بهترین روش ها و راهکارهای تقویت زانو کدامند

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت بهترین روش ها و راهکارهای تقویت زانو کدامند

غضروف‌ها فضای بین استخوان‌ها را پوشانده‌اند و مانند کمک‌فنر خودرو باعث حرکت درست استخوان‌ها و مانع از ساییدگی آنها می‌شود. متاسفانه این غضروف‌ها در اثر افزایش سن، بی‌تحرکی یا ورزش‌های سنگین و… دچار آسیب می‌شود و مشکلاتی به بار می‌آورد. زانو بزرگترین مفصل در بدن انسان است که پشتیبانی پایدار از کل بدن را ارائه می کند. زانوها انعطاف پذیری و پایداری در پاها را فراهم می کنند و از این رو، انسان توانایی ایستادن، راه رفتن، دویدن، خم شدن، پریدن و گردش به اطراف را پیدا می کند. در نتیجه، حفظ زانوهایی قوی و سالم از اهمیت ویژه ای برای حفظ کیفیت بالای زندگی انسان برخوردار است. وقتی پا به سن می گذاریم بعضی از عضوهای بدن به تدریج شروع به ضعیف شدن می کنند ،در این شرایط نه تنها دردو  شکستگی رخ می دهد بلکه بازسازی آن هم خیلی زمان می برد به همین علت مشکلات در همه ی عضو های بدن پخش می شود که یکی از مشکلات رایج درد در مفاصل و ماهیچه هاست. برای جلوگیری یا رفع چنین مشکلاتی به راهکارهایی جهت تقویت غضروف زانو دارید.

در اینجا به بیان برخی از بهترین راهکارهای تقویت زانو خواهیم پرداخت :

ماساژ : ماساژ درمانی یکی دیگر از ابزارهای کارآمد برای تقویت زانوها و رسیدگی به درد آنها است. ماساژ منظم به بهبود گردش خون کمک می کند و از این رو، مواد مغذی بیشتری به عضلات ضعیف و مفاصل می رسند و آنها را تقویت می کنند. مقداری روغن زیتون، نارگیل یا خردل گرم را روی زانوهای خود بریزید. با حرکاتی ملایم اما محکم زانوها را هم در جهت حرکت عقربه های ساعت و هم در جهت خلاف آن برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز در صورت نیاز انجام دهید. اگر با درد مزمن زانو مواجه هستید، از یک ماساژور حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید.

مصرف فلفل قرمز : ویتامین C یک ماده مغذی مهم برای سلامت مفاصل است و فلفل قرمز منبعی عالی برای این ویتامین محسوب می شود. در شرایطی که همه فلفل دلمه ای ها حاوی ویتامین C هستند، اما نوع قرمز آنها بهترین گزینه برای دریافت این ماده مغذی است. ویتامین C برای ساخت کلاژن که بخشی از غضروف، تاندون، و رباط ها محسوب می شود و مفاصل برای ارائه عملکرد درست به آنها وابسته هستند، نیاز است.

بالا بردن پا در وضعیت نشسته : بنشینید و پاها را راست كنید .در حالی كه زانو را در وضعیت كشیده قفل كرده اید پا را بالا ببرید به صورت عرضی آن را به یك سو ببرید و به آرامی به سمت مركز برگردانید و آن گاه به نرمی پایین بیاورید. این حركت را با هر پا ۵ بار تكرار كنید و به تدریج به سه سری ده تایی برسانید,سپس این تمرین را با افزودن وزنه به مچ پا ادامه دهید.

خوردن بروکلی : بروکلی یکی از شاهکارهای غذایی است که برای مقابله با آرتروز مفید است. در بررسی‌های علمی مشخص شده بروکلی به دلیل دارابودن ترکیبات گوگردی مانند سولفورفان‌ها مانع از ساییدگی غضروف‌ها می‌شود. از این گذشته، این سبزی پرخاصیت از ترشح مواد التهاب‌زا پیشگیری می‌کند. بروکلی منبع خوب اسید فولیک است و تمام ترکیبات آن جزو ترکیبات حفاظت‌کننده غضروف‌ها است. به‌طور کلی خانواده کلم‌ها حاوی کلسیم است و برای سلامت مفاصل توصیه می‌شود.

اسیدهای چرب امگا ۳ : اسید های چرب امگا ۳، چربی های سالم برای افراد مبتلا به آرتروز یا سایر اختلالات التهابی هستند. امگا ۳ در واقع باعث توقف تولید سیتوکین ها و آنزیم هایی تخریب کننده ی غضروف می شود و در نتیجه سطح التهاب را کاهش می دهد. غذاهایی با بیشترین مقدار اسید چرب امگا ۳ عبارتند از: ماهی سالمون (وحشی، آزاد یا کنسرو شده)، شاه ماهی، ساردین ها، ماهی قزل آلای رنگین کمان، صدف های اقیانوس.

سبزیجات : اسفناج برای انجام فعالیت‌های مختلف، انرژی فراوانی را تامین می‌نماید. اسفناج به شکل سالاد، سوپ و بورانی، همراه غذاهای کبابی و ساندویچ قابل مصرف است.این گیاه حاوی مقادیر فراوانی آنتی‌اکسیدان است که از التهاب استخوان‌ها، مفاصل و زانودرد جلوگیری می‌کند. گیاهان دارویی مانند زردچوبه، بذر زیره سبز و دارچین دارای خواص ضدالتهابی گسترده‌ای هستند که با مشکلات ناشی از زانودرد مبارزه می‌کنند. در حقیقت گیاهان مذکور علاوه بر معطر نمودن غذاها، سبب تسکین دردها و آلام التهابی نیز خواهد شد. در دارا بودن خواص ضدالتهابی، زنجبیل نیز باید به گیاهان مذکور اضافه شود.

منبع و ماخذ : nice-tn.com