با تاثیر برخی مواد غذایی بر کاهش استرس آشنا شویم

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت با تاثیر برخی مواد غذایی بر کاهش استرس آشنا شویم

استرس احساسی است که زمانی به شما دست می‌دهد، که فشار بیشتر از آنچه شما به آن عادت داشته‌اید برشما وارد شود. زمانیکه شما دچار استرس می‌شوید، بدن شروع به ترشح هورمون‌هایی می‌کند که سرعت تپش قلب را بالا برده، تنفس شما را سریع‌تر کرده و میزان انرژی بیشتری به شما می‌دهد. یکی از حالات روانی که با مصرف برخی غذاها تشدید میشود اضطراب است. اضطراب را می توان با سطوح نا کافی سروتونین مغز که یک انتقال دهنده عصبی برای کمک به کاهش هورمون های استرس است مرتبط دانست. ما می توانیم یاد بگیریم در شرایطی که اضطراب آور هستند، آرام و خونسرد بمانیم. در واقع ما باید از تمام استرس ها در زندگی مان آگاه باشیم و میزان عکس العمل مان را نسبت به آن ها، مد نظر داشته باشیم.

بهترین درمان استرس و اضطراب های مزمن تغییر رژیم غذایی است. شما می توانید با خوردن چند نوع خوراکی مفید استرس و اضطراب تان را تا حد زیاد و قابل توجهی کاهش دهید. مواد مغذی می توانند کمک کننده باشند و اضطراب و احساسات را تا حدی در کنترل ما در آورند.

در اینجا به معرفی چند ماده غذایی مفید برای کاهش استرس و فشار روحی می پردازیم :

بادام : این ماده کمک بسیار زیادی به کاهش استرس می کند. حاوی ویتامین B2، ویتامین E، روی و منیزیم است که به تولید سروتونین که تعدیل کننده ی اعصاب و از بین برنده ی استرس است کمک می کند.

کلم بروکلی : کلم بروکلی نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که سرشار از ویتامین های B می باشد. همچنین حاوی اسید فولیک است که یکی دیگر از اعضای خانواده ی ویتامین های B می باشد.

شیر : شیر علاوه بر ویتامین های B2 و B12، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزاد ایجاد کننده ی استرس را از بین می برد. برای صبحانه می توانید شیر بنوشید، می توانید گه گاه به آن کمی کاکائو هم اضافه کنید.

مرکبات : مرکبات منبعی غنی از ویتامین ث هستند. مطالعات نشان می دهد این ویتامین گرچه سیستم ایمنی را تقویت می کند، سطح هورمون های استرس را نیز کاهش می دهد.

چای سیاه : نوشیدن چای سیاه به بهبودی سریعتر در برابر استرس کمک می کند. کسانی که چای می نوشیدند احساس آرام تری داشتند و بعد از شرایط پراسترس  نیز ، سطح هورمون کورتیزول در بدن آنها پایین بود. هنگام استرس کافئین قهوه، هورمون های استرس و فشار خون را افزایش می دهد.

آوکادو : یکی از بهترین راه های کاهش فشار خون بالا، دریافت میزان کافی پتاسیم در بدن است و نصف آوکادو بیش از یک موز متوسط پتاسیم دارد. زمانی که استرس شما با مصرف زیاد چربی درمان می شود، گوکامولی که از آوکادو ساخته می شود، جایگزین سالمی خواهد بود.

مصرف گل‌های خوردنی : همان‌طور که می‌دانید کمبود پتاسیم سبب خستگی عضلات، بی‌حوصلگی و ضعف، تندمزاجی و اضطراب می‌شود، اما با مصرف کلم بروکلی می‌توانید مقدار مناسبی از پتاسیم لازم را دریافت کنید. به علاوه، بروکلی سرشار از بتاکاروتن و ویتامین‌های C و E می‌باشد که تقویت سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد، لذا مصرف آن در چند وعده طی هفته توصیه می‌گردد.

آب پرتغال : روز خود را با مصرف یك لیوان آب پرتقال تازه یا آب میوه های طبیعی حاوی ویتامینC شروع كنید و در بقیه روز آب زیاد بنوشید، برای این كه وقتی بدن تحت استرس است بدن شما ویتامینC بیشتری احتیاج دارد. یك لیوان آب میوه تازه، نیاز اضافی شما را تأمین می كند.

فواید جو : مجموعه کربوهیدرات‌های موجود در بدن سبب افزایش جذب تریپتوفان و در پی آن ساخت سروتونین می‌شود. جو دارای نشاسته مفید است و در نتیجه باعث تجمع مواد قندی در خون و به دنبال آن شوک انسولینی نمی‌شود. به علاوه جو منبع خوبی از فیبر محلول است که در پایین آوردن کلسترول خون نقش مهمی دارد.

علاوه بر رژیم غذایی مناسب، یکی از بهترین شیوه‌های مبارزه با استرس، ورزش کردن است. ورزش‌های هوازی در این باره بسیار موثرند، زیرا این ورزش‌ها اکسیژن دریافتی توسط بدن را افزایش می دهند و باعث تولید آندورفین (ماده شیمیایی آرامش‌بخش) می‌شوند. برای این ‌که نتایج مثبت ورزش را در خودتان ببینید، ۳ تا ۴ بار در هفته و هر بار ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

منبع و ماخذ : nice-tn.com