بهترین راهکارها جهت کاهش زانو درد چیست

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت بهترین راهکارها جهت کاهش زانو درد چیست

زانو درد ممکن است به طور ناگهاني يا به مرور زمان بروز کند. اين بيماري مي تواند خيلي سريع وخيم شود. اين روزها، زانو درد سن نمي شناسد و حتي جوانان را نيز درگير مي کند. زانو درد، درد مفصل است و در هر سن و هر دو جنس شايع است.علت اصلي دردزانو، آسيب ديدگي، تصادف يا آرتريت روماتوئيد است. علت ديگر زانو درد کمبود کلسيم در استخوان ها و فشار زياد روي زانو است. علايم زانو درد ورم، درد و عدم انعطاف پذيري آن است. در صورت تداوم دردزانو بايد به پزشک مراجعه کنيد. افراد مبتلا به زانودرد، زانو ضربدری، زانوی پرانتزی و ورم پشت زانو می توانند پس از مراجعه به کلینیک درد و استفاده از روش های تشخیصی به منظور تعیین علل زانو درد از بهترین روش های درمان بدون جراحی از جمله تزریق،قرص و مسکن ،فیزیوتراپی ، حرکات اصلاحی و ورزش زانو درد  ، پی آر پی ، ماساژ درمانی، تغذیه و رژیم غذایی و همچنین عمل جراحی که پزشک برای  زانو درد آنان در نظر می گیرند استفاده کنند.

در اینجا به بیان برخی روش ها برای کاهش زانو درد خواهیم پرداخت :

لیزر درمانی : لیزردرمانی روشی است که در آن از طول موج‌های مخصوص نور برای تماس با بافتی که آسیب دیده است استفاده می‌شود و به ترمیم بافت  و تسریع فرآیند درمان زانو درد کمک می‌کند. این روش اغلب برای بیمارانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بدنبال یک روش درمانی بدون جراحی و بدون درد برای کمک به تسکین و درمان سریع زانو درد شدید یا مزمن  ورم مفصل و درد ناشی از آسیب دیدگی عضلات، تاندون، غضروف یا بافت‌های نرم دیگر هستند. تعداد کل روش‌های درمانی که یک بیمار نیاز دارد به شدت مشکل وی بستگی دارد.

داروهای موضعی برای تسکین درد زانو : داروهای و مکمل های موضعی که به شکل کرم، پماد، اسپری و محلول های ضددرد در محل مفصل زانو استفاده می شوند تا حدودی عوارض کمتری دارند و اگر عوارضی مانند حساسیت پوستی و قرمزی را ایجاد ننمایند گزینه های مناسب تری هستند. از این دسته مواردی مانند سالیسیلات ها، منتول، عصاره های گیاهان رزماری، فلفل و… را می توان نام برد. کاپسایسین ترکیبات اصلی تشکیل دهنده محصولات مسکن موضعی حاصل از فلفل است که در کاهش درد بسیار موثر می باشد و ممکن است زمانی که برای اولین بار این مسکن استفاده می شود احساس سوختگی و سوزش های گرمی در پوست ایجاد شود که با گذشت زمان این احساس برطرف می شود.

حرکت های صحیح ورزشی : بهترین روش تسکین و درمان دردهای ناشی از مصدومیت و آسیب به زانو ورزش درمانی و انجام حرکات ورزشی است که باعث ترمیم و بهبود عضو آسیب دیده می شود. افرادی که از درد زانو رنج می برند، بهتر است به استخر بروند و شنا کنند. بجز کرال پشت همه انواع شنا برایشان خوب است و اگر هم نمی توانند شنا کنند، در آب با قدم های بلند راه بروند. البته نباید فراموش کرد که بهتر است تمامی این حرکت ها ورزشی بعد از مشاوره با پزشک انجام شود.

ماساژ روغن : ماساژ با روغن داغ، درمان خانگي زانو درد است. از روغن نارگيل، روغن زيتون يا هر نوع روغن ديگر مي توانيد برای زانو درد استفاده کنيد. ماساژ بايد ۱۰ تا ۱۵ دقيقه طول بکشد و به حالت چرخشي انجام شود.

کاهش وزن : راه رفتن و پیاده روی با اضافه وزن فشار زیادی برروی زانوها ایجاد کند، برای هر فردی که ۳۰ پوند اضافه وزن داشته باشد افزایش فشار بر روی زانوها بیشتر است کاهش وزن برابر با کاهش آسیب دیدگی های زانو هنگام قدم برداشتن است. اگربرای بالارفتن از پله استفاده می کنید از قدم کوتاه استفاده کنید و زانوهای خود را زیاد خم نکنید این عمل باعث کاهش فشار زانوها می شود.

سرکه سیب : به دلیل خاصیت قلیایی که دارد به حل کردن رسوبات و مواد سمی که در زانو انباشته شده‌اند کمک می‌کند. علاوه بر این، به بازگشت لغزندگی مفاصل کمک می‌کند و در نتیجه درد کاهش می‌یابد و تحرک بیشتر می‌شود. به این منظور دو قاشق چایخوری سرکه سیب را با دو فنجان آب تصفیه شده مخلوط کنید. این محلول را در طی روز بنوشید و این کار را تا بهبودی کامل انجام دهید. می‌توانید دو فنجان از سرکه سیب را به وان آب داغ بیافزایید و زانوها را هر روز به مدت ۳۰ دقیقه در آن قرار دهید. همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و همان مقدار روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و با استفاده از آن روزی دوبار زانو را ماساژ دهید، این کار را باید تا رفع درد تکرار کنید.

غذاهای مفید : مصرف این غذاهای شفادهنده می­‌تواند تاثیر مستقیم و موثری بر زانوهای شما داشته باشد. براساس یک پژوهش، نوشیدن شیر  ۱ درصد یا بدون چربی، احتمال ابتلای زنان به آرتروز زانو را کاهش می­‌دهد. تحقیقات دیگر نشان داده­‌اند که افرادی که از میوه‌­هایی با ویتامین C در رژیم غذایی خود استفاده می‌­کنند، نسبت به افرادی که این میوه­‌ها را مصرف نمی­‌کنند، از نشانه‌­ها و علائم آرتروز کمتری برخوردار هستند. در یک پژوهش دیگر، مصرف یک وعده مکمل عصاره زنجبیل ۵۱۰ میلی گرمی در روز، منجر به بهبود درد زانوی بیماران ورم مفاصل گردید.

منبع و ماخذ : nice-tn.com