راهکار مناسب جهت از بین بردن جای جوش صورت چیست

راهکار مناسب جهت از بین بردن جای جوش صورت چیست

جای جوش، معمولا به صورت، چاله ها، بافت های ناهموار و منافذ پوستی پر شده ،دیده میشود آکادمی پوست آمریکا (AAD)، گزارش می دهد، که ۵۰ میلیون آمریکایی با این وضعیت شدید پوست مواجه هستند. جای جوش خفیف ،خود به خود درمان میشود ، در حالی که جای جوش عمیق ،ممکن است برای تمام عمر باقی بمانند. چگونگی و دلیل به‌وجود آمدن جای جوش صورت کاملاً مشخص نیست. از آنجایی که جای جوش در هر فرد متفاوت با دیگری است، احتمال داده می‌شود که برخی بیشتر در معرض این آسیب پوستی باشند. در میان افرادی که بیشتر با مشکل رفع جوش و رفع جای جوش مواجه می‌شوند، غالباً عامل ژنتیکی نیز یافت می‌شود و هم شدت و هم نوع جای جوش می‌تواند ارثی باشد.

راه‌های زیادی برای درمان جوش صورت از طریق مواد طبیعی ضد‌التهاب و حتی ضدباکتری‌ها وجود دارد. این ترکیبات طبیعی کمک زیادی می‌کنند. اما گاهی جای جوش‌ها خیلی لج‌باز می‌شوند و به این راحتی‌ها از بین نمی‌روند. اما نگران نشوید! از بین بردن آنها غیر ممکن نیست. در اینجا می خواهیم چند روش مناسب جهت از بین بردن جای جوش معرفی کرده و توضیح مختصری در مورد هریک بیان کنیم :

برش های گوجه فرنگی : تکه های گوجه فرنگی ،باعث کم رنگ شدن جای جوش میشود. دلیل آن ناشی از ویتامین A و کاروتن ها در گوجه فرنگی است، که نه تنها رنگ قرمز دارند، بلکه ترکیبی از آنتیاکسیدانی هستند که می توانند بافت های آسیب دیده را بهبود بخشیده و رشد سلول های سالم را ترویج دهند.

عصاره شنبلیله : تخم شنبلیله در برطرف کردن زخم‌ها موثر است. استخراج و تهیه روغن از دانه شنبلیله بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تخم شنبلیله را همراه با مقدار کمی آب در قابلمه‌ای ریخته و بجوشانید. پس از آنکه این ترکیب خنک شد، آن را روی جوش هایتان قرار دهید. اجازه دهید این دارو تمام شب روی پوست شما باقی بماند. صبح روز بعد صورت خود را بشویید.

استفاده از سفیده تخم مرغ : سفیده تخم مرغ تاثیر بسزایی برای ترمیم و التیام پوست دارد، سفیده تخم مرغ باعث کمرنگ شدن آثار لک و جوش روی پوست می شود و به مرور زمان آنها را از بین می برد. سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین و آمینو اسید است که باعث بسته شدن حفره های باز روی پوست و روشن شدن پوست می شود.

محصولات پوستی رتینوئید : رتینوئیدها زیرمجموعه ویتامین آ هستند که در محصولات پوستی وجود دارند. این مواد برای درمان جوش، چروک صورت و تغییر رنگ پوست استفاده می شوند. رتینوئیدها باعث تقویت تولید کلاژن ها می شود بنابراین بهترین انتخاب برای از بین رفتن جای جوش می باشد. این کرم گران می باشد به همین دلیل متخصص پوست در حالتی که نیاز به بهبود سریع جای جوش می باشد، توصیه می کند. مواد موجود در کرم های رتینوئید نسبت به نور خورشید حساس می باشند به همین دلیل این کرم باید در طول شب استفاده شود.

آب سیب‌زمینی : آب سیب‌زمینی یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای از بین بردن نقاط تیره و لکه‌های پوستی است. اگر جای جوش‌ها روی صورت‌تان باقی مانده است یکی از بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن سریع و دائم این لکه‌ها، آب سیب‌زمینی است. یک سیب‌زمینی آب‌دار و تازه را به ورقه‌های نازک بُرش بزنید. آن‌ها را مستقیما روی نقاطی که دارای لکه‌های تیره هستند قرار بدهید. بگذارید بُرش‌های سیب‌زمینی چند دقیقه روی صورت‌تان بماند. صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

مصرف کردن روغن زیتون : شما باید از روغن زیتون برای پخت و پز استفاده کنید، زیرا نه تنها اشتها آور است، بلکه می تواند جای جوش را نیز کم رنگ تر کند روغن زیتون را کمی بر روی پوست ماساژ دهید، پوست را صاف و جای جوش را کاهش میدهد. روغن زیتون، دارای آنتی اکسیدان های طبیعی است، به همین دلیل است که در سراسر جهان برای بسیاری از مزایای بهداشتی استفاده می شود و یکی از بهترین گزینه های درمان خانگی ،برای رفع جای جوش است.

آلوئه ورا : آلوئه ورا موثرترین درمان سوزش‌ها و زخم‌های پوستی است. بااین وجود، افراد معدودی از تاثیر آلوئه ورا در درمان جوش و جای جوش مطلع هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ژل آلوئه ورا را روی پوست خود قرار داده و اجازه دهید تمام شب را روی پوستتان باقی بماند. صبح روز بعد آن را با آب گرم یا صابون نرم بشویید. محصولات تهیه شده از آلوئه ورا در داروخانه‌ها موجود هستند. باابن وجود، استفاده از شیره آلوئه ورا بهترین روش طبیعی برای رها شدن از جای جوش است. این ژل را مستقیم روی زخم قرار داده و نیازی نیست که آن را با آب بشویید. می‌توانید چند قطره روغن درخت چای را به ژل آلوئه ورا اضافه کنید تا نتیجه بهتری به ‌دست آورید.

استفاده از محصولات پوستی مناسب : در بیشتر موارد استفاده از محصولات پوستی باعث بدتر شدن پوست و جای جوش می شود. اگر می بینید یک محصول تاثیر عکس بر روی پوست شما می گذارد استفاده از آن را متوقف کنید. سعی کنید از مرطوب کننده ها، محصولات مراقبت پوستی و ضد آفتاب های مناسب پوست خودتان استفاده کنید. آب داغ باعث خشک شدن پوست صورت می شود سعی کنید در هنگام شستن صورت از آب با دمای کمتر استفاده کنید. لیف ها و حوله های خشک باعث آسیب رساندن به پوست می شوند بنابراین سعی کنید از لیف ها و حوله های نرم استفاده کنید.

منبع و ماخذ : nice-tn.com