در خصوص برخی از شايع ترين علل لک صورت بیشتر بدانیم

خرید و فروش لیزر دایود و الکساندرایت در خصوص شايع ترين علل لک صورت بیشتر بدانیم

ملاسما يکی از شايع ترين نوع لک صورت است و اغلب در خانم ها ديده می شود.چون اغلب اين لک ها در زنان حاملگی ظاهر می شود و عموما به لک های حاملگی معروف هستند. البته این لک ها می تواند در برخی ازخانم ها هم نیز ظاهر شود. نواحی شایع اين لک ها گونه ها، پيشانی و چانه است. این لک ها در افراد سبزه مشخص تراست. تيرگی و لک پوست معمولا پس از زايمان از بین می روند اما ممکن است برای ماه ها يا سال ها باقی بماند و نیاز به درمان داشته باشند.اين نوع لک صورت ممکن است بدون علت مشخص يا به صورت ارثی حتی در تماس با نور آفتاب خفيف نیز بروز کند.

کک مک يا فرکل (FRECKLE)
کک و مک بيشتر در افراد با پوست روشن، موهای بلوند و چشمان روشن و آبی ديده می شود و درسنین پایین هم به صورت لک های کوچک قهوه ای روشن در مناطقی از بدن که در معرض نور آفتاب هستند مثل صورت، شانه ، پشت و ناحیه دکولته ديده می شود.در تابستان تعداد، اندازه وعمق کک ومک افزايش می يابد و درزمستان لک ها کوچک ترو کمرنگ ترمی شوند. افرادی که مستعد کک و مک هستند شيوع خال در آنها افزايش می يابد.

لک های پيری
اين لک ها در اثر تماس طولانی مدت با نور آفتاب و افزايش سن بوجود می آيد. معمولا لک ها قهوه ای رنگ مسطح و به اندازه يک سانتی متر يا بيشترمی باشند که روی صورت و پشت دست ها ایجاد می شوند.هر چند این ضایعات بدخيم نیستند ولی می توانند در سال های آینده تبديل به ضايعات بدخيم شوند به همین دلیل باید درمان شوند.

لک بعد از التهاب پوست
التهاب های پوستی در اثر بيماری هايی مثل ليکن پلان، لوپوس اريتماتو ، التهاب ناشی از سوختگی پوست در اثر آفتاب يا مواد شیمیایی، جوش دست کاری شده، پیلینگ و لایه برداری پوست که برای درمان اسکار ( جای زخم وجای جوش ) می تواند عامل ایجاد لک باشد.این نوع لک در افراد با پوست تیره شايع تر است بطوری که می تواند به دنبال خارش طولانی مدت و یا سایش پوست ایجاد شود.

منبع و ماخذ : pezeshkonline.ir