دستگاه نوردرمانی Derma Light

نوردرمانی فتوتراپی خانگی

دستگاه فتوتراپی و نور درمانی Dermalight Cabin Dr Honle در انواع خانگی و کلینیکی :

دستگاه فتوتراپي درمان بيماري هاي پوست بوسيلۀ دستگاه هايي با اشعۀ الكترومنيتيك غير يونيزه با يا بدون افزودن دارو هاي فتواكتيو مي باشد . کابین تمام بدن سریعترین و راحت ترین سیستم UV Therapy می باشد . سیستمی بسیار کم حجم که فضای کوچکی اشغال می نماید . با استفاده از رفلکتورهای پشت لامپ میزان تابش افزایش پیدا کرده است و سرعت تابش افزایش می يابد . همچنین ۸ فن در داخل کابین تعبیه شده که درجه حرارت را کنترل نموده و همراه با سوئیچ قطع اضطراری، پنجره و دستگیره داخلی و خارجی ضریب امنیت بیمار را افزایش داده است. امکان استفاده از لامپهای UVA و UVB و ترکیبی جهت استفاده در درمانهای مختلف وجود دارد .

بيماراني كه به درمان به نور پاسخ مي دهند :

پسوريازيس . پلاك مزمن . پسوريازيس قطره اي . پسوريازيس كف دست و پا . اگزما . ويتيليگو . خارش .

براي خارش در بيماري هاي كبدي ، كليوي يا ارتباط با بدخيمي ها مفيد باشد .

براي خارش با علت نامشخص مفيد باشد .

ويژگيهاي دستگاه فتوتراپی Dermalight UV :

۱- رفلکتورهاي مخصوص با کيفيتي استثنايي جهت ايجاد تابشي يکسان

۲- محافظ Plexiglass جهت محافظت پوست در برابر تماس مستقيم با لامپ

۳- تهويه داخلي مناسب کنترل شده با دماي داخل کابين

۴- کليد اضطراري داخل کابين جهت بيمار

دستگاه فتوتراپی دارای انواع متعدد شخصی ، خانگی ، کلینیکی بوده و مدل های گوناگون آن برای مصارف خانگی و کلینیکی موجود است .

دستگاه نوردرمانی Dermalight کابین تمام بدن سریعترین و راحت ترین سیستم UV Therapy می باشد . فتوتراپی یا نور درمانی، به معنی قرار دادن پوست در برابر نور ماوراء بنفش به صورت منظم و تحت نظارت پزشکی می باشد . درمان در مطب پزشک یا درمانگاه پسوریازیس و یا در خانه با دستگاه فتوتراپی انجام می شود . کلید برای موفقیت در درمان سازگاری با نور است .

درمان با نور ماوراء بنفش BUV ) B ) و اشعه ماوراء بنفش UVA ) A ) چگونه است ؟

فتوتراپی UVB : در حال حاضر UVB موجود در نور طبیعی خورشید، برای درمان پسوریازیس موثر است . UVB به پوست نفوذ میکند و رشد سلول های پوست آسیب دیده را کند می کند . درمان شامل قرار دادن پوست در معرض یک منبع نور UVB مصنوعی برای یک دوره از طول زمان در یک برنامه منظم است . این درمان در یک محیط پزشکی و یا در خانه انجام می شود . دو نوع درمان UVB وجود دارد، باند پهن و باند باریک . تفاوت اصلی بین آنها این است که در باند باریک UVB ، لامپ محدوده کوچکتر از نور ماوراء بنفش را آزاد می کند . UVB باند باریک دربسیاری جهات مشابه به UVB باند پهن است . مطالعات متعدد نشان می دهد که UVB باند باریک پسوریازیس را سریع تر پاک کرده و بهبودی طولانی تر از UVB باند پهن است همچنین با درمان های کمتری در هفته نسبت به UVB باند پهن موثر واقع می شود . در طول درمان با UVB، پسوریازیس شما ممکن است به طور موقت قبل از بهبود بدتر شود . پوست ممکن است در اثرقرار گرفتن در معرض نور UVB قرمزشده و خارش پیدا کند . برای جلوگیری از تحریک بیشتر ممکن است در برخی موارد نیاز به کاهش مقدار UVB باشد . گاهی اوقات ، عود موقت با دوزهای پایین سطح UVB رخ می دهد . این واکنش معمولا با ادامه درمان حل می شود . UVB را می توان ترکیب با دیگر عوامل موضعی و یا سیستمیک به منظورکارآمدی بیشتر انجام داد، اما برخی از آنها ممکن است حساسیت به نور و سوزش را افزایش دهند. ترکیب UVB با درمان های سیستمیک ممکن است به طرز چشمگیری موثر بوده و اجازه می دهد تا دوزهای پایین تر از داروهای سیستمیک مورد استفاده قرار گیرد .

نور خورشید و نور درمانی در درمان چه نقشی دارند :

اگر چه هر دو UVB و نور ماوراء بنفش UVA در نور آفتاب یافت می شود، اما UVB برای پسوریازیس بهترین کاراست . UVB حاصل از نور خورشید به همان شیوه UVB در درمان فتوتراپی عمل می کند . استفاده کوتاه از نور خورشید توصیه می شود . شروع با پنج تا ۱۰ دقیقه آفتاب در نیم روز می باشد . برای دریافت بیشتر خورشید، تمام مناطق تحت تاثیر قرار باید بصورت برابر و مناسب دریافت کنند . به یاد داشته باشید که با کرم های ضد آفتاب قسمت هایی از پوست را که درگیر پسوریازیس نمی باشند بپوشانید . از گرفتن بیش از حد آفتاب پرهیز نمایید . پس از چند هفته بهبود را خواهید دید . پزشکتان شما را به طور منظم برای تخریب های نور خورشید کنترل نماید . بعضی از داروهای موضعی می تواند خطر ابتلا به آفتاب سوختگی را افزایش دهد . این ها عبارتند از tazarotene، کل تار، Elidel ( پیمکرولیموس ) و Protopic ( تاکرولیموس ) . افرادی که از این محصولات استفاده می کنند باید با یک پزشک قبل از رفتن در آفتاب صحبت کنند . افرادی که با استفاده از PUVA و یا اشکال دیگر از نور درمان می شوند باید از قرار گرفتن در معرض نور طبیعی خورشید اجتناب نمایند و یا بصورت محدود بوده و با نظر پزشک انجام شود .

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با واحد مشاوره و فروش شرکت پیشرو طب پرشیا تماس حاصل فرمایید تا مشاوران شرکت پاسخگوی سئوالات شما باشند . خرید کلیه تجهیزات بصورت نقد و اقساط میسر بوده و ارسال تجهیزات به سراسر ایران با ارایه گارانتی و آموزش اپراتوری رایگان و خدمات بعد از فروش معتبر امکان پذیر می باشد .