بهترین روش کاهش درد معده چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت بهترین روش کاهش درد معده چیست

درد معده یکی از مزمن ترین دردهای دستگاه گوارش است. به طوری که بعد از سردرد، معده درد یکی از بدترین دردها گزارش می شود. کمتر کسی را می توان سراغ داشت که با این درد آشنا نباشد. در بسیاری از موارد علت معده درد مشخص نیست. اما طیف وسیعی از دلایل می تواند موجب درد در ناحیه شکم و بیشتر به سمت معده باشد. از جمله این علت ها می توان به سوء هاضمه، بد هضم شدن غذا، سندرم روده تحریک پذیر، رفلاکس معده ،زخم معده و … اشاره نمود. معده درد یکی از مشکلاتی است که هر فردی در طول زندگی حداقل یک بار آن را تجربه کرده است. مشکلات گوارشی و درد معده یا سوزش معده یا ترش کردن و … با استفاده از برخی رزش های خانگی قابل درمان است. حتی دل دردهای کوچک هم ازار دهنده هستند و میتوانند تمرکز کردن شما را دچار مشکل کنند ، اینکه از شر دل درد خلاص بشید کار سختی نیست.

در اینجا به بیان برخی از روش های سریع و موثر در بهبود درد معده خواهیم پرداخت :

خوردن دانه های گیاهی : از قدیم ترین درمان هایی که برای درمان درد معده استفاده می شود دانه های رازیانه و زیره است. دانه رازیانه: دانه های رازیانه را به مدت یک شب در آب خیس کنید سپس روزانه به جای نوشیدنی از آب آن استفاده کنید. دانه زیره : برای این منظور ابتدا مقداری دانه زیره را در ماهی تابه سرخ کنید و با کمی نمک مزه دار کنید و میل نمایید.

چای لیمو : چای لیمو علاوه بر طعم خوب، به خلاصی از درد دل هم کمک میکند. اسیدی که در درون اب لیمو هست شکم شما رو برای تولید اسید بیشتر تقویت و تحریک میکند که باعث میشود هضمتان سریعتر اتفاق بیفتد. چند قاشق غذا خوری اب لیمو را به ابگرم اضافه کنید و انرا به ارامی بنوشید.

صبحانه سنگک و مربا : افراد دچار اختلالات معده مخصوصا ورم معده بهتر است از نان سنگک به همراه مربای هویج یا به یا شقاقل برای وعده صبحانه استفاده کنند. اما آنها تنها باید گوشت مربا را بخورند و شهد مربا را از روی گوشت جدا کنند زیرا شهد مربا سبب تحریک اسید معده می شود . افرادی دچار مشکلات معده نباید چای بنوشند. برای تقویت معده این افراد باید با آب مرغ یا ماهیچه برای خود برنج کته بپزند و در وعده غذایی ناهار میل کنند. یکی دیگر از بهترین غذاها برای این افراد پوره سیب زمینی به همراه گلپراست.

تمیز کننده دندان هم به معده کمک می کند : از جوش شیرین می توانید به عنوان درمانی خانگی برای تسکین سریع ناراحتی معده استفاده کنید. به عنوان یک ضد اسید طبیعی، جوش شیرین اسید معده که موجب سوزش سر دل و سوء هاضمه می شود را خنثی می کند، که به نوبه خود تسکین سریع علائم را در پی دارد.نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را در نصف لیوان آب ترکیب کنید.این محلول را برای خنثی کردن اسید معده مصرف کنید.

تاثیر نعناع بر درد معده : نعناع درمانی است برای معده درد و دل پیچه است که اثر کلیدی آن بر درمان معده درد تایید شده است. نعناع با داشتن اثر ضد اسپاسم در دستگاه گوارشی، می تواند تاثیر سریع و محسوسی داشته باشد.بهترین پیشنهاد برای استفاده خانگی از نعناع برای کسانی که از معده درد رنج می برند، نوشیدن چای نعناع است .همچنین روغن نعناع هم عصاره ای از نعناع است که در درمان دردهای معده استفاده می شود.

زنجبیل : به منظور رهایی از درد معده چای زنجبیل بنوشید. زنجبیل به از بین بردن سوء هاضمه کمک می‌کند، و از این طریق درد معده را کاهش می‌دهد. شما همچنین می‌توانید کمی زنجبیل را خرد کنید و آن را به صورت موضعی به قسمت تحتانی معده خود بمالید. این یک درمان طبیعی برای درد معده است.

کمپرس گرم : لازم نیست کمپرس‌تان داغ باشد، کافیست گرم باشد و احساس راحتی کنید. همچنین می‌توانید از یک بطری آب گرم برای این کار استفاده کنید. گرما کمک می‌کند تا عضلات، شل و آرام شوند، بنابراین اگر دچار قولنج معده شدید، کمی گرما می‌تواند کمک زیادی به تسکین درد و ناراحتی‌تان بکند. همچنین می‌توانید زیر پتوی برقی‌تان بروید و استراحت کنید تا علائم‌تان برطرف شود. گرما باعث می‌شود هر گونه درد و انقباض از شما دور شده و به شما کمک می‌کند عضلات‌تان ریلکس شده و احساس تهوع‌تان کاهش یابد. طولانی‌اش نکنید چون ممکن است به پوست‌تان آسیب برسانید.

موز : موز در مواقعی می‌توانند تسکین دهنده درد‌های معده باشد، بر طبق مقاله منتشر شده در مجله لانست، پودر موز می‌تواند ۷۵ درصد درد‌های معده را آرام کند. در طب سنتی، برای کسانی که رژیم‌های غذایی خاص تجویز می‌شود، از موز هم استفاده می‌شود تا بتوانند از مشکلات احتمالی معده، پیشگری نمایند.

منبع و ماخذ : nice-tn.com