راه هایی برای درمان خارش پوست بیاموزیم

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت راه هایی برای درمان خارش پوست بیاموزیم

خارش پوست، احساس تحریک کننده و سوزش در بدن است که بسیار ناخوشایند می باشد.  خارش بدن ممکن است در اثر مشکل بسیار جدی مانند ( نارسایی کلیه یا دیابت ) و یا می تواند در اثر چیزی با شدت کمتر از قبیل پوست خشک و یا نیش حشرات باشد. در اغلب موارد، احساس خارش در پوست با میزان استرس فرد بدتر می‌شود چرا که استرس، خارش را شدیدتر می‌کند. مشکلاتی مانند اگزما، پسوریازیس، آلرژی، آفتاب‌ سوختگی، یا عفونت‌های قارچی می‌توانند باعث ایجاد خارش پوستی در سراسر بدن شما شوند. درمان خارش پوست سر در تابستان موضوعی است که بسیاری از افراد با شروع روزهای گرم سال به دنبال آن میگردند. گاهی، خارش پوست سر باعث ناراحتی و عذاب است. حتی باعث ریزش مو هم می‌شود. عوامل زیادی هستند که باعث خارش پوست سر می‌شوند من جمله پوست سر خشک، مراقبت ضعیف از موها، شوره، رژیم غذایی ضعیف، کیست‌های چربی، اضطراب شدید، عفونت های قارچی و ویروسی از جمله آن عوامل هستند.

در اینجا به معرفی و توضیح اندکی در خصوص برخی از روش های درمان این مشکل خواهیم پرداخت :

استفاده از لیمو : لیمو از قدیم برای از بین بردن خارش پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا حاوی اسید سیتریک و استیک است که خواص آنتی سپتیک، بی حس کننده، ضد التهابی و عفونی کننده دارد. یک لیمو را نصب کنید و آب آن را بگیرید. سپس مقداری پنبه را به آب لیمو آغشته کنید و بر روی ناحیه آسیب دیده پوست اعمال کنید. بگذارید تا آب لیمو روی پوست شما خشک شود سپس محل را با آب گرم بشویید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا وضعیت شما بهبود پیدا کند. کسانی که پوست حساس دارند از این درمان استفاده نکند.

خارش ناشی از آلرژی : آلرژی‌ها دلیل شایعی برای خارش پوست هستند، و قسمت‌های خارش‌دار ممکن است روی هر منطقه‌ای از بدن‌تان پدیدار شوند. بنا به گفته‌ی کلینیک مایو، آلرژی غذایی و واکنش‌های آلرژیک به حیوانات خانگی می‌تواند باعث ایجاد خارش بدن ، اگزما، کهیر (تکه‌های قرمز، خارش‌دار و برآمده روی پوست)، و خارش در دهان (ناشی از آلرژی غذایی) شوند. دکتر ملیسا سی. استاپلِر می‌گوید در برخی افراد، ورزش می‌تواند جرقه‌ی واکنش آلرژیک به مواد غذایی را بزند و باعث شود شما در سراسر بدن‌تان احساس خاریدن داشته باشید. بهترین راه برای جلوگیری از خارش بدن در اثر آلرژی این است که از هرچه باعث آلرژی می‌شود، پرهیز کنید. در مورد آلرژی‌های غذایی، مهم این است که برچسب‌های روی مواد غذایی را به دقت بخوانید. اگر آلرژی به حیوان خانگی باعث ایجاد خارش می‌شود، تمیز نگه داشتن خانه با جاروبرقی و عوض کردن ملافه‌ها به طور منظم می‌تواند به جلوگیری از خاریدن بدن کمک کند.

برای جلوگیری از خارش پوست بعد از اصلاح در جهت رویش مو اصلاح کنید : یکی از نکاتی که شاید گاها به اشتباه از ماشین استفاده شود حرکت آن در خلاف جهت رویش مو هاست که شاید به خاطر اینکه بهتر و کامل تر اصلاح انجام می شود شما هم مبادرت به انجام این کار کنید که حتما این کار اشتباه است. این حرکت ضمن اینکه  رویش مرحله بعد مو ها را با مشکل مواجه خواهد کرد و آن ها یکدست رشد نمی کنند و این رشد در جهت های مختلف است، همچنین باعث ایجاد التهاب، خارش، سورش  و البته صدمه به پوست و مو می شود.

برای خارش پوست سر به پوست سرتان روغن گرم بمالید : می‌توانید از روغن زیتون، روغن بادام یا روغن نارگیل بدین منظور استفاده نمایید. روغن را کمی گرم کنید و با دسته دسته کردن موهایتان، به آرامی آنرا به پوست سرتان بمالید. کمی پوست سرتان را ماساژ دهید و اجازه دهید چند ساعتی روی سرتان بماند. اگر خارش پوست سرتان بخاطر خشکی پوستش باشد، این درمان، قطعا موثر خواهد بود.

خارش پوست و استرس : استرس می‌تواند بر شدت خارش پوست بیفزاید و باعث شود که پوست مستعد ابتلا به اگزما، پسوریازیس، آکنه، کهیر، و انواع دیگری از راش (ضایعات پوستی) شود.استرس باعث می‌شود پوست حساس‌تر و واکنشی‌تر شود. همین می‌تواند چرخه‌ای از استرس و مشکلات پوستی ایجاد کند زیرا فرد کم‌کم در مورد ظاهر خود نگران می‌شود، و پس از آن مدام بر میزان استرس او اضافه می‌شود.همچنین مطالعات نشان داده‌اند که یک ارتباط مستقیم بین مشکل خارش پوست و استرس وجود دارد. استرس، منتج به آزاد شدن مواد شیمیایی از پایانه‌های عصبی پوست می‌شود، و این بر چگونگی واکنش بدن به عملکردهای مهم تاثیر می‌گذارد. این مواد شیمیایی می‌توانند منجر به التهاب پوست شوند. یک مطالعه از دانشگاه تمپل نشان داد دانش‌آموزانی که تحت استرس بودند از خارش پوست در سراسر بدن‌شان، قسمت‌های دارای خارش و پوسته پوسته شده روی کف سر و راش خارش‌دار دست‌های‌شان رنج می‌برند. یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از خارش پوست در هر قسمت از بدن‌تان این است که یاد بگیرید چگونه استرس را بهتر مدیریت کنید. کاهش سطح استرس همچنین باعث می‌شود که درمان‌های طبیعی برای تسکین خارش پوست موثرتر عمل کنند.

منبع و ماخذ : nice-tn.com