در خصوص علائم، خطرات و راه های درمان فشار خون بیشتر بدانیم

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت در خصوص علائم و راه های درمان فشار خون بیشتر بدانیم

معمولاً فشار خون بالا بعد از سال های طولانی زندگی ایجاد می شود و در نهایت تقریباً همه به آن مبتلا خواهند شد. خوشبختانه فشار خون بالا را می توان به آسانی تشخیص داد و بعد از این که فرد متوجه شد دچار فشارخون بالا است می تواند با پزشک خود در جهت کنترل آن همکاری کند. شیوع فشار خون بالا در افراد چاق بیشتر است و بدون شک اضافه وزن با فشار خون بالا مرتبط است. لذا افرادی که به چاقی یا اضافه وزن مبتلا هستند، می بایست بیش از افراد لاغر مراقب فشار خون خود باشند. فشار خون بالا بیماری جدی است. فشار خون اولین چیزی است که پس از ورود به مطب دکتر مورد بررسی قرار می گیرد. کی از مشکلاتی که بسیاری از افراد به ویژه در سنین میانسالی به آن مبتلا می شوند، فشار خون بالا است. فشار خون یکی از اجزای به هم پیوسته ی سندرم متابولیک است. افرادی که به فشار خون مبتلا هستند، امکان بروز سایر اختلالات از جمله بالا بودن چربی خون، مقاومت به انسولین و دیابت و نیز چاقی شکمی در آنان بیشتر است.

علائم  فشار خون بالا چیست؟

بیشتر افراد مبتلا به فشار خون بالا حتی زمانی که فشار سنج، میزان خطرناکی را نشان می دهد، هیچ نوع علائم و یا نشانه ای از این بیماری ندارند. گرچه تعداد کمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا دچار سردرد، سرگیجه و یا مقدار کمی خون دماغ می شوند ولیکن این علائم تا زمانی که فشار خون بالا به سطح پیشرفته و یا حتی تهدید کننده نرسد، ظاهر نمی شوند.

اگر فشار خون افزایش یابد، ممکن است برخی از علایم به شرح زیر در ظهور کنند:

– سردرد شدید

– احساس خستگی یا گیجی

– مشکلات بینایی

– درد قفسه سینه

– تنفس دشوار

– ضربان قلب نامنظم

– وجود خون در ادرار

– احساس تپش و ضربان هایی در قفسه سینه و گردن و گوش ها

البته متأسفانه بسیاری از این علائم تا زمانی که فشار خون شما تا حد خطرناکی بالا نباشد رخ نمی‌دهد، پس چک کردن فشار خون برای افراد مستعد بسیار حیاطی است.

عوامل خطر بسیار زیادی برای فشار خون بالا وجود دارد . برخی از آنها را شما نمی توانید کنترل کنید، که از آن جمله به موارد ذیل می توان اشاره نمود :

سن: خطر بروز فشار خون بالا با افزایش سن ارتباط مستقیم دارد. در اوایل میانسالی، فشار خون بالا در مردان شایع است. در زنان نیز این بیماری بعد از یائسگی شایع می شود.

نژاد: فشار خون بالا در سیاه پوستان شایع تر است و در آنها در سنین پایین تری از سفید پوستان بروز می یابد. عوارض جدی فشار خون بالا نیز مانند سکته و حمله قلبی در سیاه پوستان معمول تر است.

سابقه خانوادگی: فشار خون بالا بیشتر در اعضای خانواده نمایان می شود.

مصرف الکل: نوشیدن الکل به صورت مداوم، به قلب آسیب می رساند. مصرف گهگاه الکل نیز به صورت موقتی فشار خون را افزایش می دهد، زیرا منجر به ترشح هورمون هایی می شود که جریان خون و ضربان قلب را افزایش می دهند.

استرس: استرس می تواند به صورت ناگهانی و موقتی فشار خون را افزایش دهد. چنانچه سعی دارید با پرخوری، مصرف الکل و یا استعمال دخانیات بر استرس خود غلبه کنید، فقط مشکلات خود را با فشار خون بالا افزایش خواهید داد.

برخی از راه های پیشگیری و درمان فشار خون بالا :

  • از استرس اجتناب کنید به سرگرمی هایی مانند نقاشی، ورزش، و فعالیت های جسمانی دیگر که باعث کاهش استرس می شوند بپردازید.
  • کاهش مصرف کافئین با پزشک خود درباره عادات کافئین خود صحبت کنید و برنامه ای برای محدود کردن مصرف روزانه خود داشته باشید.
  • ترک سیگار سیگار کشیدن می تواند منجر به بیماری های شدید قلب و ریه و مرگ شود.
  • بعد از رسیدن به سنین میانسالی باید اطلاع دقیقی از قد، وزن، فشار خون و سطح کلسترول خود داشته باشد.
  • کلسترول خون، عامل مهم در تعیین خطرناک بودن فشار خون بالا، سطح کلسترول خون شماست. کلسترول بالا حساسیت عروق را به فشار خون بالا افزایش می دهد و باعث می شود که آنها بیشتر مستعد آسیب دیدن باشند.
  • درمان طبیعی فشار خون بالا درمان های طبیعی برای تغییر شیوه زندگی روزانه برای تنظیم فشار خون و جلوگیری از افزایش ناگهانی فشار خون وجود دارد. پیش از استفاده از محصولات زیر با پزشک خود بحث کنید.
  • کرفس، برای جلوگیری از انسداد رگهای خونی، مصرف روزانه کرفس مناسب است. این گیاه حاوی داروی گیاهی است که ماهیچه ها را آرام می کنند و جریان خون را نرم تر می کنند.

فرد مبتلا به فشار خون بالا در معرض خطر بیماری های مختلفی از جمله بیماری های قلبی است. اگر فشار خون شما بالا باشد، به طور ناگهانی افزایش می یابد، این حالت نیاز به مراقبت پزشکی فوری دارد. برخی داروها و تغییرات هورمونی نیز می تواند موجب افزایش فشار خون شود. اگر شما در معرض فشار خون بالا هستید باید سبک زندگی و برنامه غذایی خود را تغییر دهید تا بتوانید به آسانی از فشار خون بالا جلوگیری کنید. خوردن مواد غذایی مفید برای یک قلب سالم، رژیم غذایی کم سدیم داشتن حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در سه روز از هفته می تواند بسیار مفید باشد.

منبع و ماخذ : nice-tn.com