بهترین روش های جلوگیری از افت شنوایی چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت بهترین روش های جلوگیری از افت شنوایی چیست

علاوه بر محافظت از گوش ها در برابر صداها و مشاغل پرسروصدا، خیلی از ما راه دیگری برای محافظت از شنوایی مان نمی شناسیم. درست است که ژنتیک و عوامل محیطی مانند صداها علت اصلی کاهش شنوایی در افراد هستنند، اما روش هایی برای پیشگیری از افت شنوایی و حتی تقویت آن وجود دارد. بیشتر مشکلات شنوایی زمانی شروع می شوند که سلول های مویی موجود در حلزون گوش و یا گوش داخلی خوب کار نکنند و یا بمیرند. اما افزایش خونرسانی به گوش داخلی و سرکوب التهاب های موجود در بدن از جمله مهم ترین روش هایی هستند که با کمک آنها می توان شنوایی گوش ها را خوب نگه داشت. از دست دادن شنوایی یک نگرانی سلامت رایج برای بسیاری از افراد است و می تواند از دلایل مختلفی حاصل شود. خبر خوب این است که برخی از انواع افت شنوایی قابل پیشگیری هستند. با تنها چند تغییر کوچک در عادت و افزایش آگاهی، تلاش برای جلوگیری از از دست دادن شنوایی می تواند در آینده به موفقیت بزرگی دست یابد.

در اینجا به بیان برخی از بهترین روش های جلوگیری از افت شنوایی خواهیم پرداخت :

استفاده از برخی مواد مغذی : به نظر می رسد برخی مواد مغذی خاص جریان خون را افزایش می دهند و با افزایش التهاب در بدن و گوش ها مقابله می کنند. برای دریافت کافی این مواد مغذی مصرف مکمل ها می تواند کمک کننده باشد. از جمله این مواد مغذی می توان به آلفا لیپوئیک اسید، استیل ال کارنیتین، ال گلوتاتیون و کوآنزیم کیو ۱۰ اشاره کرد. مصرف این مکمل ها (البته با تجویز پزشک) می تواند روند کاهش شنوایی را در شما آهسته کند و همچنین در مقابل آسیب های ناشی از صداهای بلند، از گوش ها محافظت نماید.

گوش های خود را دستکاری نکنید : یکی دیگر از راه های جلوگیری از کم شنوایی خودداری از دستکاری گوش ها میباشد. تعدادی از بیماران که به ما مراجعه می کنند بر اثر دستکاری مجرای گوش باعث پارگی پرده گوش خود شده و کم شنوا شده اند، و یا  در هنگام ورزش و یا مشاجره ضربه به گوش وارد شده است  و باعث پارگی پرده گوش شده است. لطفاً  عزیزان از گوش پاک کن استفاده نکنید سیستم گوش خارجی بطوری  توسط خداوند خلق شده است که جرم های گوش بصورت کاملاً خود به خود از گوش شما خارج می شود.

از محیط های شلوغ پرهیز کنید : بهترین شیوه برای پیشگیری از آسیب شنوایی، دور بودن از سروصدای زیاد است، یعنی اینکه تلاش کنید خودتان و تمام اعضای خانواده تان را از صدای بلند تلویزیون یا سیستم های صوتی خودرو و سرو صدای لوازم الکتریکی دور کنید. لازم است در معرض صدای مناسبی باشید. تا حدامکان لوازمی برای منزل تهیه کنید که سر و صدای زیادی نداشته باشند. اجازه ندهید که بچه ها به صدای بلند تلویزیون عادت کنند.

به گوش خود استراحت بدهید : اگر در مکان های پر سر و صدا مثل یک باشگاه ورزشی و یا کنسرت برای مدتی طولانی حضور دارید، برای مراقبت از گوش هایتان سعی کنید در طول مدتی که در آنجا هستید چند باری حداقل ۵ دقیقه بیرون آمده و به گوش های خود استراحت بدهید. محققان معتقدند که به ازای هر دفعه ای که در معرض صدای بلند قرار می گیریم، به طور میانگین ۱۶ ساعت نیاز است تا گوش ها به طور کامل ترمیم یابند. چنانچه در محیط های پرسروصدا زندگی میکنید و یا مشغول به کار میباشید، بطور مرتب تست سنجش شنوایی را صورت دهید.

از سیگار پرهیز کنید : نتایج مطالعه ای که بر روی تعداد بالایی از بالغین ۴۸ تا ۹۲ ساله انجام شد نشان داد که افراد سیگاری بیشتر از غیرسیگاری ها به اختلالات شنوایی و کاهش شنوایی مبتلا می شوند. فراموش نکنید خطرات سیگار فقط برای فرد سیگاری نیست. تمام افرادی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در مواجهه با دود سیگار قرار دارند، یعنی اطرافیان فرد سیگاری نیز تحت تاثیر آسیب های سیگار قرار خواهند گرفت.

منبع و ماخذ : nice-tn.com