بهترین شیوه خوابیدن در دوران بارداری چگونه است

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت بهترین شیوه خوابیدن در دوران بارداری چگونه است

بسیاری از زنان نیز متوجه خواهند شد که هنگام تلاش برای پیدا موقعیت خواب راحت در دوران بارداری به تکیه گاه بیشتری نیاز دارند. این تکیه گاه به راحتی می تواند از طریق استفاده از بالش به دست آید. هنگامی که شما باردار هستید تغییرات عمده ای در بدن شما رخ میدهد و این تغییرات نهایتا منجر به این میشوند که مجبور باشید برخی عادات را ترک کنید. خوابیدن در بارداری مهم است. اما برای بیشتر خانم ها دردسر ساز شده است  که چگونه بخوابم و به پهلو چپ بخوابیم یا به پهلو راست بخوابم، خوابیدن بصورت طاق باز مجازه؟ در طول دوران بارداری وقتی شما به رختخواب می روید ممکن است تا زمانی که به خواب روید تقلا و کش و قوس زیاد داشته باشید. متاسفانه یک موقعیت درست خواب در دوران بارداری زیاد دوام نمی آورد و بدن شما به آن عادت میکند و شما بعد از یه مدت باید دوباره به شکل دیگری بخوابید. در دوران بارداری، ممکن است برای یافتن حالت مناسب خوابیدن در رختخواب تقلا کرده و برای به خواب رفتن کمی دچار مشکل شوید. متأسفانه در این دوران ممکن است عادات قبلی شما برای خوابیدن دیگر مناسب نباشد. وجود چنین مشکلاتی در دوران بارداری طبیعی است، اما با استفاده از حالت‌های صحیح خواب می‌توانید خواب مورد نیاز خود را تأمین کنید. مهم ترين دليل نداشتن خواب کافي در اين دوران افزايش اندازه جنين مي باشد که وضعيت و فرم مادر را براي خوابيدن دچار مشکل مي کند. براي مثال اگر فرد عادت به خوابيدن به پشت يا شکم داشته ، مدتها زمان لازم دارد تا به وضعيت جديد و خوابيدن به پهلو عادت کند. بعلاوه جابه جا شدن و تغيير وضعيت در بستر نيز سخت تر مي شود.

دلایلی که خوابیدن در دوران بارداری سخت می شود، کدامند؟

اولین و مهم‌ترین دلیل مشکلات خواب در این دوران رشد تدریجی جنین است که باعث می‌شود یافتن حالت راحت خوابیدن برایتان دشوارتر شود. اگر شما عادت خوابیدن به پشت یا بر روی شکم دارید، ممکن است برای خوابیدن به پهلو (طبق توصیه پزشک) دچار مشکل شوید. همچنین با پیشرفت بارداری و سنگین‌تر شدن شما، تغییر وضعیت بدن در تختخواب برایتان مشکل‌تر خواهد شد. وقتی شما باردار هستید تغییرات زیادی در بدن شما اتفاق می افتد. این تغییرات باعث ایجاد نا خوشی هایی در شما میشود که یکی از آنها در هنگام خواب است.

  • افزایش اندازه شکم
  • پشت درد
  • سوزش معده
  • کوتاه شدن تنفس
  • بی خوابی

این عوامل میتوانند باعث شوند شما نتوانید حالت یا پوزیشن خوابی را که در گذشته به آن عادت کرده اید را داشته باشید.

بهترین وضعیت خوابیدن در باداری چیست؟

کمر درد: به پهلو بخوابید و یک بالش زیر شکم خود قرار دهید. این موقعیت خواب به حمایت از وزن شکم آویزان شما کمک خواهد کرد و فشار روی عضلات پشت را کاهش میدهد.

تنگی نفس به هنگام خواب: حتما به پهلو بخوابید، سمت چپ بهتر است، ولی به پشت نخوابید. موقعیت خواب به پهلو مانع بازگشت خون به قلب و احساس دریافت نکردن هوای کافی میشود.

نحوه صحیح خوابیدن برای مادری که سوزش سر دل دارد : اگر شما در بارداری از احساس درد در ناحیه قلب و یا سوزش معده رنج می برید ، حین خواب ، کمی بالاتنه ی خود را بالاتر قرار دهید . یعنی از یک بالشتک جهت بالا بردن بالاتنه استفاده کنید . در این حالت بواسطه ی زاویه ای که ایجاد کرده اید از برگشت غذا به مری جلوگیری می کنید.

نحوه ی خوابیدن در مادری که ورم پا و اندام تحتانی دارد : این مادران بهتر است علاوه بر خوابیدن به پهلو ، یک بالش کوچک زیر پای خود (از زانو تا پایین ) قرار دهند تا برگشت وریدی پا به راحتی انجام شده و ورم پا کاهش پیدا کند.

ممکن است در ابتدا این حالات خواب برای شما راحت نباشند، به خصوص اگر شما عادت کرده باشید که بر روی شکم ( دمر ) و یا بر روی کمر ( طاق باز ) بخوابید ولی بکارگیری این شیوه ها به شما کمک زیادی در زمینه خوابیدن خواهد کرد. به خاطر داشته باشید لازم نیست حتما هرشب بر روی یک پهلو بخوابید.

بهترین طرز خوابیدن در بارداری حالت ” SOS” است و همانطور که در تصویر میبینید به معنای خوابیدن به پهلو است که بهتر از آن خوابیدن به پهلوی چپ است. خوابیدن به پهلو چپ باعث افزایش خونرسانی و مواد مغذی بیشتر به جفت و بدن جنین شما میشود. پاها و زانو خود را خمیده کرده و یک بالش را در بین پاهای خود قرار دهید. بهترین حالت خوابیدن برای مادر باردار خوابیدن به پهلوی چپ می باشد. اما این به این معنی نیست که خوابیدن به پهلوی راست در بارداری ، یا حتی خوابیدن به پشت بصورت کوتاه در بارداری ، خطر ناک است .

منبع و ماخذ : nice-tn.com