لیزر الکساندرایت و حذف موهای زائد را بشناسیم

خرید دستگاه لیزر الکساندرایت فروش دستگاه لیزر الکساندرایت قیمت دستگاه لیزر الکساندرایت

بر خلاف تصور غلطی که در باره لیزر الکساندرایت وجود دارد لیزر الکساندریت یا به اختصار لیزر الکس نوعی برند نیست بلکه نوعی دستگاه رفع موهای زائد می باشد. نام لیزر الکساندرایت از سنگ استفاده شده در سورس یا راد این دستگاه گرفته شده که نوعی سنگ بسیار کمیاب و با ارزش به نام سنگ الکساندرایت مباشد و از کانی با عنوان کریزوبریل به دست می آید. جالب است بدانید سنگ الکساندرایت به مراتب از الماس نادر تر می باشد و خواص بسیاری برای آن ذکر شده است. یکی از خواص فیزیکی و بسیار مهم سنگ الکساندرایت تغییر رنگ آن در نورهای مختلف می باشد. بسیاری این سنگ شگفت انگیز را از بین برنده انرژی های منفی بر می شمارند.

اما سوال اینجاست چرا از سنگ الکساندرایت در لیزر موهای زائد استفاده می شود؟ برای پاسخ به این سوال می بایست مروری بر ساز و کار لیزر های از بین بردن موهای زائد داشته باشیم. هر مو دارای ساختمان خاصی می باشد که یکی از بخش های مهم آن رگ خونی است که به مو فرصت ادامه حیات می دهد. هدف در از بین بردن موهای زائد قطع ارتباط مو با این رگ خونی می باشد. نه از بین بردن خود مو. به همین دلیل است گه بسیار از موها تا دو هفته پس از انجام لیزر ریزش می نمایند. اما چگونه این عمل قطع تغذیه و انهدام مو صورت می پذیرد؟ نام رنگدانه مو ملانین می باشد. ملانین نور لیزر را جذب کرده و به گرما تبدیل می نماید این گرمای حاصل شده از نور لیزر توسط ساقه مو به ریشه مو منتقل می گردد. این گرما در صورت کافی بودن باعث از بین رفتن موی زائد می گردد. نکته اینجاست هر چه طول موج لیزر به گونه ای باشد که ملانین بیشتر آن را جذب نماید عمل رفع موهای زائد بهتر صورت می پذیرد. حال می توان به این سوال پاسخ داد که چرا لیزر الکساندرایت از موثرترین روش های رفع موهای زائد می باشد.

با نگاهی به جدول جذب ملانین در طول موج های مختلف خواهیم دید که بیشترین جذب ملانین در طول موج های ۷۵۵ نانومتر صورت می پذیرد که دقیقا همان طول موج لیزر الکساندرایت می باشد.

لیزر الکساندرایت با داشتن بیشترین ضریب جذب ملانین از بهترین روش های حذف موهای زائد می باشد. اما نکته اینجاست که ملانین علاوه بر مو در پوست هم یافت می شود و برای اینکه جذب لیزر توسط ملانین های پوست باعث سوختگی پوست نشود باید به دو نکته توجه داشت : یکی تنظیم مناسب انرژی توسط کاربر دستگاه می باشد و یکی دارا بودن خنک کننده قوی است پس یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک لیزر الکساندرایت باید دارا باشد کولینگ قدرتمند می باشد.

منبع و ماخذ: nice-tn.com