزی، خشکی و خارش پوست مواجه شوند. علت این قضیه این است که در آب و هوای سرد، هوای داخل خانه و بیرون خانه حاوی رطوبت کمی است. رطوبت اپیدرم تمایل دارد که به سطح بیاید و از پوست خارج شود. خوشبختانه محصولات آرایشی و بهداشتی متعدد و ارزان قیمتی برای مقابله با خشکی، قرمزی و خارش پوست در زمستان وجود دارد. حتی اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که آب و هوای آن هرگز به آن اندازه که منجر به خشکی پوست شود، سرد نمی شود اما به هر حال در این شرایط نیز شما به دانستن روش های مدیریت خشکی پوست نیاز خواهید داشت. نکاتی که در ادامه بیان خواهند شد، می توانند به افرادی که از خشکی پوست رنج می برند، در هر وضعیت آب و هوایی، کمک کنند. یک متخصص پوست و مو ضمن برشمردن اقدامات لازم برای جلوگیری از خشکی پوست در فصل پاییز گفت: استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، صابون‌های گلیسیرینه در استحمام و مصرف مایعات کافی عوامل پیشگیری از خشکی پوست هستند. احسانی، متخصص پوست و مو درباره عارضه‌های پوستی در فصل پاییز گفت: یکی از عارضه‌های پوستی در فصل پاییز خشکی پوست است که برای جلوگیری از این عارضه باید اقداماتی انجام داد. بسياري از خانم‌ها آنقدر كه به آكنه يا سلوليت اهميت مي‌دهند نگران خشكي پوست خود نيستند درحالي‌كه همين مسئله مي‌تواند باعث از بين رفتن شادابي و جواني پوست و حتي در مواردي بروز مشكلاتي جدي براي سلامت عمومي شود. خشكي پوست باعث پوسته پوسته شدن، كدري، ايجاد برجستگي‌هاي قرمز رنگ روي پوست و عميق‌تر شدن خطوط روي صورت مي‌شود، در نتيجه چهره شما پيرتر به‌نظر مي‌رسد. جدا از اين، خشكي پوست مي‌تواند باعث ايجاد ترك‌هاي بسيار ظريف ميكروسكوپي روي پوست شود. از اين مسير باكتري‌ها مي‌توانند وارد بخش‌هاي عمقي پوست شده و ايجاد عفونت كنند. یک  متخصص پوست و مو با اشاره به علل و عوامل مربوط به شل شدن و افتادگی پوست در افراد می گوید: افرادی که برای کاهش وزن خود تلاش می کنند نسبت به دیگر افراد، افتادگی و شل شدن قسمت هایی از پوست خود را بیشتر تجربه می کنند و این اتفاق برای آنها بسیار ناخوشایند است برای داشتن پوستی سالم و شاداب به دنبال کرم های مرغوب و ماسک های معجزه گر نباشید. اولین قدم این است که جنس پوست خود را تشخیص دهید و نحوه مراقبت از آن را بیاموزید. اگر پوستی نرمال دارید، روزی دوبار صورت خود را با صابون های ملایم بشویید و از مرطوب کننده هایی مناسب استفاده کنید.

حال راه هایی جهت درمان و همچنین جلوگیری از خشکی پوست بیاموزیم :

کنترل درجه حرارت آب به هنگام استحمام : چیزی که بیشتر از تعدد حمام رفتن مورد توجه است و اهمیت ویژه ای دارد چگونگی شستن بدن و درجه حرارت آب است. سعی کنید که تا آنجا که می توانید از دوش های طولانی و با درجه حرارت بالا دوری کنید. پس چیزی که به دنبالش هستیم دوش های کوتاه مدت و استفاده از آب ولرم و یا حتی کمی سرد است. پس از استحمام نیز به آرامی بدن خود را با حوله خشک کنید و همانطور که گفتیم بلافاصله و تا قبل از اینکه بدن کاملاً خشک گردد از مرطوب کننده استفاده کنید.

نگه داشتن رطوبت در پوست : مرطوب کننده های پوست که موجب مرطوب شدن لایه خارجی پوست شده و از فرار رطوبت جلوگیری می کنند، اولین قدم در مقابله با پوست های خشک هستند. آنها حاوی سه ماده اصلی هستند. هیومکتانت ها که به جذب رطوبت کمک می کنند. ماده دوم تشکیل دهنده مرطوب کننده ها، موادی مانند سیلیکون و لانولین هستند که باعث حفظ رطوبت پوست می شوند. نرم کننده هایی مانند اسید لوریک و لینولنیک ها نیز با پر کردن منافذ بین سلول های پوست باعث صاف شدن پوست می شوند. به طور کلی هر چقدر یک مرطوب کننده لایه ای ضخیم تر و چرب تر ایجاد کند موثرتر است. وازلین و مرطوب کننده های روغنی از موثرترین و ارزانترین این مواد هستند و از آنجایی که خودشان حاوی آب نیستند، از این رو بهترین زمان برای مصرف این مواد بعد از استحمام و قبل از خشک شدن پوست است. سایر مرطوب کننده ها به نسبت های متفاوتی حاوی مواد چرب کننده و آب هستند. این مواد کمتر چرب هستند و ممکن است ظاهری جذابتر از وازلین داشته باشند.

پرهیز از ماندن در هوای سرد و خشک : دوری از هوای خشک هوای سرد و خشک می تواند به راحتی رطوبت را از پوست شما برباید. برای جلوگیری از آن ابتدا می بایست عواملی را که تاثیر مخرب هوا بر روی پوست را تشدید کرده و آسیب پذیری را بیشتر می کنند، پیدا کنیم. از جمله این عوامل می توان به بیماریهای تیروئید، کم خونی و برخی داروها به ویژه داروهای کاهنده کلسترول اشاره کرد. تمامی این موارد باعث کاهش چربی پوست می شوند. در کنار کنترل این عوامل می توانید از دستگاههای بخور استفاده کرده و رطوبت لازم را به هوا باز گردانید.

استرس خود را کاهش دهید : توصیه می شود برای اینکه پوستی سالم داشته باشید استرس و فشارهای عصبی را از خود دور کنید و به آنچه می خورید بیشتر اهمیت بدهید. مصرف شکلات، قهوه و سس مایونز را کاهش دهید و بیشتر از میوه، سبزی و سویا استفاده کنید همچنین برای رسیدن به پوست سالم و صاف ورزش کردن از نکات اصلی به شمار می رود.

مصرف گوجه فرنگی، هندوانه و اسفناج : مطالعات و تحقیقات جدید در دانشگاه هاروارد نشان داده که راهکار بسیار ساده در مورد پیشگیری از این عارضه، مصرف گوجه فرنگی، هندوانه و اسفناج می باشد. چون این مواد غذایی باعث تحریک بدن به عضله سازی می گردند و اگر فردی به طور منظم، یکی از این مواد غذایی را استفاده نماید، می تواند تا حد زیادی از افتادگی و شل شدن عضلات و باطبع آن از بد قیافه شدن پوست خود جلوگیری نماید. درضمن برخی متخصصان علوم سلامت و زیبایی معتقدند که استفاده از گروه مرکبات به دلیل دارا بودن ویتامین C سبب کلاژن سازی و جلوگیری از ترک و چروک های پوستی می شوند. بنابراین، افرادی که در فصول سرد سال روزانه از مرکبات استفاده می کنند، کمتر دچار مشکلات مرتبط با سلامت پوست می شوند.

منبع و ماخذ : nice-tn.com