بهترین روش کاهش دردهای مفصلی چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت بهترین روش کاهش دردهای مفصلی چیست

آسیب و جراحات و یا بیماری هایی که بر روی رباط، بورس‌ها ( کیسه‌های حاوی مایع سینوویال که در اطراف مفاصل وجود دارند) یا تاندون های اطراف مفصل تاثیر می گذارند ، یکی از شایع ترین علل درد مفصلی است. هنگامی که رباط ها، غضروف و استخوان درون مفصل دچار آسیب می شوند، درد نیز افزایش می یابد. سایر علل درد مفصل عبارتند از التهاب همراه با آرتریت (مانند آرتریت روماتوئید)، عفونت، نقرس، تاندونیت، استفاده بیش از حد از مفاصل، کشش ها، رگ به رگ شدگی، آنفولانزا، آبله مرغان، هپاتیت، لوپوس و تومورها. بیماران مبتلا به درد مفصلی همچنین تورم، سفتی و / یا گرما در مفاصل را تجربه می کنند. این بیماری،شروع‌ آهسته‌ یا ناگهانی‌ دارد و با علائم درد، تورم، گرمی، درد در هنگام حرکت و محدودیت حرکت مفصل‌ و درد به‌ هنگام‌ لمس و خشکی‌ صبحگاهی‌ در مفصل مبتلا‌ بروز می‌کند. معمولا مفاصل محیطی را با توزیعی متقارن در گیر می‌کند. و التهاب به مرور زمان باعث تخریب غضروف مفصلی و ساییدگی استخوان و بدنبال آن تغییر شکل مفصل می‌شود.  البته سیر آن می‌تواند کاملا متغیر باشد و ممکن است فقط یک بیماری خفیف و درگیری تعداد اندکی از مفاصل و یا یک التهاب پیشرونده شدید وجود داشته باشد.

در اینجا به بیان برخی از بهترین روش های کاهش دردهای مفصلی خواهیم پرداخت :

ورزش : وزن بدن بر مفاصل فشار وارد می کند. بنابراین می توانید با انجام ورزش هایی که وزن را کاهش می دهند، از فشار بر روی مفاصل بکاهید. ورزش همچنین قدرت عضلات اطراف مفاصل و انعطاف پذیری آن ها را افزایش می دهد. مهم این است که باید به آرامی ورزش کنید و مطمئن شوید که این عمل به شما آسیب نمی رساند. شنا و دوچرخه سواری از ورزش هایی هستند که به کاهش وزن کمک می کنند و نمی توانند درد زیادی ایجاد کنند.

استفاده از مخلوط مرکبات : سه پرتقال، سه لیمو و سه گریپ فروت را خرد کنید و سپس به مدت ۲۴ ساعت در یک ظرف بزرگ قرار دهید. پس از گذشت زمان، سه قاشق غذاخوری کرم تارتار، یک قاشق غذاخوری نمک اپسوم،یک چهارم آب جوش را به مرکبات اضافه کنید. اجازه دهید مخلوط برای یک روز باقی بماند. بعد، مواد تشکیل دهنده را با استفاده از پوره ساز سیب زمینی مخلوط کنید. روزانه مقداری از این مخلوط را با هر وعده غذایی برای کاهش آرتریت و درد مفاصل مصرف کنید.

حفظ وزن مناسب : بارها در بخش های قبلی سلامت نمناک اشاره کردیم که وزن اضافی باعث فشار اضافی روی زانوها می شود. در طول زمان به پوشش این غضروف حمله می کند.  چربی اضافی نیز می تواند باعث تولید سیتوکین ها, نوعی پروتئین شود. این می تواند منجر به التهاب گسترده شود و می تواند روش کار سلول های غضروفی را تغییر دهد.

استفاده از زنجبیل : یکی دیگر از گزینه‌های موجود در فهرست بهترین درمان‌های خانگی برای درد مفصلی استفاده از زنجبیل است. زنجبیل می‌تواند در کاهش درد مفصل و تسکین التهاب به بیماران مبتلا به آرتریت کمک کند. هم‌چنین زنجبیل جریان خون را در آدم‌های مبتلا به سندرم رینود افزایش می‌دهد.

روغن ماهی : مطالعات متعدد نشان داده‌اند که مکمل‌های روغن ماهی می‌توانند به کاهش سفتی مفاصل ناشی از روماتیسم مفصلی کمک کنند. امگا ۳ باعث کاهش التهاب می‌شود و از شما در برابر بیماری‌های قلبی محافظت می‌‌کند. این مکمل برای افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی که بیش از سایرین در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند، مفید است. به نظر می‌رسد که روغن ماهی خطری ندارد، البته در صورتی که به درستی مصرف شود. بیش از ۳ گرم در روز روغن ماهی مصرف نکنید زیرا خطر خونریزی را افزایش می‌دهد.

رژیم غذایی : داشتن یک رژیم غذایی سالم شامل خوراکی‌های بی‌خطر، کلید تندرستی است. رژیم متعادل می‌تواند در نگهداری وزن مطلوب، حمایت از سیستم ایمنی بدن و بهبود خلق به شما کمک کند. چنین رژیمی شامل انواع مختلف میوه، سبزیجات، دانه‌های کامل و پروتئین بدون چربی می‌شود. از یک طرف ماهی، مرغ و سبزیجات کمک می‌کنند ماهیچه‌های قوی‌ای داشته باشید؛ از طرف دیگر میوه‌ها، سبزیجات و دانه‌های کامل حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند که به بدن شما کمک می‌کنند بهترین عملکرد خود را حفظ کند.

ماساژ : ماساژ گرفتن (چه آن را از ماساژتراپیست دریافت کنید چه ماساژی که خودتان به خودتان می‌دهید) می‌تواند درمان مکمل آرام‌بخشی برای درد رماتیسم مفصلی باشد. تحقیقی در سال ۲۰۱۳ منتشر شد که طی آن به مدت چهار هفته، هفته‌ای یک بار، به ۴۲ فرد مبتلا به رماتیسم مفصلی در ناحیه بازو، توسط ماساژتراپیست ماساژ ملایم یا متوسط داده شد. همچنین، به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد تا خودشان ماساژ را در منزل انجام دهند. پس از گذشت یک ماه، گروهی که ماساژ متوسط را دریافت کرده بودند درد کمتر و دامنه‌ی حرکتی بیشتری نسبت به گروه‌های دیگر داشتند.

منبع و ماخذ : nice-tn.com