حالت های مختلف خوابیدن و تاثیر آن بر سلامتی چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت نکاتی حالت های مختلف خوابیدن و تاثیر آن بر سلامتی چیست

خوابیدن به پشت، دست‌ها در راستای بدن

تا زمانی که شما از تعداد بالش‌های زیاد استفاده نکنید، خوابیدن به پشت در حالی که دست‌هایتان در پهلو قرار گرفته‌اند، به طور کلی بهترین موقعیت خواب برای سلامت ستون فقرات و همچنین برای گردن است. قرار دادن بالش بلند زیر سر باعث می‌شود افرادی که به پشت می‌خوابند بیش از آنهایی که موقعیت‌های دیگر خواب دارند، خروپف کنند و آپنه خواب (مسدود شدن مجاری تنفسی) به شدت با خوابیدن به پشت ارتباط دارد.

خوابیدن به پشت، دست‌ها بالا
این موقعیت که در اصطلاح به “ستاره دریایی” معروف است، برای عضلات پشت نیز خوب است. خواه شما دست خود را به سمت بالا روی بالش قرار دهید یا نه، خوابیدن به پشت ممکن است به جلوگیری از چین و چروک صورت و جوش‌های پوست نیز کمک کند.

با این حال، این نوع خوابیدن نیز مانند موقعیت خوابیدن به پشت با دست‌ها در پهلوها، می‌تواند باعث خروپف و مشکلات برگشت اسید معده شود. به علاوه، قرار دادن دست‌ها روی بالش می‌تواند بر روی اعصاب شانه فشار بیاورد و منجر به درد شود.

خوابیدن روی شکم
در صورتی که به راحتی بتوانید تنفس کنید، که به احتمال زیاد منجر به چرخش صورت به یک جهت یا جهت دیگر می‌شود، خوابیدن روی شکم می‌تواند باعث بهبود هضم شود. این طرز خوابیدن می‌تواند فشار زیادی روی گردن بیاورد. خوابیدن روی شکم می‌تواند باعث درد پشت نیز بشود، به این دلیل که قوس ستون فقرات در این حالت پشتیبانی نمی‌شود.

موقعیت جنینی
خوابیدن به صورت حلقه زده به شکل یک توپ در حالی که زانوهای خود را به داخل شکم جمع کردید و چانه شما به پایین کج شده است، ممکن است راحت باشد اما احتمالاً یکی از بدترین موقعیت‌های ممکن برای خواب است زیرا می‌تواند مشکلات زیادی برای پشت و گردن به وجود آورد. انحنای شدید موقعیت جنینی همچنین می‌تواند تنفس عمیق را محدود کند. این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که اگر به طور معمول مشکل خروپف دارید یا اگر باردار هستید، خوابیدن به شکل موقعیت جنین می‌تواند باعث شود مثل یک کودک بخوابید.

خوابیدن به پهلو، دست‌ها در راستای بدن
هنگامی که به پهلو می‌خوابید در حالی که هر دو دست خود را به سمت پایین قرار می‌دهید، قوس ستون فقرات در انحنای طبیعی خود قرار می‌گیرد و به بهترین حالت ممکن پشتیبانی می‌شود. این وضعیت می‌تواند به شدت به کاهش درد پشت و گردن و همچنین کاهش آپنه خواب کمک کند. نکته منفی در مورد این موقعیت این است که خوابیدن به پهلو به دلیل جاذبه می‌تواند به پیری پوست، یعنی چین و چروک صورت و افتادگی سینه کمک کند

خوابیدن به پهلو، دست‌ها مقابل بدن
این موقعیت دارای مزایای مشترک خوابیدن به پهلو با دست‌ها در راستای بدن است. اگرچه، خوابیدن به هر سمتی می‌تواند موجب بروز درد شانه و بازو به علت جریان خون محدود و فشار بر اعصاب شود که ممکن است این دردها با قرار دادن دست‌ها در مقابل بدن تشدید شود.

خوابیدن زنان باردار
اگر شما به صورت یک طرفه می‌خوابید، این موضوع که به کدام سمت می‌خوابید اهمیت دارد. خوابیدن به سمت راست می‌تواند سوزش سردل را تشدید کند، در حالی که خوابیدن به سمت چپ می‌تواند بر روی اندام‌های داخلی مانند کبد، ریه‌ها و معده فشار ایجاد کند (در حالی که اسید معده به حداقل می‌رسد). پزشکان به طور معمول به زنان باردار توصیه می‌کنند به سمت چپ بخوابند، زیرا این موقعیت می‌تواند گردش خون به جنین را بهبود بخشد.

خوابیدن همراه بالش
انتخاب یک موقعیت مناسب خواب مهم است اما صرف نظر از موقعیت خوابی که شما ترجیح می‌دهید، با تکمیل فرم بدن توسط بالش، احتمال زیادی وجود داردکه بتوانید خواب شب بهتر همراه با درد کمتر در صبح داشته باشید. افرادی که به پشت می‌خوابند می‌توانند بالشی کوچک زیر قوس ستون فقرات خود قرار دهند، افرادی که به پهلو می‌خوابند می‌توانند بالشی را بین زانوها بگذارند و کسانی که بر روی شکم می‌خوابند، می‌توانند بالش را در زیر مفصل ران خود قرار دهند تا از مفاصل پشتیبانی کنند و استراحتی کامل و بدون درد داشته باشند.

منبع و ماخذ : rastineh.com