به چه دلایلی موی برخی افراد در جوانی سفید می شود

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت به چه دلایلی موی برخی افراد در جوانی سفید میشود

جوگندمی، سفید و هر اسم دیگری که روی موهای سفید می گذارید… این اتفاقی که بالاخره برای همه در برخی نقاط موها اتفاق می افتد. برای برخی افراد بیشتر و برای برخی کمتر و دیرتر.

سفید شدن مو نیز الگوی خاصی دارد. به طور کلی در مردان، سفید شدن مو از ریش و سبیل آغاز می شود و سپس کناره های موها (پایه مو) و بعد از آن در طول زمان به قسمت های دیگر بدن گسترش می یابد. در مورد زنان، سفید شدن موها از شقیقه ها شروع می شود و سپس به طرفین گسترش می یابد.

سفید شدن مو به علت توقف ساخت رنگدانه های مو است.وجود پراکسید هیدروژن در غدد مو نیز یکی از عوامل سفید شدن موها در انسان است. پراکسید هیدروژن ماده ای ارزان قیمت برای بیرنگ کردن موهاست. افراد سفید پوست معمولا در اواخر دهه ۲۰ سالگی خود اولین موهای سفید را روی سر خود می بینند. در مردم آسیا در اواخر ۳۰ سالگی و آفریقایی ها معمولا در اواخر ۴۰ سالگی. به هر حال اکثر افراد در دهه ۵۰ عمر خود تعدادی موی سفید دارند.

براي جلوگيري از سفيد شدن زودرس موها بايد از مواد غذايي استفاده كرد كه حاوي املاح روي، آهن، پتاس و منگنز باشد. تحقيقات نشان داده كمبود فلزاتي مانند آهن، روي، منگنز، تيتانيوم، تنگستن و مس از عوامل اصلي در سفيد شدن موها هستند، البته اين مساله علاج هم دارد.

كارشناسان تغذيه معتقدند؛ افرادي كه دچار سفيدي مو هستند، بايد ميوه‌هايي همچون؛ سيب، گلابي، هلو و همه ميوه‌هايي كه حاوي مقاديري از املاح گوناگون خصوصا فلز منگنز هستند و نيز مصرف سبزيجاتي همچون؛ سير، پياز، موسير و تره كه داراي منگنز هستند را در برنامه غذايي خود بگنجانند.

برخی از دلایلی که مو در جوانی به رنگ سفید می شود عبارتند از :

تاثیر کمبود ویتامین B12 بر سفید شدن مو

تاثیر استرس بر سفید شدن مو

دلایل ارثی

سیگار کشیدن و سوء مصرف مواد

آسیب های زیست محیطی

اختلالات خود ایمنی

سندرم پیری زودرس

علل تغذیه ای

بیماری ها

منبع و ماخذ : nice-tn.com