بهترین روش های تسکین سردرد کدامند

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت بهترین روش های تسکین سردرد کدامند

سردرد از آن دست مشکلاتی است که زندگی را مختل و فرد را دچار مشکلات اساسی می کند. سردرد، شایع ترین مشکل برای سلامتی است ،که در بزرگسالان ،کودکان و حتی سالخوردگان، دیده می شود ، علت اصلی آنها، شیوه زندگی پر خطر است. سردرد در اشکال مختلف ظاهر میشود. درمان سردرد با توجه به شدت و نوع سردرد متفاوت است، پس بهتر این است که با نوع سردرد خود آشنا شده و بهترین راه درمان را پیدا کنید. منبع درد ناشی از بافت ها و ساختارهایی است که جمجمه و یا مغز را احاطه کرده اند زیرا مغز به تنهایی به دلیل نداشتن اعصاب ، منجر به این درد نمی شود. اغلب سردرد ها خطرناک نیستند و می توان با انجام یک سری روش خانگی آن ها را به طور طبیعی درمان کرد. در صورتی که سردرد شما با خواب آلودگی ، تیره شدن بینایی و سرگیجه همراه شد باید فورا توسط پزشک و در صورت نیاز متخصص مغز و اعصاب ، معاینه شوید.

در اینجا به بیان برخی روش هایی جهت بهبود سردرد خواهیم پرداخت :

نوشیدن آب کافی : کمبود آب در بدن یکی از دلایل سردرد است. نتایج مطالعات مختلف نشان داده است که کم‌آبی مزمن در بدن (دهیدراسیون) شایع‌ترین دلیل بروز سردرد تنشی و میگرن محسوب می‌شود. بنابراین، افرادی که دچار کم‌آبی مزمن در بدن هستند، می‌توانند با نوشیدن آب، علائم سردرد را در عرض ۳۰ دقیقه تا سه ساعت از بین ببرند. کمبود آب در بدن همچنین می‌تواند به ضعف تمرکز و کج‌خلقی منجر شود که علائم سردرد را بدتر می‌کند. برای جلوگیری از بروز این نوع سردردها باید آب کافی بنوشید و غذاهای غنی از آب بخورید.

زنجبیل : زنجبیل درمانی خانگی موثر برای میگرن است. زنجبیل ممکن است باعث کاهش سردرد از طریق کاهش التهاب شریان ها شود، بنابراین به همین دلیل است که زنجبیل در بین درمان های خانگی برای سردرد ارزشمند است . این همان مسیری است که باید دنبال کنید.

یوگا : تمرینات یوگا براى آرامش روح، همراه با آسایش بدن طراحى شده اند و حالت و وضعیت بدن را نیز اصلاح مى کنند. به ویژه تکنیک الکساندر در یوگا براى اصلاح نحوه قرارگیرى بدن که خود مى تواند منشاء سردرد باشد، بسیار مفید است.

حنا : خواص خنک کنندگی حنا، این ماده را به یکی از داروهای موثر برای درمان سردردهای ناشی از گرما، تب، یا قرار گرفتن در آفتاب شدید تبدیل کرده است. مقداری برگ حنا را آسیاب کنید و با ترکیب آن با یک قاشق غذاخوری سرکه، خمیر تهیه نمایید. این خمیر را روی پیشانی‌تان بمالید و اجازه دهید کاملا خشک شود. حنا دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد درد و ضد تب است که می‌تواند به شکل موثری با سردرد مبارزه کند.

سرکه سیب : سرکه سیب به تدریج درصد بزرگی از درمان‌های خانگی را به خود اختصاص داده است، زیرا این ماده‌ی خوراکی پر خاصیت دارای خواص ضد التهابی، ضد درد، ضد باکتری، و ضد قارچی است. مصرف روزانه‌ی سرکه سیب تعادل اسیدی و قلیایی بدن را تضمین می‌کند. سرکه سیب هم‌چنین در درمان سردردها نیز تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

شربت آبلیمو : نوشیدن شربت آبلیمو، همین نوشیدنی سنتی و ساده خودمان، باعث تخفیف علائم سردرد می شود. دلیل آن نیز تاثیر مثبت ویتامین C موجود در لیموی تازه است. بنابراین وقتی دچار سردرد عصبی شدید، یک لیوان شربت آبلیموی خنک نوش جان کنید.

خواب مناسب : کمبود خواب از بسیاری جهات می تواند به سلامت شما آسیب برساند و حتی ممکن است باعث ایجاد سردرد در برخی افراد شود. به عنوان مثال، یک مطالعه، فرکانس و شدت سردرد را در افرادی که کمتر از ۶ ساعت خواب در شب و افرادی که بیشتر از این میزان خواب داشتند، مقایسه کرد. این یافته ها نشان می دهد کسانی که خواب کمتری دارند سر درد های بیشتر و شدیدتری داشتند. با این حال، خواب بیش از حد نیز موجب سردرد  می شود، از اینرو برای کسانی که به دنبال جلوگیری و درمان سردرد هستند میزان خواب طبیعی حدود ۷ تا ۹ ساعت در شب ، توصیه می شود.

گل میخک : گل میخک به خاطر خواص سردکنندگی و مسکن بودن سر درد ناشی از فشار را از بین می برد. مقداری گل میخک را ریز کنید و در دستمالی تمیز بریزید. بوی آن را استنشاق کنید تا سردردتان بهتر شود. روش دیگر مخلوط کردن دو قطره روغن گل میخک و یک قاشق غذاخوری روغن حامل و ماساژ دادن آن بر روی پیشانی می باشد. همچنین می توانید دو قاشق چایخوری روغن نارگیل را با یک قاشق چایخوری نمک دریایی و دو قطره روغن گل میخک مخلوط کرده و بر روی پیشانی بمالید.

منبع و ماخذ : nice-tn.com