بهترین روش های جلوگیری از خشکی پوست چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت بهترین روش های جلوگیری از خشکی پوست چیست

بسياري از خانم‌ها آنقدر كه به آكنه يا سلوليت اهميت مي‌دهند نگران خشكي پوست خود نيستند درحالي‌كه همين مسئله مي‌تواند باعث از بين رفتن شادابي و جواني پوست و حتي در مواردي بروز مشكلاتي جدي براي سلامت عمومي شود. خشكي پوست باعث پوسته پوسته شدن، كدري، ايجاد برجستگي‌هاي قرمز رنگ روي پوست و عميق‌تر شدن خطوط روي صورت مي‌شود، در نتيجه چهره شما پيرتر به‌نظر مي‌رسد. مشکل خشکی پوست اجتناپ ناپذیر است و هستند افراد زیادی که دچار خشکی پوست هستند اما دلیل آن را نمی دانند. خشکی پوست مشکلی است که بسیار از افراد از آن رنج می برند، بنابراین بهتر است از بهترین روش ها استفاده کنید و خشکی پوست را درمان کنید. خشکی پوست یکی از مشکلات رایج ایجاد شده در فصل های سرد سال است که می توان با تغییرات برنامه غذایی و استفاده از چند ماسک طبیعی آن را برطرف کرد.

در اینجا چند راه و روش رایج برای جلوگیری یا درمان سریع خشکی پوست را بیان خواهیم کرد :

پوست‌تان را نرم كنيد : خشكي باعث خشونت و زبري پوست مي‌شود ولي اغلب اسكراب‌هاي نرم‌كننده پوست بيش از حد زبر و خشن هستند و حتي با حذف عمقي لايه فوقاني روي پوست، خشكي روي آن را تشديد مي‌كنند. براي پاك‌سازي كردن موثر اما ملايم صورت بدون از بين بردن رطوبت آن مي‌توانيد به‌جاي اسكراب معمول از ليف نوزاد استفاده كنيد كه نرم‌تر و ملايم‌تر از اسكراب‌هاي معمولي است؛ براي اين كار تنها كافي است ليف را مرطوب كرده و با حركات دايره‌اي با شعاع كوچك صورت را ماساژ دهيد.

به جای لوسیون از کِرم یا روغن استفاده کنید : روغن‌ها و کرم‌ها تاثیر بیشتری در مرطوب ساختن پوست دارند و حساسیت کمتری ایجاد می‌کنند. از روغن یا کرمی استفاده کنید که حاوی روغن زیتون یا جوجوبا باشد. از روغن‌‌های درخت‌های مناطق گرمسیری نیز می‌توانید استفاده کنید. سایر موادی که به نرم‌تر کردن پوست کمک می‌کنند اسید لاکتیک، اوره، اسید هیالورانیک، دایمتیکُن، گلیسیرین، لانولین، روغن‌های معدنی و وازلین هستند.

برگ اسفناج : استفاده از ماسک اسفناج ۳ بار در هفته کمک زیادی به بهبود خشکی پوست و درمان زبری آن می کند. برای تهیه این ماسک لازم است ۱۰برگ متوسط اسفناج را در یک لیوان شیر خیس کنید و اجازه دهید این ترکیب به مدت ۳ تا ۴ دقیقه روی حرارت کم بجوشد تا برگ ها پخته شوند.برگ های اسفناج را از صافی خارج کرده و پس از سردشدن آن ها را روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست تان بماند. در صورتی که اسفناج ها له شده اند می توانید له شده آن ها را روی صورت تان، ماسک کنید.

عسل برای رفع خشکی پوست : قبل از حمام یا دوش گرفتن، عسل را به تمام بدن خود بمالید و اجازه دهید ، ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. این کار را هر روز تکرار کنید تا پوست مرطوب خود را مشاهده کنید.نسبت های مساوی از عسل، موم زنبور عسل و روغن زیتون را اندازه گیری کنید ؛ موم را در یک تابه کوچک روی حرارت کم قرار دهید تا آب شود. آن را از روی حرارت بردارید و عسل و روغن زیتون را در آن مخلوط کنید. این مخلوط را روی تمام بدن خود بزنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند. سپس دوش بگیرید. این کار را هر روز یا یک روز در میان تکرار کنید.

شستشو پوست و استفاده از مرطوب کننده : درمان خشکی پوست با مراقبت روزانه از پوست البته به صورت صحیح و کامل دقانه شروع می شود. روزانه ۲ مرتبه صبح و عصر پوست خود را تمییز و مرطوب کنید. رطوبت پوست خود را با استفاده از مرطوب کننده های طبیعی و گیاهی مثل روغنهای بدون رنگ ماهی یا کوسه و هم چنین گلیسیرین افزایش دهید.

استفاده از روغن زیتون برای پوست دست : استفاده از روغن زيتون گرم مي‌تواند دست‌هاي خشك و زبر شما را شاداب و نرم كند. روغن زيتون غني از اسكوالين است كه چربي طبيعي پوست را تقويت كرده و گرماي روغن هم باعث نفوذ عميق‌تر آن به پوست مي‌شود. نصف فنجان روغن زيتون تصفيه نشده را به‌مدت ۲۰ ثانيه داخل مايكروفر گذاشته و سپس آن را روي پوست دست‌ها ماساژ بدهيد؛  در مرحله بعد هم هر دست را با كيسه پلاستيك پوشانده و به‌مدت ۵دقيقه داخل يك كاسه آب گرم فرو ببريد تا گرماي آب به جذب بهتر روغن كمك كند. سپس دست را از داخل آب و كيسه خارج كنيد. يادتان باشد بعد از اين كار دست‌تان را نشوييد. اگر از چربي دست‌ها ناراحت هستيد با يك حوله كمي چربي‌ آن را بگيريد.

محافظت از پوست در برابر گرما و سرما : یکی از مهم‌ترین دلایل خشکی، چین و چروک و زبری پوست، آسیب دیدن در اثر نور خورشید است. برای درمان خشکی پوست خود، شما می‌توانید با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 30 و پوشیدن لباس مناسب مانع از آسیب رسیدن به پوست خود شوید. به توصیه‌ی متخصصان پوست، در هوای سرد باید طوری لباس بپوشید که موجب گرم شدن بیش از حد و عرق کردن نشود، زیرا به پوست آسیب می‌رساند. برای جلوگیری از خشکی و ترک خوردن لبها در زمستان از یک چرب‌کننده‌ی لب با ‌‌‌SPF 15 استفاده کنید و لب‌ها را با یک شال یا ماسک بپوشانید. در تابستان لباس‌های آستین بلند با رنگ روشن و گشاد بپوشید و از یک کلاه لبه دار ٣ سانتی استفاده کنید که گردن، گوش‌ها و چشم‌های‌تان را بپوشاند.

منبع و ماخذ : nice-tn.com